Restriktioner bort imorgon - hur kommer ni jobba?

Permalänk
Medlem

Blev skyddsstopp på framdörrarna idag så nu ska resenärerna både av och på bak igen. Mer än så blir det inte för min del, jobba hemifrån går inte av förklarliga skäl.

Visa signatur

Phanteks P400A RGB : Asus Prime X570-P : Ryzen 9 5900X : Corsair H100X : 32GB G.Skill Trident Z Neo 3600CL14 : Sapphire Nitro+ 6800 XT : Xiaomi 34" Curved 3440x1440 : Playseat Evolution Alcantara : Thrustmaster T300RS GT / Ferrari SF1000 Edition Add-on : HP Reverb G2

Permalänk
Medlem
Skrivet av keyser:

Senaste uppdateringen är att vi ska följa rådande rekommendationer.
Men också vara på kontoret minst 60%.

Samma upplägg fick vi från chefen efter en reviderad policy

Andetag 1: Vi på företaget följer de rådande restriktionerna
Andetag 2: Men vi måste ha 2/5 anställda på kontoret
Jag: Varför 2 på kontoret när rekommendationerna säger ALLA som kan SKA jobba hemma?
Andetag 3: "Drar en bullshit anledning" och detta är inte förhandlingsbart

Visa signatur

Polaris Sportsman 570 X2 Nordic Pro, ja just ja, och en medioker data har jag också 😁

Permalänk
Medlem
Skrivet av SiD:

Samma upplägg fick vi från chefen efter en reviderad policy

Andetag 1: Vi på företaget följer de rådande restriktionerna
Andetag 2: Men vi måste ha 2/5 anställda på kontoret
Jag: Varför 2 på kontoret när rekommendationerna säger ALLA som kan SKA jobba hemma?
Andetag 3: "Drar en bullshit anledning" och detta är inte förhandlingsbart

Det handlar nog mest om att en del mellanchefer har svårt att utöva sin härskarteknik på Teams och börjar känna sig lite överflödiga.

Permalänk
Medlem
Skrivet av keyser:

Det handlar nog mest om att en del mellanchefer har svårt att utöva sin härskarteknik på Teams och börjar känna sig lite överflödiga.

Om det ändå rörde sig om en mellanchef, det är VD'n för företaget vi pratar om här.

Typo
Visa signatur

Polaris Sportsman 570 X2 Nordic Pro, ja just ja, och en medioker data har jag också 😁

Permalänk
Lego Master
Skrivet av SiD:

Om det ändå rördes sig om en mellanchef, det är VD'n för företaget vi pratar om här.

Han är ju bara en mellanchef strax under aktieägarna om det är ett börsnoterat bolag.

Visa signatur

* Vänsterhänt högerskytt med tummen mitt i handen.
* A franchises worst enemies are its biggest fans.
* 🖥️ i5 12600K | Z690 | 32GB | RTX 3070 | Define R6 | 48" 4K OLED | Win11 | 💻 Surface Go 3
* ⌨️ G915 Tactile | ⌨️ G13 | 🖱️ G502 X | 🎧 Pro X | 🎙️ QuadCast | 📹 EOS 550D | 🕹️ X52 Pro | 🎮 Xbox Elite 2
* 📱 Galaxy Fold4 | 🎧 Galaxy Buds Pro | ⌚ Galaxy Watch5 Pro | 📺 65" LG OLED | 🎞️ Nvidia Shield

Permalänk
Medlem
Skrivet av Shudnawz:

Han är ju bara en mellanchef strax under aktieägarna om det är ett börsnoterat bolag.

Vi ingår i Axel Johnson koncernen, dock drivs vi som fristående bolag. Never the less så är det ju fullständig idioti.

Visa signatur

Polaris Sportsman 570 X2 Nordic Pro, ja just ja, och en medioker data har jag också 😁

Permalänk
Skrivet av Cameltotem:

Något man sett på många undersökningar är att folk under 30 år vill mycket hellre jobba på kontor än hemma.

Det är inte konstigt, tänker på våra juniora utvecklare som inte träffat en enda i teamet på 2 år.

De har ingen att bolla idéer med, varje liten små sak blir jobbigt att fråga om på teams så man drar sig från att fråga.

De får inte höra snacket bland de andra utvecklarna och kanske ställa frågor om något.

Det är väldigt mycket mjuka delar som helt försvinner när man jobbar remote, är man erfaren och inte behöver hjälp med något så är nog remote ingen skillnad men för nya i arbetslivet tror jag de gör mer skada än nytta.

Jag håller helt med.

Vi har löst det på mitt jobb genom att vi sitter i Google Meets-möten hela dagarna med våra juniora. Tycker det funkar riktigt bra.

Visa signatur

Keytronic for keyboard!
Sanningen måste döljas!