Beställde en skärm fick ett chassi

Permalänk
Medlem

Tänkte balansera ut tråden med lite ros åt ComputerSalgs supportavdelning.
Jag köpte ett b350 moderkort åt en ryzen 1600x cpu när de var nya, och det moderkortet hade den mest bizarra defekten jag vart med om.
lite "kortfattat" så funkade det perfekt i ca 30 dagar, sedan hängde sig datorn. toklåsning.
Sedan funkade den i kanske 20 dagar så låste den sig igen, sedan 10-12 dagar. för att bli kortare och kortare tid tills man inte ens kunde komma in i Bios utan att den låste sig direkt.
flyttade jag då en komponent tex grafikkortet till en annan port, så fungerade den i 30ish dagar felfritt igen och hela vevan började om.
Dom tog in kortet och testade det långtids och bytte ut det.
Jag var 200% säker på att dom skulle testa det i en dag eller två och konstatera att det funkar och skicka tillbaka.
Så tummen upp åt supporten där iaf!

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av holo:

Tänkte balansera ut tråden med lite ros åt ComputerSalgs supportavdelning.
Jag köpte ett b350 moderkort åt en ryzen 1600x cpu när de var nya, och det moderkortet hade den mest bizarra defekten jag vart med om.
lite "kortfattat" så funkade det perfekt i ca 30 dagar, sedan hängde sig datorn. toklåsning.
Sedan funkade den i kanske 20 dagar så låste den sig igen, sedan 10-12 dagar. för att bli kortare och kortare tid tills man inte ens kunde komma in i Bios utan att den låste sig direkt.
flyttade jag då en komponent tex grafikkortet till en annan port, så fungerade den i 30ish dagar felfritt igen och hela vevan började om.
Dom tog in kortet och testade det långtids och bytte ut det.
Jag var 200% säker på att dom skulle testa det i en dag eller två och konstatera att det funkar och skicka tillbaka.
Så tummen upp åt supporten där iaf!

Får se hur deras support fungerar nu jag måste ha börsens otur min skärm har en sjuhelvetes coil whine när man kollar på text i vit bakgrund.

Helt sinnessjukt, är bara om man kollar på helskärm dvs därför upptäckte jag det inte förens nu är inom 14 dagar då jag mottog skärmen 28;de juni.

Det dom bör göra nu är att återta skärmen på ångerrätten och skicka ut en ny.
Men vi får se hur dom gör