KOTOR Remake bara för konsol?

Permalänk
Medlem

KOTOR Remake bara för konsol?

Vill bara kolla om någon har lite mer information angående PC-version av remake? Vad jag kan se via google verkar det bara vara PS5 ännu? Det vore ju rent ut sagt skit om det blir konsolversion av detta klassiska PC-RPG.

https://www.youtube.com/watch?v=p82vauAdgv8

Permalänk
Permalänk
Medlem

Ett perfekt spel för GeForce Now eller Stadia! Hoppas det kommer till GFN..

Visa signatur

Processor: Motorola 68000 | Klockfrekvens: 7,09 Mhz (PAL) | Minne: 256 kB ROM / 512 kB RAM | Bussbredd: 24 bit | Joystick: Tac2 | Operativsystem: Amiga OS 1.3

Permalänk
Medlem
Skrivet av MrM3:

Det vore ju rent ut sagt skit om det blir konsolversion av detta klassiska PC-RPG.

Utvecklades väl ändå till xbox i första hand?

Om jag inte minns fel var det väl lite port-känsla på pc-versionen också? Märktes att det utvecklats med spelkontroll i åtanke och inte mus/tgbord.

Inget ont mot KOTOR i övrigt.

Visa signatur

I think I'll have myself a beer...

Permalänk
Medlem
Skrivet av MrM3:

Det vore ju rent ut sagt skit om det blir konsolversion av detta klassiska PC-RPG.

Skrivet av olga32:

Utvecklades väl ändå till xbox i första hand?

Om jag inte minns fel var det väl lite port-känsla på pc-versionen också? Märktes att det utvecklats med spelkontroll i åtanke och inte mus/tgbord.

Inget ont mot KOTOR i övrigt.

Det stämmer som ogla32 skriver att spelet är ett xbox-spel i första hand, som senare släpptes även till PC.

Visa signatur

Core i7 7700K | Titan X (Pascal) | MSI 270I Gaming Pro Carbon | 32 GiB Corsair Vengeance LPX @3000MHz | Samsung 960 EVO 1TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nioreh83:

Det stämmer som ogla32 skriver att spelet är ett xbox-spel i första hand, som senare släpptes även till PC.

Det utvecklades till PC och Xbox. Däremot blev PC versionen mer försenad än Xbox versionen och släpptes runt ett halvår efter

"In July 2000, BioWare announced that they were working with LucasArts to create a Star Wars role-playing video game for the PC and next-generation consoles."
https://en.m.wikipedia.org/wiki/Star_Wars:_Knights_of_the_Old...#Development

Permalänk
Avstängd

Omfg. GE MIG

Visa signatur

Mr. Scriptman

Permalänk
Medlem

Hade hellre sett ett tredje spel i serien Väntat på uppföljare ja sedan 2004.. Men kanske är på g med? Hört rykten till och från.

Visa signatur

Chassi: Fractal design Define C Mobo: aorus x570 elite
Cpu Ryzen 3600 Kylare noctua nh-d15Gpu 7900XT Ram g.skill flare x black
Kingston a2000 1TB 2x PSU: EVGA SuperNova 850 G2

Permalänk
Medlem
Skrivet av olga32:

Utvecklades väl ändå till xbox i första hand?

Om jag inte minns fel var det väl lite port-känsla på pc-versionen också? Märktes att det utvecklats med spelkontroll i åtanke och inte mus/tgbord.

Inget ont mot KOTOR i övrigt.

Aha det hade jag inte koll på faktiskt då jag spelade på PC:n.

Permalänk
Medlem

Tack!!! Hoppas på en bra PC-version då och inte någon kass konsolportning.