Unifi ipsec site to site multiple local nets

Permalänk
Medlem

Unifi ipsec site to site multiple local nets

Såå finns det något sätt att köra en site to site med flera local nets i unifi?
Just nu kör jag en s2s till min opnsense som jag har på colocation och det fungerar med 1 nät.
på opnsense sidan har jag 2 nät som jag vill koppla ihop med 2 nät på unifi sidan.
hemifrån (unifi) så når jag bägge opnsense näten men åt andra hållet når jag bara ena nätet, det går ju inte speca local nets nånstans!?

Jag är så fruktansvärt less ubnts halvfärdiga produkter och patchar som kraschar saker titt som tätt så jag funderar på att kasta ut skiten och köra över dom med åkgräsklipparen.

Visa signatur

Citera om du vill ha svar :)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pelle:

Såå finns det något sätt att köra en site to site med flera local nets i unifi?
Just nu kör jag en s2s till min opnsense som jag har på colocation och det fungerar med 1 nät.
på opnsense sidan har jag 2 nät som jag vill koppla ihop med 2 nät på unifi sidan.
hemifrån (unifi) så når jag bägge opnsense näten men åt andra hållet når jag bara ena nätet, det går ju inte speca local nets nånstans!?

Jag är så fruktansvärt less ubnts halvfärdiga produkter och patchar som kraschar saker titt som tätt så jag funderar på att kasta ut skiten och köra över dom med åkgräsklipparen.

Det verkar gå om man gör det via CLI (eller är det fel produkt?):
https://community.ui.com/questions/USG-Multiple-Local-Subnets...

Dock håller jag med dig. Jag har haft Ubiquity som router till ett litet kontor, men kastade bort den. Det håller helt enkelt inte.