Permalänk
Medlem

Inet achievements

Är detta nedlagt i samma andetag det skapades?
Detta måste vara det mest meningslösa system med achievements som någonsin skapats.
Kan inte se någon som helst innebörd för kunder med detta, eller har jag missat något?

Tror inte någon tokhandlar för att få en mustasch på sin avatar.

Permalänk
Medlem

Ja älskar @inet men här ligger webhallen ljusår före med sina nivåer osv.
T.o.m fördelar som att få köpa PS5 först.

Inet behöver komma tillbaka in i gamet med lite fler förmåner för oss som handlar mycket.

Permalänk
Inet

Hejsan,

Ursäkta det sena svaret, vart på resande fot ett tag.
Korta svaret, nej naturligtvis inte

Jag förstår och håller med, det finns en hel del att önska och vi jobbar mycket bakom kulisserna för att släppa fler features samt medlemsförmåner som är relevanta. Just nu har vi rullat ut en hel del avatardelar och nya achievements så helt stilla har den inte varit, men jag förstår vad du menar, det har inte varit någon större synlig förändring.
Har tyvärr inget skarpt datum eller tidsplan på när det kommer en större uppdatering samt när vi kommer implementera mer aktiva medlemsförmåner som är baserade på dom olika nivåerna.

Förhoppningen just nu är att vi ska börja arbeta på lite mindre förbättringar redan nästa år, men vågar tyvärr inte lova något.
Feedback på vad ni vill att vi ska prioritera välkomnas

Visa signatur

Frågor? info@inet.se | 031-65 27 00 | Facebook | Discord
Instagram

Permalänk
Medlem

På webhallen har jag nivå 19 Black med bla 11% rabatt i fyndhörnan.
På inet har jag nivå nivå 16 men har inte sett något speciellt erbjudande som relaterar till någon Nivå/poäng.
Kanske dags att kasta in en morot till de trogna köparna...

Visa signatur

AMD_PERAs Dator Galleri
Jag har försöker att hitta bra delar billigt: AMD, ASUS, MSI, Fractal Design, Corsair, Zalman, Noctua, Kingston, Seasonic, WesternDigital, Sapphire mfl.
Skitbra -sa Bill, Brakskit -sa Bull...
Det blir nog bra när det blir färdigt...Nu slipper jag intel, när RYZEN har kommit...

Permalänk
Medlem

Vad hände med detta? glömdes det bort eller är jag för långsam på bollen när det kommer till erbjudanden eller vad det nu kan vara

Permalänk
Medlem
Skrivet av Inet:

Hejsan,

Ursäkta det sena svaret, vart på resande fot ett tag.
Korta svaret, nej naturligtvis inte

Jag förstår och håller med, det finns en hel del att önska och vi jobbar mycket bakom kulisserna för att släppa fler features samt medlemsförmåner som är relevanta. Just nu har vi rullat ut en hel del avatardelar och nya achievements så helt stilla har den inte varit, men jag förstår vad du menar, det har inte varit någon större synlig förändring.
Har tyvärr inget skarpt datum eller tidsplan på när det kommer en större uppdatering samt när vi kommer implementera mer aktiva medlemsförmåner som är baserade på dom olika nivåerna.

Förhoppningen just nu är att vi ska börja arbeta på lite mindre förbättringar redan nästa år, men vågar tyvärr inte lova något.
Feedback på vad ni vill att vi ska prioritera välkomnas

Tror inte lite nya avatars är the way to go locka fler köp.....

Permalänk
Medlem
Skrivet av Inet:

Hejsan,

Ursäkta det sena svaret, vart på resande fot ett tag.
Korta svaret, nej naturligtvis inte

Jag förstår och håller med, det finns en hel del att önska och vi jobbar mycket bakom kulisserna för att släppa fler features samt medlemsförmåner som är relevanta. Just nu har vi rullat ut en hel del avatardelar och nya achievements så helt stilla har den inte varit, men jag förstår vad du menar, det har inte varit någon större synlig förändring.
Har tyvärr inget skarpt datum eller tidsplan på när det kommer en större uppdatering samt när vi kommer implementera mer aktiva medlemsförmåner som är baserade på dom olika nivåerna.

Förhoppningen just nu är att vi ska börja arbeta på lite mindre förbättringar redan nästa år, men vågar tyvärr inte lova något.
Feedback på vad ni vill att vi ska prioritera välkomnas

Skrivet av Kimkimone:

Vad hände med detta? glömdes det bort eller är jag för långsam på bollen när det kommer till erbjudanden eller vad det nu kan vara

Ja det verkar då inte hänt något här.

Permalänk
Medlem

Håller med, man kan aldrig vara nog generös mot trogna kunder. Det lönar sig alltid.
Samma med att man inte kan betala direkt i butik längre, om inte varan redan finns i butiken.
Det kan man göra hos webbhallen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av AMD_PERA:

På webhallen har jag nivå 19 Black med bla 11% rabatt i fyndhörnan.
På inet har jag nivå nivå 16 men har inte sett något speciellt erbjudande som relaterar till någon Nivå/poäng.
Kanske dags att kasta in en morot till de trogna köparna...

Räcker det inte med att du kan klä ut din inet "avatar" med snygga unika kläder?

Visa signatur

Why would a dragon hoard gold? Because the dragon represents everything that you’re afraid of. What’s embedded in everything you’re afraid of? Absolutely everything that you need to find. Run from what you’re afraid of, run from exactly what you need to find. Dragons hoard gold because the thing you most need is always to be found where you least want to look. What happens if you go after the dragon? - Jordan Peterson

Permalänk
Medlem

Vill börja med att jag har Black på Webhallen så jag har också extra rabatt i fyndhörnan. Dock kan jag notera att inget av deras achievements har gjort att jag handlat mer på Webhallen för det. Helt ärligt är det fortfarande priset som avgör. När Webhallen ligger på 799kr för ett spel som jag kan få för 699 någon annanstans, då väljer jag den andra butiken (har hänt ett par gånger).

Likaså med andra produkter. Oavsett hur mycket häftigt achievements är, så är det i slutändan pengar som avgör. Jag är inte "trogen" något företag. De är inte människor. Precis som att jag inte har lojalitet till ett specifikt märke.

Visst om man får exeptionell service så är det nice men det får man inte. Jag får lite coola achievements. That's it. Behandlas precis som i alla andra butiker, med bra service. Där är Inet och Webhallen lika om vi ska jämföra.

Det enda jag kan tänka mig är nice är just när PS5 var prioriterat för medlemmarna. Sådana "förturer" eller exklusiviteter kan vara bra. Även fyndhörnans extrarabatt men har hittills inte hittat ngt jag velat ha och när det funnits så var varan som standard på bra rea som var betydligt lägre än fyndpriset för en returnerad vara (för det sänks inte i samband med rean) så det har aldrig funnits anledning att välja den.

Detta är bara min erfarenhet såklart men summa summarum; priset är det viktigaste när jag handlar elektronik. Oavsett om det är Webhallen, Inet, Elgigante, Power, Spelbutiken, etc. Är en vara billigare någon annanstans (respektabel butik, inte ngn skit såklart) så väljer jag den. Bryr mig inte om en extra lakritsstång eller så ;).

Permalänk
Medlem
Skrivet av Podmode:

Håller med, man kan aldrig vara nog generös mot trogna kunder. Det lönar sig alltid.
Samma med att man inte kan betala direkt i butik längre, om inte varan redan finns i butiken.
Det kan man göra hos webbhallen.

Hur "trogna" är ni egentligen till specifika IT-butiker? Tycker alla de större svenska butikerna håller liknande nivå, så har inget problem att välja lägst pris bland dem. Visst, hade det funnits faktiska stammisförmåner, men i dagsläget? Knappast.

Permalänk
Medlem
Skrivet av CymbalCrasher:

Hur "trogna" är ni egentligen till specifika IT-butiker? Tycker alla de större svenska butikerna håller liknande nivå, så har inget problem att välja lägst pris bland dem. Visst, hade det funnits faktiska stammisförmåner, men i dagsläget? Knappast.

När det gäller att vara trogen så har det för mig mest handlat om att tex låta inet bygga en dator till mig, för det gör dom väldigt bra och allt bara funkar.
Smågrejer som tangentbord och sånt köper jag där jag får det billigast med.
Men det jag inte gillar nu med inet och som faktiskt kan få mig att gå till tex webbhallen inför mitt nästa datorköp är att inet vill ha betalt direkt vid beställningen av datorn, man kan inte hämta datorn och betala den direkt i butik längre som man kunde förr. Kalla mig gammalmodig men jag tycker inte att det känns riktigt bra att betala runt 30-40000 och inte se varan framför mig.