Spela ljud från chromecast till chrome audio

Permalänk

Spela ljud från chromecast till chrome audio

hej

vet någon om man kan få ljudet från chomecasten att spela på sin chrome audio? sökt men inte hittat något

Permalänk

Nej, tror jag. Du vill casta bild+ljud till en "vanlig" Chromecast men samtidigt casta ljudet från samma streamingtjänst till en Chromecast Audio? Naej, det går inte. (Men det hade varit en bra feature! Tänk att slippa byta ingång på förstärkaren när man går från att lyssna på musik till att titta på teve.)

Bara Chromecast Audio kan ingå i grupper som spelar upp från samma källa samtidigt.

Däremot går det att casta bara ljudet från alla videostreamingtjänster (OK, alla jag provat med: Netflix, HBO Nordic, YouTube) till en Chromecast Audio eller grupp av Chromecast Audio...sar.

Permalänk
Skrivet av Hieronymus Bosch:

Nej, tror jag. Du vill casta bild+ljud till en "vanlig" Chromecast men samtidigt casta ljudet från samma streamingtjänst till en Chromecast Audio? Naej, det går inte. (Men det hade varit en bra feature! Tänk att slippa byta ingång på förstärkaren när man går från att lyssna på musik till att titta på teve.)

Bara Chromecast Audio kan ingå i grupper som spelar upp från samma källa samtidigt.

Däremot går det att casta bara ljudet från alla videostreamingtjänster (OK, alla jag provat med: Netflix, HBO Nordic, YouTube) till en Chromecast Audio eller grupp av Chromecast Audio...sar.

Det var synd, men då behöver jag inte leta något mer. tack för svar

Permalänk
Rekordmedlem

Vad är det för pryl du kallar Chrome audio ? Är det en Chromecast audio så är den ju kopplad till något och den prylen kan kanske kopplas ihop med det som Chromecasten är kopplad till.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.