Permalänk
Skrivet av CarlOscar:

Nu skickades min vita från inet!

När beställde du?

För mig har det ändrats till att bara stå "försenad leverans".

Permalänk
Medlem
Skrivet av butcher_8:

När beställde du?

För mig har det ändrats till att bara stå "försenad leverans".

2021-12-11

Suuuper trevligt chassi.

Jag hade Dynamic Mini ett tag, så jag kollade inte på videos eller läste så mycket om detta. Bara att det var mesh framtill och ATX nätagg.

Snabba punkter från mig:
RM1000X som är 180mm långt går in, men jag fick pressa då jag ej förberedde kabel-dragningen så bra. Tips är att montera agget först för att se hur mycket plats det tar!

3st 120mm fläktar i toppen med ATX MB var på håret! Jag började från vänster och då gick det inte hela vägen då fläkten tog i I/O höljet. = börja från höger eftersom det finns lite extra utrymme totalt.

Endast 2 fläktar i botten? Knepigt, det får ju plats 3st 120mm men finns inga hål. Går ju bra om man har gummilister på fläktarna. 2st 120/140 ser lite dumt ut.

Ser förövrigt dumt ut med 2st fläktar på långsidan med, men funkar!

Mina 6st svarta Noctua NF-A12x25 förstör detta vita chassi lite

Meshen i taket främst ser smutsigt ut i vissa vinklar... (vita chassit)

De 2st 140mm fläktarna låter knasigt. Båda har helt olika ljud/frekvenser. Iaf på 650/700 rpm som jag kör just nu.. En viner och den andra har något elektriskt knaster för sig.

Tänkte köra vita AL120 överallt, men helst 140 nere och fram, finns dock ej AL140..

Hade jag gjort om något så hade jag kört MATX eller MITX istället för mitt Z690 Hero ATX.

Men superfint chassi!

Visa signatur

5600x | 3080 | 32gb 3600mhz | Samsung 980 PRO | 38" UW 3840x1600 175hz | NR200P

Permalänk

Jag beställde mitt 2022-01-14 och det skickades i går, har det hemma i morgon.

Visa signatur

Abit IC7-G l Prescott 2.4 l 512MB
Sabertooth 990FX/FX-6100/16GB
B550M Aorus Pro-P/5600X/32GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av CarlOscar:

2021-12-11

Suuuper trevligt chassi.

Jag hade Dynamic Mini ett tag, så jag kollade inte på videos eller läste så mycket om detta. Bara att det var mesh framtill och ATX nätagg.

Snabba punkter från mig:
RM1000X som är 180mm långt går in, men jag fick pressa då jag ej förberedde kabel-dragningen så bra. Tips är att montera agget först för att se hur mycket plats det tar!

3st 120mm fläktar i toppen med ATX MB var på håret! Jag började från vänster och då gick det inte hela vägen då fläkten tog i I/O höljet. = börja från höger eftersom det finns lite extra utrymme totalt.

Endast 2 fläktar i botten? Knepigt, det får ju plats 3st 120mm men finns inga hål. Går ju bra om man har gummilister på fläktarna. 2st 120/140 ser lite dumt ut.

Ser förövrigt dumt ut med 2st fläktar på långsidan med, men funkar!

Mina 6st svarta Noctua NF-A12x25 förstör detta vita chassi lite

Meshen i taket främst ser smutsigt ut i vissa vinklar... (vita chassit)

De 2st 140mm fläktarna låter knasigt. Båda har helt olika ljud/frekvenser. Iaf på 650/700 rpm som jag kör just nu.. En viner och den andra har något elektriskt knaster för sig.

Tänkte köra vita AL120 överallt, men helst 140 nere och fram, finns dock ej AL140..

Hade jag gjort om något så hade jag kört MATX eller MITX istället för mitt Z690 Hero ATX.

Men superfint chassi!

Hade tänkt skaffa ett air mini men så dök torrent compact upp som passar mig bättre, har därför ett 3-pack Lian li uni fan al120 till salu i marknaden ifall du är intresserad. https://www.sweclockers.com/marknad/212040-lian-li-uni-fan-al...

Permalänk
Medlem

Även jag väntar på detta chassi, beställdes 25 Januari. Skall bygga om yngsta sonens burk till hans födelsedag, men det ser ut som om det kommer att bli en försenad present.

Visa signatur

Gammal gubbe

Permalänk
Medlem
Skrivet av Näbbdjuret:

Även jag väntar på detta chassi, beställdes 25 Januari. Skall bygga om yngsta sonens burk till hans födelsedag, men det ser ut som om det kommer att bli en försenad present.

https://www.proshop.se/Chassi/Lian-Li-O11-Air-Mini-White-Chas...

Finns i lager på proshop ifall du behöver det snabbt

Permalänk
Medlem

Tack för tipset @Östfelt men jag chillar.
Sedan jag beställde nätagg och chassi så har priset gått upp på bägge produkterna med typ 200:- styck.

Visa signatur

Gammal gubbe

Permalänk
Medlem

Ah trevligt, fick precis meddelande om att chassit (och RM850X) levereras i morgon Webhallen har i lager nu.

Visa signatur

Gammal gubbe

Permalänk

Igår fick även jag hem mitt chassi och passade på att bygga ihop allt igår kväll. Måste säga att det är ett otroligt trevligt chassi och jag gillar det mer kubiska utförandet. Jag visste såklart måtten på chassit redan innan så storleken var helt i linje med vad jag förväntade mig, men tycker att det är lite stort för att ha epitetet "mini".

Utöver standardfläktarna har jag 2 st. 140mm i botten och 3 st. 120 mm i toppen och fick in det utan problem med ATX-moderkort. Hade dock gärna sett aningen högre fötter för bättre luftintag i botten 😊

Permalänk
Medlem

Fundera på att byta chassi till just detta med vet inte riktigt vilka fläktar jag ska köpa till ?

Jag gillar verkligen lian li egna fläktar men tycker att drygt 3000kr för fylla chassit med lian li fläktar är alldeles för mycket. Så ni som redan har detta chassit vila fläktar skulle ni rekommendera ut över lian li egna ?

Visa signatur

AMD® RYZEN™ 5 5600X
Red Devil Ultimate RX 6900 XT 16GB
Asus Rog Strix F-GAMING B450
HyperX Fury 32GB DDR4 3200 MHZ
Mobil: Google Pixel 7 PRO

Permalänk
Medlem
Skrivet av Felixark:

Fundera på att byta chassi till just detta med vet inte riktigt vilka fläktar jag ska köpa till ?

Jag gillar verkligen lian li egna fläktar men tycker att drygt 3000kr för fylla chassit med lian li fläktar är alldeles för mycket. Så ni som redan har detta chassit vila fläktar skulle ni rekommendera ut över lian li egna ?

Jag har noctua överallt 😇 men måste du ha Rgb eller?

Visa signatur

Intel i5 12600k OC 5.2GHz | Arctic Freezer II 240 | MSI Pro Z690 A | 2x 16Gb Corsair LPX 3200MHz | Asus Tuf 4070 Ti | Corsair Rm850x V3 | 2x 1Tb Samsung 980 m2 | 7x Noctua A14x25

Permalänk
Medlem
Skrivet av Felixark:

Fundera på att byta chassi till just detta med vet inte riktigt vilka fläktar jag ska köpa till ?

Jag gillar verkligen lian li egna fläktar men tycker att drygt 3000kr för fylla chassit med lian li fläktar är alldeles för mycket. Så ni som redan har detta chassit vila fläktar skulle ni rekommendera ut över lian li egna ?

Två 140mm medföljer i fronten, går att använda en 280mm rad/aio där. Samma färg på fläktarna som chassifärgen du väljer. Men vill du ha RGB får du byta dessa.

I botten och toppen är det plats för 3x120mm. Vid IO-plåten finns en till 120mm plats. Så totalt 7x120mm + 2x140mm. Du behöver givetvis inte maxa samtliga platser i ett så pass litet chassi. Jag använder alla fläktplatserna för riktigt bra temps, men det blir ju ett lite ljud pga turbulens trots tysta fläktar när man kör så många på så pass liten yta.

Har du inte redan fläktar att återanvända blir det ju förr eller senare en kostnad att ta oavsett. Vill du ha Infinity-fläktarna från Lian Li är de idag nästan prissatta högre än chassit för ett 3-pack. Men om du inte måste ha RGB finns det riktigt prisvärda paket som typ Arctic P12 5-pack för 349 kr hos Inet (länk).

Jag kör Infinity i mitt O11 Air Mini och det lyser nästan upp lite för bra

Permalänk
Medlem
Skrivet av serdyllon:

Två 140mm medföljer i fronten, går att använda en 280mm rad/aio där. Samma färg på fläktarna som chassifärgen du väljer. Men vill du ha RGB får du byta dessa.

I botten och toppen är det plats för 3x120mm. Vid IO-plåten finns en till 120mm plats. Så totalt 7x120mm + 2x140mm. Du behöver givetvis inte maxa samtliga platser i ett så pass litet chassi. Jag använder alla fläktplatserna för riktigt bra temps, men det blir ju ett lite ljud pga turbulens trots tysta fläktar när man kör så många på så pass liten yta.

Har du inte redan fläktar att återanvända blir det ju förr eller senare en kostnad att ta oavsett. Vill du ha Infinity-fläktarna från Lian Li är de idag nästan prissatta högre än chassit för ett 3-pack. Men om du inte måste ha RGB finns det riktigt prisvärda paket som typ Arctic P12 5-pack för 349 kr hos Inet (länk).

Jag kör Infinity i mitt O11 Air Mini och det lyser nästan upp lite för bra

Jag vill flika in att det finns plats för 2x140/3x120 i top/botten samt 2x 140/120 i fram samt 2x120 i sidan och 1x 120 i bak.
Det går att montera 280 rad (inte officiellt) i sidan alternativt ett 240 enligt manual.

Jag personligen har min aio side mount med push igenom, riktigt bra temp i detta chassi

Visa signatur

Intel i5 12600k OC 5.2GHz | Arctic Freezer II 240 | MSI Pro Z690 A | 2x 16Gb Corsair LPX 3200MHz | Asus Tuf 4070 Ti | Corsair Rm850x V3 | 2x 1Tb Samsung 980 m2 | 7x Noctua A14x25

Permalänk
Medlem
Skrivet av serdyllon:

Två 140mm medföljer i fronten, går att använda en 280mm rad/aio där. Samma färg på fläktarna som chassifärgen du väljer. Men vill du ha RGB får du byta dessa.

I botten och toppen är det plats för 3x120mm. Vid IO-plåten finns en till 120mm plats. Så totalt 7x120mm + 2x140mm. Du behöver givetvis inte maxa samtliga platser i ett så pass litet chassi. Jag använder alla fläktplatserna för riktigt bra temps, men det blir ju ett lite ljud pga turbulens trots tysta fläktar när man kör så många på så pass liten yta.

Har du inte redan fläktar att återanvända blir det ju förr eller senare en kostnad att ta oavsett. Vill du ha Infinity-fläktarna från Lian Li är de idag nästan prissatta högre än chassit för ett 3-pack. Men om du inte måste ha RGB finns det riktigt prisvärda paket som typ Arctic P12 5-pack för 349 kr hos Inet (länk).

Jag kör Infinity i mitt O11 Air Mini och det lyser nästan upp lite för bra

Jo jag har 3st corsair sp120 fläktar från nuvarnade chassi kanske ska köra vidare på dom dock så är det 2st kablar per fläkt på dessa vilket gör så att det blir sjukt mycket kablar man ska hålla kolla på i chassit. Följer det med en fläkt hub i chassit eller behöva man köpa det seperat också ?

Hur är temperaturen i chasit detta är en av anledningarna varför jag vill upgradera eftersom att min nuvaranda chassi inte klarar av kyla ner 6900XT så jättre bra. Vilket resulterar i att datorn blir sjukt högijud och varm.

Visa signatur

AMD® RYZEN™ 5 5600X
Red Devil Ultimate RX 6900 XT 16GB
Asus Rog Strix F-GAMING B450
HyperX Fury 32GB DDR4 3200 MHZ
Mobil: Google Pixel 7 PRO

Permalänk
Medlem
Skrivet av Felixark:

Jo jag har 3st corsair sp120 fläktar från nuvarnade chassi kanske ska köra vidare på dom dock så är det 2st kablar per fläkt på dessa vilket gör så att det blir sjukt mycket kablar man ska hålla kolla på i chassit. Följer det med en fläkt hub i chassit eller behöva man köpa det seperat också ?

Hur är temperaturen i chasit detta är en av anledningarna varför jag vill upgradera eftersom att min nuvaranda chassi inte klarar av kyla ner 6900XT så jättre bra. Vilket resulterar i att datorn blir sjukt högijud och varm.

Ingen hub följer med men dugligt med utrymme i bak stycket.

Visa signatur

Intel i5 12600k OC 5.2GHz | Arctic Freezer II 240 | MSI Pro Z690 A | 2x 16Gb Corsair LPX 3200MHz | Asus Tuf 4070 Ti | Corsair Rm850x V3 | 2x 1Tb Samsung 980 m2 | 7x Noctua A14x25

Permalänk
Medlem

Jag har inte flyttat över hårdvaran från mitt gamla chassi ännu, ett Meshify C Min,
men jag har 5 x iCUE QL 120/140mm och överväger om jag ska köpa fler av dessa
för att fylla ut de platser som finns i botten (kommer köra vertical mount) och även
på bredvid front/moderkort.. Är dock lite osäker på om det "behövs" fler fläktar för
intake än 2xfront & 2xbotten. Mest för att jag har plats och kan liksom ^^

Permalänk
Medlem
Skrivet av Litecore:

Jag har inte flyttat över hårdvaran från mitt gamla chassi ännu, ett Meshify C Min,
men jag har 5 x iCUE QL 120/140mm och överväger om jag ska köpa fler av dessa
för att fylla ut de platser som finns i botten (kommer köra vertical mount) och även
på bredvid front/moderkort.. Är dock lite osäker på om det "behövs" fler fläktar för
intake än 2xfront & 2xbotten. Mest för att jag har plats och kan liksom ^^

Jag fyllde allt, min GPU går aldrig över 55C i 3d Mark....

⏪🔼🔼
_____________ 🔃⬅️
______________🔃⬅️
🔝🔝
blå pil tilluft,
🔃= aio med tilluft i sidan
orange pil frånluft 😊

Visa signatur

Intel i5 12600k OC 5.2GHz | Arctic Freezer II 240 | MSI Pro Z690 A | 2x 16Gb Corsair LPX 3200MHz | Asus Tuf 4070 Ti | Corsair Rm850x V3 | 2x 1Tb Samsung 980 m2 | 7x Noctua A14x25

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swedishchef_90:

Jag fyllde allt, min GPU går aldrig över 55C i 3d Mark....

⏪🔼🔼
_____________ 🔃⬅️
______________🔃⬅️
🔝🔝
blå pil tilluft,
🔃= aio med tilluft i sidan
orange pil frånluft 😊

Vilka fläktar kör du med ?

Visa signatur

AMD® RYZEN™ 5 5600X
Red Devil Ultimate RX 6900 XT 16GB
Asus Rog Strix F-GAMING B450
HyperX Fury 32GB DDR4 3200 MHZ
Mobil: Google Pixel 7 PRO

Permalänk
Medlem
Skrivet av Felixark:

Vilka fläktar kör du med ?

Arctic aio+ deras fläktar
Noctua 140mm i front och topp

Botten är 120x15mm noctua samt bak

Visa signatur

Intel i5 12600k OC 5.2GHz | Arctic Freezer II 240 | MSI Pro Z690 A | 2x 16Gb Corsair LPX 3200MHz | Asus Tuf 4070 Ti | Corsair Rm850x V3 | 2x 1Tb Samsung 980 m2 | 7x Noctua A14x25

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swedishchef_90:

Arctic aio+ deras fläktar
Noctua 140mm i front och topp

Botten är 120x15mm noctua samt bak

Fundera själv på att chassit med Artic p12/14 hur bra prestera dessa fläktar ?

Visa signatur

AMD® RYZEN™ 5 5600X
Red Devil Ultimate RX 6900 XT 16GB
Asus Rog Strix F-GAMING B450
HyperX Fury 32GB DDR4 3200 MHZ
Mobil: Google Pixel 7 PRO

Permalänk
Medlem
Skrivet av Felixark:

Fundera själv på att chassit med Artic p12/14 hur bra prestera dessa fläktar ?

För deras pris fungerar det bra. De låter lite mer än noctua men kör mina på 30% vid 45C på gpu och det är ljudlöst...

Visa signatur

Intel i5 12600k OC 5.2GHz | Arctic Freezer II 240 | MSI Pro Z690 A | 2x 16Gb Corsair LPX 3200MHz | Asus Tuf 4070 Ti | Corsair Rm850x V3 | 2x 1Tb Samsung 980 m2 | 7x Noctua A14x25

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swedishchef_90:

Jag fyllde allt, min GPU går aldrig över 55C i 3d Mark....

⏪🔼🔼
_____________ 🔃⬅️
______________🔃⬅️
🔝🔝
blå pil tilluft,
🔃= aio med tilluft i sidan
orange pil frånluft 😊

Det här ser ju spännande ut! Har inte ens tänkt på att köra den lösningen
Komme behöva ha min AIO i Pull isf då jag vill att fläktarna syns. Har du det ?
Lägg gärna upp en bild på hela kalaset om du har - vore kul att se !

Permalänk
Medlem

@Swedishchef_90 Såhär ?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Litecore:

Det här ser ju spännande ut! Har inte ens tänkt på att köra den lösningen
Komme behöva ha min AIO i Pull isf då jag vill att fläktarna syns. Har du det ?
Lägg gärna upp en bild på hela kalaset om du har - vore kul att se !

Jag får min 12vhpwr den 3e då kan jag fota lite.
Just nu är det mindre snyggt 🙈
Mina är i push bakom sido gallret.

Visa signatur

Intel i5 12600k OC 5.2GHz | Arctic Freezer II 240 | MSI Pro Z690 A | 2x 16Gb Corsair LPX 3200MHz | Asus Tuf 4070 Ti | Corsair Rm850x V3 | 2x 1Tb Samsung 980 m2 | 7x Noctua A14x25

Permalänk
Medlem

Nej jag har intag på aio också 😊

Visa signatur

Intel i5 12600k OC 5.2GHz | Arctic Freezer II 240 | MSI Pro Z690 A | 2x 16Gb Corsair LPX 3200MHz | Asus Tuf 4070 Ti | Corsair Rm850x V3 | 2x 1Tb Samsung 980 m2 | 7x Noctua A14x25

Permalänk
Medlem

Är det någon har som har ett Lian li 011 air mini svart som ni inte använder längre ? Sugen på att köpa ett men verkar inte finnas i lager någonstans.

Kontakta mig via min Annons i så fall.

https://www.sweclockers.com/marknad/223716-soker-lian-li-011-...

Visa signatur

AMD® RYZEN™ 5 5600X
Red Devil Ultimate RX 6900 XT 16GB
Asus Rog Strix F-GAMING B450
HyperX Fury 32GB DDR4 3200 MHZ
Mobil: Google Pixel 7 PRO

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swedishchef_90:

För deras pris fungerar det bra. De låter lite mer än noctua men kör mina på 30% vid 45C på gpu och det är ljudlöst...

45c under load låter ju sjukt lågt vilket kort kör du med ?

Visa signatur

AMD® RYZEN™ 5 5600X
Red Devil Ultimate RX 6900 XT 16GB
Asus Rog Strix F-GAMING B450
HyperX Fury 32GB DDR4 3200 MHZ
Mobil: Google Pixel 7 PRO

Permalänk
Medlem
Skrivet av Felixark:

45c under load låter ju sjukt lågt vilket kort kör du med ?

Asus tuf 4070ti, de gör igång vid 45C, kortet ligger runt 55 vid spelande, 60 med 3d Mark

Visa signatur

Intel i5 12600k OC 5.2GHz | Arctic Freezer II 240 | MSI Pro Z690 A | 2x 16Gb Corsair LPX 3200MHz | Asus Tuf 4070 Ti | Corsair Rm850x V3 | 2x 1Tb Samsung 980 m2 | 7x Noctua A14x25

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swedishchef_90:

Asus tuf 4070ti, de gör igång vid 45C, kortet ligger runt 55 vid spelande, 60 med 3d Mark

Låter väldigt bra med nuvarande Red devil ultimate 6900XT ligger på mellan 79-83c i spel med sido panelen på och runt 60-65c med panelen av i mitt nuvarnada Corsiar icue 220t.

Visa signatur

AMD® RYZEN™ 5 5600X
Red Devil Ultimate RX 6900 XT 16GB
Asus Rog Strix F-GAMING B450
HyperX Fury 32GB DDR4 3200 MHZ
Mobil: Google Pixel 7 PRO

Permalänk
Medlem

Får det plats 2 eller 3 fläktar i botten enligt inet så far det bara plats 2st 120/140mm fläktar i botten men om man kollar på bilder på chassiet så ser det ut som att 3 fläktar borde få plats.

Visa signatur

AMD® RYZEN™ 5 5600X
Red Devil Ultimate RX 6900 XT 16GB
Asus Rog Strix F-GAMING B450
HyperX Fury 32GB DDR4 3200 MHZ
Mobil: Google Pixel 7 PRO