Permalänk
Medlem

Testade betan lite snabbt på 5900x och 6800xt, båda stock, i 1440p. Flöt på fint med high settings (90-120fps vid snabb och slarvig mätning), ultra hade lite stutters då och då. Tror däremot att spelet inte är något för mig då jag verkligen märker att reaktionsförmågan försämrats jämfört mot 15-20 år sedan då jag senast spelade FPS mer regelbundet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av griid:

Tänkte på en sak igår kväll där de som spelar på xbox/playstation dödar en jäkligt snabbt med headshots. Ska vi som sitter på PC slå av crossplay. Är det autoaim/aimassist på de som kör via konsoll!?
Någon konsollspelare som kan svara?

Jag spelar bara på PS5 och det är faktiskt ingen aimassist alls om crossplay är på. Stänger man av crossplay så blir det minimal aimassist.

Så du behöver inte oroa dig över det

Visa signatur

7600x | 32gb DDR5 | RTX 4080 | 27" LG OLED

Permalänk
Medlem

Öppna betan flyter på SJUKT mycket bättre än early access betan, ligger stabilt 120-140 fps med 2080 på medium settings och 9700k 4,9ghz. Det enda jag stör mig på är alla jäkla bottar.. är i ett game nu och känns som alla är bottar..

Visa signatur

Citera mig tack, så jag vet att du svarat.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lagerlöf:

Man får välja att spela med folk som har inbyggt autoaim, eller fler PC-spelare med risk för aimbotters ;D

Hehe, spelar då ingen roll vad man väljer med andra ord

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Medlem
Skrivet av SwedZi:

Öppna betan flyter på SJUKT mycket bättre än early access betan, ligger stabilt 120-140 fps med 2080 på medium settings och 9700k 4,9ghz. Det enda jag stör mig på är alla jäkla bottar.. är i ett game nu och känns som alla är bottar..

Ibland har jag haft otur med att folk droppar av, men oftast är det minst 120 spelare. Det är nog ett mindre problem när spelet är släppt. Men ja, bottarna är rätt värdelösa. Har trots det redan lyckats bli knivad av en.... *shame*

Visa signatur

CPU: Intel 12600K GPU: ASUS RTX 3080 TUF OC RAM: G.Skill 16GB DDR4 CL14 @3200Mhz
Moderkort:
TUF GAMING Z690-PLUS Kylning: Noctua NH-U12A chromax.black Chassi: Fractal Design Meshify 2
PSU: ASUS ROG Strix 1000W 80+ Gold SSD1: Samsung 990 Pro M.2 NVMe 1TB
SSD2: Samsung 980 Pro M.2 NVMe 500GB SSD3: Samsung 850 Pro 1TB Skärm: AOC Agon 27" IPS G-Sync Cooled by Noctua

Permalänk
Medlem
Skrivet av Azureye:

Ibland har jag haft otur med att folk droppar av, men oftast är det minst 120 spelare. Det är nog ett mindre problem när spelet är släppt. Men ja, bottarna är rätt värdelösa. Har trots det redan lyckats bli knivad av en.... *shame*

Förstår,

Tycker att dom borde lägga in en inställning likt om man vill spela crossplay eller inte, så att man kan stänga av bottar. Alltså jag stänger av så att jag bara hamnar i servrar utan bottar. Springer hellre runt på en tom server och vet att alla jag möter är spelare än en halvfull server med bara bottar.

Visa signatur

Citera mig tack, så jag vet att du svarat.

Permalänk
Medlem

Bottar borde väl inte fylla upp tills det är 128 spelare, borde ju vara så de fyller upp max till kanske 24 platser om det gäller en 128 spelar server t.ex., bara så att man nu får en del såna som springer runt då man hoppar in i en tom server tills den fylls upp med humanitära spelare. Så gör man i andra spel åtminstone.

Visa signatur

Intel® Core i7-13700K @ 5.7/5.6GHz | ASRock Z690 Extreme | G.Skill Trident Z 32GB @ DDR4-3400 CL14 | Samsung EVO series M.2 + Sata SSDs 2TB | Intel Arc A750 | SuperFlower Titanium 1000W | Gigabyte M32Q 32"/1440p 165Hz | Arctic Freezer II 360 AIO | Phanteks P500A D-RGB | Windows 10 & 11 x64 Professional

Permalänk
Medlem
Skrivet av Raynstorm:

Bottar fyller ut så det blir 128 spelare alltid. Om någon lämnar till exempel så fylls hans plats med en bot tills det ansluter en ny spelare, då försvinner botten igen.

Tycker själv inte det varit ett problem. Ser dom rätt sällan ändå.

Jaha.. nu känner jag mig inte lika duktig längre..

Permalänk
Medlem

Hej jo söker BF2042 spelare man kan vara ett gäng o spela,
annars så har jag en DC man kan spela med varandra.

Discorden är: https://discord.gg/rbbqEKGXbU

Visa signatur

ASUS PRIME Z390-A. Intel Core i9 9900K Överklockad 5,65 GHz 16MB.
Corsair 64GB (4x16GB) DDR4 4133MHz CL16 Överklockad.
1x MSI GT 1010 Stream acrd, 1x MSI GTX 1080 TI Överklockad.
1x SSD Samsung 500 GB Win 11, 2TB MVMSSD Spel. 850 Watt PSU Gold.

Permalänk
Medlem
Skrivet av T4kti:

Jaha.. nu känner jag mig inte lika duktig längre..

De är omöjliga att missa och dom har alltid [AI] som en tagg efter namnet.

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 7 5800X3D | GPU: PowerColor RX 6800 Red Dragon 16GB | MB: Asrock B550m Pro4 | RAM: 32GB Kingston Fury Beast 3600mhz CL18 | SSD: Corsair Force MP510B 480GB - 2x Kingston A400 480GB | PSU: Fractal Ion Gold 750W | DSP: Acer 27" Nitro XV272UV QHD IPS 170 Hz | CH: Fractal Design Meshify Mini C | M: Steelseries Aerox 5 Wireless | TB: Logitech G413

Permalänk
Medlem
Skrivet av SwedZi:

Öppna betan flyter på SJUKT mycket bättre än early access betan, ligger stabilt 120-140 fps med 2080 på medium settings och 9700k 4,9ghz. Det enda jag stör mig på är alla jäkla bottar.. är i ett game nu och känns som alla är bottar..

ja lol på medium ja.

Fan tycker hitboxen är väldigt konstig. Känns helt fel.

Visa signatur

^^^
@¿@
o

Permalänk
Medlem

Svårt att släppa det faktum att med 2042 så har DICE tagit flera steg bakåt i utvecklingen. Det känns verkligen inte som ett spel som hör hemma år 2021!

Allt som var bra med BFV är som bortblåst, alltså gunplay, movement, teamplay osv. Sen snackar folk om Battlefield moments, vem bryr sig om det när spelet i grunden är värdelöst.

Fanns ingen anledning att göra om allt från grunden igen. Det folk kritiserade DICE för med BFV var avsaknaden av content vid release och några WW2 nördar som inte kunde leva med att kvinnor var spelbara. Men alla hyllade det som är viktigast i ett FPS, gunplay och movement samt att teamplay verkligen var belönande.

Visa signatur

Spelmaskinen
| Phanteks P600S | Corsair H115i Pro | i9 10850k | ASUS ROG STRIX Z490-H | Corsair LPX 3000MHz 32GB | Asus RX 6800 XT TUF OC | Asus XG279Q | Corsair RM750X | Varmilo VA88M | Razer Viper Ultimate |

Permalänk

Har kört nån timme med dåliga specs som knappt når minimum men fick i alla fall runt 60-70fps på low.
Lär säga att det blinkar och flyger runt saker upp och ner och håller på en massa, ser saker en sekund för att sedan ändras till nånting annat hela tiden. Inte imponerad precis.

Visa signatur

2600x | Asus b450-e | 16GB Ram | 3060ti | 660p 1tb | CM 690 chassi.

Permalänk
Medlem
Skrivet av 220volt:

Svårt att släppa det faktum att med 2042 så har DICE tagit flera steg bakåt i utvecklingen. Det känns verkligen inte som ett spel som hör hemma år 2021!

Allt som var bra med BFV är som bortblåst, alltså gunplay, movement, teamplay osv. Sen snackar folk om Battlefield moments, vem bryr sig om det när spelet i grunden är värdelöst.

Fanns ingen anledning att göra om allt från grunden igen. Det folk kritiserade DICE för med BFV var avsaknaden av content vid release och några WW2 nördar som inte kunde leva med att kvinnor var spelbara. Men alla hyllade det som är viktigast i ett FPS, gunplay och movement samt att teamplay verkligen var belönande.

Vänta med att kritisera spelet så pass hårt som du gör tills den verkliga versionen är släppt.
De har själva gått ut med och sagt att Betan är 2 månader gammal och att de är mycket ändrat/tillagt i spelet redan.

Annars var jag positivt överraskad av spelet bortsett från de buggar i menyerna etc.

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Medlem
Skrivet av griid:

Vänta med att kritisera spelet så pass hårt som du gör tills den verkliga versionen är släppt.
De har själva gått ut med och sagt att Betan är 2 månader gammal och att de är mycket ändrat/tillagt i spelet redan.

Annars var jag positivt överraskad av spelet bortsett från de buggar i menyerna etc.

Gäller det även när man har kritik som grundar sig enbart i gameplay?

Kanske är ett ålderstecken men jag "trivs" inte riktigt så bra som jag trodde jag skulle göra...

Har runt 2h hittills i öppna betan och hade någon sagt att det var Battlefield, och inte någon Free-2-play från typ Gaijin så hade jag inte trott dem.
Bottar för att fylla serverplatser är en idé som bör begravas hastigast, möjligheten att byta attachments on-the-fly bör försvinna hastigast då det inte gör annat än att man anpassar vapnet till rådande situation, istället för tvärtom..

Jag vet inte, jag trodde detta skulle bli ett uppvaknande från BF3-tiden, men jag är försiktigt pessimistisk att det kanske inte blir ett spel jag köper än på ett år eller två, om alls.
Grafiken eller andra "innovationer" i all ära, men brister det så hårt på gameplay-delen som det gör nu så är jag rädd att det inte blir fler Battlefield för min del

Edit*
För att inte tala om antal träff för att ha ihjäl folk, det är bara löjligt, men jag hoppas verkligen allt det jag har sagt går att ändra på när Portal väl lanseras, och att Dice faktiskt håller vad dem lovat

Visa signatur

Krusidullen är stulen

Permalänk

Hade inte tänkte diskutera fusk iom release av BF 2042, men läste att det redan finns fusk till spelet fast det ännu inte släpps till fullo!! Sååå sorgligt att det ska behöva finnas företag som bara vill tjäna pengar och förstör nya spel.....just saying....

Permalänk
Medlem

Första intrycket är att det är väldigt mycket mer som en fortsättning på BF4, känns inte alls som samma spelmekanik som BF1 och BF5. Vet inte riktigt om jag gillar hur systemet med klasser fungerar, ser framför mig hur sentryturret kan bli riktigt irriterande och något som inte hör hemma i Battlefield. Också lustigt att man byter attachments på bössan ingame, hade nog egentligen föredragit att göra det i lugn och ro innan jag spawnade in.

Visa signatur

7800X3D//4090
MINT XFCE // W11 🤮

Permalänk
Medlem
Skrivet av firstofmay:

Första intrycket är att det är väldigt mycket mer som en fortsättning på BF4, känns inte alls som samma spelmekanik som BF1 och BF5. Vet inte riktigt om jag gillar hur systemet med klasser fungerar, ser framför mig hur sentryturret kan bli riktigt irriterande och något som inte hör hemma i Battlefield. Också lustigt att man byter attachments på bössan ingame, hade nog egentligen föredragit att göra det i lugn och ro innan jag spawnade in.

Det är inte likt BF4 alls, annat än Bullet dropp..
Om det är något tidigare spel det är likt, så är det Hardline

Visa signatur

Asus 3080 TI | 5900X | MSI X570S Torpedo Max | Kingston Fury 3600 Mhz | Seasonic Focus GX 850W | Torrent Compact | Dark Rock Pro 4

Permalänk
Medlem

70-80 fps(1080p/high) med burken i signaturen. Helt ok. Spelet i sej är opolerat och verkar sådär. Gunplay är inge vidare. Liknar BF5 vilket sög....BF4 och BF3 är fortfarande favoriterna.

Visa signatur

MB: MSI B450 Tomahawk MAX| CPU: RYZEN 7 5700X| RAM: 16GB(2x8) Corsair Vengence LPX DDR4@3200Mhz| GPU: Sapphire Radeon RX 6600 XT Pulse 8GB| PSU: Corsair HX 850W 80+ Silver| SSD: Kingston A2000 500GB NVme|Chassi: Fractal Design Define R4| OS: Win 11 pro | CPU-kylning: Noctua NH-U14S

Permalänk
Medlem

Var har dom gjort av spotting systemet... Det är ju stört omöjligt att se nån som kryper i buskarna

Permalänk
Medlem

Körde lite mer med dator i sig. Det flyter på helt ok faktiskt! Jag måste ha varit i en laggig server när jag testade tidigare.
Hade rätt kul så det kan bli ett köp!

Visa signatur

i9-12900K | Z690 HERO | RTX 3080 | PG279QM 240Hz | 32GB DDR5 | H150i ELITE | PSU 1200W | SN850 2TB | SSD 1TB | HDD 1TB | WIN 11 | Meshify 2 Black | Kringutrustning: Logitech MX Keys | Razer Naga Pro | Razer Nari Ultimate
TV: LG 65" OLED65C8 | PS5 & Pulse 3D Wireless Headset, Series X & Xbox Wireless Headset & Elite Series 2

Permalänk
Inaktiv

Flytet var väl ok.

Men alltså, själlöst. Totalt själlöst och stelt spel. Jag tyckte BF V var sådär, men det ser ju skitbra ut jämfört med det här. Dessutom är BF2042 på något sätt fulare rent grafiskt?

Skrivet av Fysman:

70-80 fps(1080p/high) med burken i signaturen. Helt ok. Spelet i sej är opolerat och verkar sådär. Gunplay är inge vidare. Liknar BF5 vilket sög....BF4 och BF3 är fortfarande favoriterna.

Jag har spelat en hel del BF 5 och jag fattar inte riktigt hur det liknar BF 5? Det liknar inte det för fem öre, detta var mycket mer stelt och vapenhanteringen, fordon känns inte ens närheten lika bra.

Permalänk
Medlem
Skrivet av 220volt:

Svårt att släppa det faktum att med 2042 så har DICE tagit flera steg bakåt i utvecklingen. Det känns verkligen inte som ett spel som hör hemma år 2021!

Allt som var bra med BFV är som bortblåst, alltså gunplay, movement, teamplay osv. Sen snackar folk om Battlefield moments, vem bryr sig om det när spelet i grunden är värdelöst.

Fanns ingen anledning att göra om allt från grunden igen. Det folk kritiserade DICE för med BFV var avsaknaden av content vid release och några WW2 nördar som inte kunde leva med att kvinnor var spelbara. Men alla hyllade det som är viktigast i ett FPS, gunplay och movement samt att teamplay verkligen var belönande.

ja du har helt rätt. det här var ju inte direkt jätte spännande.
Tycker gameplay i BF5 var riktigt bra.

Skrivet av griid:

Vänta med att kritisera spelet så pass hårt som du gör tills den verkliga versionen är släppt.
De har själva gått ut med och sagt att Betan är 2 månader gammal och att de är mycket ändrat/tillagt i spelet redan.

Annars var jag positivt överraskad av spelet bortsett från de buggar i menyerna etc.

men core spelet är redan satt.

Visa signatur

^^^
@¿@
o

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av griid:

Vänta med att kritisera spelet så pass hårt som du gör tills den verkliga versionen är släppt.
De har själva gått ut med och sagt att Betan är 2 månader gammal och att de är mycket ändrat/tillagt i spelet redan.

Annars var jag positivt överraskad av spelet bortsett från de buggar i menyerna etc.

Fast jag tycker man faktiskt kan göra det, på alla betor sen BF 3 har grundkänslan varit samma sen när releasen kommit. Det är inte direkt buggar man kritiserar utan helhetskänslan - som tyvärr är sämst i BF2042. Det känns inte riktigt som ett "battlefield".

Permalänk
Medlem

Har några fler timmar i betan nu. Jag kan förstå viss kritik, men personligen så är jag positivt överaskad ändå. Servrarna är inte på topp just nu, vilket är en av sakerna som testas under en beta. Förhoppningsvis, så får dom ordning på ordentliga 60hz+ servrar till release. Och då kommer ttk bli som det ska vara, för när det funkar som det ska, så är ttk relativt låg nu. Men det händer att man får spök-kulor nu.

Bottar i spelet ser jag inte som ett problem vid full release. För jag tar för givet att vi får en server browser som i alla andra spel, då är det bara att välja fulla servrar att spela på.

Kan inte riktigt uttala mig om gunplay ännu, då det är för få vapen och attachments just nu. Men, möjligt att jag gillar bf4 gunplay bättre. Gillade dock gunplay i både bf1 och bfv också. Men jag gillar absolut inte snipern som är med i betan, alldeles för låg bullet velocity på den. Och som det ser ut, så kommer 10x zoom vara max. Ge mig mitt 40x sikte Dice! Jag gillar att köra distans sniping ibland.

Spenderade ett par timmar till enbart littlebird flygning nu. Det tog ett tag att komma in i det. Just nu är det buggat, så man inte kan binda om knapparna på handkontrollen, men det ska vara fixat för ett par veckor sen sa min kompis på Dice. Jag är långt ifrån lika duktig som jag va i bf4, där låg jag top 10 Sverige, när jag spelade som mest. Ett stort problem dock, det är när det regnar. Precis omöjligt att se människor i first person då.

Överlag så är jag positiv till betan. Jag har inte stött på några stora buggar. Ingen krasch alls. flyg är osynkat till och från dock, vilket jag tar som serverproblem. Jag får skaplig fps. Mellan 80-100 i 1440p med dator i sign. Är till 99% säker på att Nvidia har sagt att DLSS kommer finnas till release också, så det kommer ju hjälpa till.

Visa signatur

[Fractal Design Define S2]-[Asus CrossHair Hero X670E]-[Ryzen 9 7900x]-[Corsair Dominator Platinum 6000mhz 32gb]-[Asus Tuf RTX 3090]-[Corsair Mp510 960gb]-[2x Samsung Evo 860 500gb ssd Raid 0]-[Lenovo Legion Y27q-20 165hz][AOC 24G2U 144hz]

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon134512:

Flytet var väl ok.

Men alltså, själlöst. Totalt själlöst och stelt spel. Jag tyckte BF V var sådär, men det ser ju skitbra ut jämfört med det här. Dessutom är BF2042 på något sätt fulare rent grafiskt?

Jag har spelat en hel del BF 5 och jag fattar inte riktigt hur det liknar BF 5? Det liknar inte det för fem öre, detta var mycket mer stelt och vapenhanteringen, fordon känns inte ens närheten lika bra.

Själva känslan är detsamma som BF5(sterilt och kass gunplay) vilket jag inte gillade alls. Kommer nog inte köpa 2042 vid launch. 500-600 spänn, no way....

Visa signatur

MB: MSI B450 Tomahawk MAX| CPU: RYZEN 7 5700X| RAM: 16GB(2x8) Corsair Vengence LPX DDR4@3200Mhz| GPU: Sapphire Radeon RX 6600 XT Pulse 8GB| PSU: Corsair HX 850W 80+ Silver| SSD: Kingston A2000 500GB NVme|Chassi: Fractal Design Define R4| OS: Win 11 pro | CPU-kylning: Noctua NH-U14S

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Fysman:

Själva känslan är detsamma som BF5(sterilt och kass gunplay) vilket jag inte gillade alls. Kommer nog inte köpa 2042 vid launch. 500-600 spänn, no way....

Det är verkligen inte samma, jag tror det antingen var sjukt länge sen du spelade BF 5 i så fall eller om du inte spelat det alls. Jag kommer inte heller köpa det vid launch, känslan var sämst i 2042. BF 5 var långt från perfekt men en klar uppgradering från den här skiten.

Permalänk
Medlem

När jag försöker köra spelet får jag ett felmeddelande om att man måste ha Amd Radeon drivrutin 21.20, men till mitt grafikkort finns bara 21.9 som senaste. Kan man komma runt detta på något sätt? Har ett R9 390, gammalt förvisso men Battlefield 5 fungerar kanon med det.

Edit: Nvm, detta funkade:
https://www.youtube.com/watch?v=KcJHmLS0rMk

Visa signatur

[Asus P5Q-E] [Q6600 G0 @ 3,6 ghz] [Scythe Yasya] [Gigabyte Gtx 460 1gb] [4x2 Gb Kingston HyperX PC8500] [OCZ ModXstream Pro 700 W ] [Crucial M4 128 gb ]
HTPC - AMD Athlon X2 5050e - M4N78-VM - Kingston HyperX 2 GB - Seagate 7200.12 1 TB - Seagate Green SATA III 2TB

Permalänk

Satan va trögt det gick på min 6700k, typ 35-60fps på high i 1440p

Blir nya intel när det kommer

Visa signatur

z690, 12600k, 32Gb ddr4, rtx 4080, 1000w, 1440p

Permalänk
Medlem

Är det någon annan som lider av riktigt kass prestanda från AMD CPU:er? Har så sjukt mycket drops.. 5800X så den borde ju palla spelet..

Men spelet i sig, börjar bli mycket trevligare. Var lite skeptisk i början.

Visa signatur

7800X3D || 4080S || 32GB || Formd T1