Helgsnack: Vad är historien bakom ditt användarnamn?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Herr Kantarell:

Jag har faktiskt ingen vettig tanke bakom mitt användarnamn. Stundens infall. Inget namn jag nickar i spel och har inget gemensamt med mitt riktiga namn. Dessutom gillar jag inte svamp generellt, men just smörstekta kantareller är ju gott.

Plockade årets första kantareller idag så det blir grillat med kantarellsås till middag😀

Små men dock så goda.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R3 Black, Mobo: ASUS Z170 Pro Gaming, CPU: Intel i7 6700K, kylning CM Hyper 212 EVO, RAM: 32 GB Hyper X 3000 mhz, GPU: Nvidia MSI 1080 Gaming X, PSU: XFX Core Edition Pro 750W, Mus: Logitech G700, Tgb: Corsair Raptor K30, OS: Win10

Permalänk
Medlem

Mitt användarnamn började som UnCQuR i cs. Uttalat Unsecure... Fick hoppa in i en clan [SCUT] och då vi spelade ihop så kallade dom mig för Unkur. Så jag bytte till Unken, lite samma mening, men lättare att förstå.

Visa signatur

Dator nr.1
CPU:R7 5800X GPU:RX 5700 Pulse MEM:16GiB 3600CL16 OS:Win 10 Pro Chassi:O11 Dynamic Mini
Dator nr.2
CPU:R5 1600X GPU:Powercolor RX 5600XT MEM:16GiB 3200CL16 OS:Win 10 Pro Chassi: Ghost S1 mkII, Pangea
Bärbar: Microsoft Surface Pro4

Permalänk
Avstängd

"AplAy" - uttalas "Ey Pley". Tänk "A-Play" eller "Någon gjorde ett riktigt A Play för sitt lag".

Historien bakom namnet och versalerna: Jag tittade på en marknadsföringskurs som tog upp psykologin bakom olika namn som exempelvis Google. Först har du två uttal Goo-gle. Sedan har du upprepning av G:na. Till sist så kan du föreställa dig två ögon inuti o_o:na.

Då ville jag hitta något liknande och även något som implicerar någonting positivt. Det var i spelsammanhang så jag kom på AplAy. Två uttal: A-Play, upprepning av "ey": "Aey" och "Plaey".

De versala AA:na är tänkt att se ut som två ögon som tittar på en där det lilla p:et kan tolkas som näsan i ansiktet.

Dock har jag misslyckats med namnet för nästan alla kallar mig för "Apply" och "Apple-pie" på Discord!

Visa signatur

"Företagsboendeförmedlare" | Min Überkill Dator: Processor: Intel Pentium P5 66 Mhz OC | Moderkort: ASRock P4I65G | Minnen: 2st Samsung 128MB PC133 | Grafikkort: Canopus GeForce 256 DDR | Lagring: IBM 350 4,4 MB | Operativsystem: DOS/360 | Chassi: Mercury Full-Tower ATX Chassis |

Permalänk
Medlem

Vi fick något infall på jobbet och alla skulle ha tantnamn. Judit blev mitt och jag började kallas för det. Sen har det varit lite varianter för att öka sannolikheten att det är tillgängligt.

Visa signatur

Chassi;Mobo;RAM: NZXT H7 Flow, Asus Crosshair Hero x670E;Ryzen 7 7700X
RAM;PSU: G.Skill TridentZ 64 GB DDR5 6000MHz;BQ Dark Power 13 1000W
Kylare: Corsair AIO 360 med RGB...
GPU: MSI RTX 4090 Suprim X

Permalänk
Medlem

När man spelade Missile Command och skrev in på Highscorelistan med 3 tecken blev det MAS.

Ma från förnamnet och S från efternamnet.

Blev sedan kallad för Masen av alla.

Är alltså inte från Dalarna😁

La sedan till 666 från Number of the beast (Iron Maiden).😈

Permalänk
Medlem

Jag gillar ju AMD så det fick bli AMD-FX som jag hade då som nu (har tyvär inte råd att uppgradera tyvärr)
Sweclockers: AMD-FX
Steam: Hired Merc men samma logga som på sweclockers. Spelar bara singelspel nu för tiden
Loggan kommer från ett tröjtryck som jag köpte för evigheter sedan och är aldrig använd

Visa signatur

Coca Cola missbrukare Förbjuden dryck för mig pga diabetes
AMD älskare
Katt älskare

Permalänk
Medlem
Skrivet av AplAy:

"AplAy" - uttalas "Ey Pley". Tänk "A-Play" eller "Någon gjorde ett riktigt A Play för sitt lag".

Historien bakom namnet och versalerna: Jag tittade på en marknadsföringskurs som tog upp psykologin bakom olika namn som exempelvis Google. Först har du två uttal Goo-gle. Sedan har du upprepning av G:na. Till sist så kan du föreställa dig två ögon inuti o_o:na.

Då ville jag hitta något liknande och även något som implicerar någonting positivt. Det var i spelsammanhang så jag kom på AplAy. Två uttal: A-Play, upprepning av "ey": "Aey" och "Plaey".

De versala AA:na är tänkt att se ut som två ögon som tittar på en där det lilla p:et kan tolkas som näsan i ansiktet.

Dock har jag misslyckats med namnet för nästan alla kallar mig för "Apply" och "Apple-pie" på Discord!

Fyfan vad roligt. Känner igen ditt nick men aldrig fattat det. Jag har tänk App-lie eller som vissa andra "Apply". Men Apple-pie är ju skitkul. Tack 👍

Permalänk
Medlem

När jag var 10 ville jag spela något spel men det var 12årsgräns och eftersom det var så populärt för alla i min ålder att ha sitt födelseår i namnet så tänkte jag att det vore smart att ha 97 i namnet så folk trodde jag var tillräckligt gammal. (riktigt grym logik) Sen fick jag klonk ifrån kalle anka när de slog i något ihåligt. Hjärnan hos barn funkar verkligen speciellt, trots det har namnet fått följa med mig sen dess.

Mvh

Visa signatur

CPU: Ryzen 7 5800X3D, GPU: Powercolor Radeon RX 6900 XT Red Devil Ultimate, MOBO: MSI B550M MAG Mortar, RAM: 32GB 3200MHZ, Nätdel: be quiet! Dark Power 12 750W, Lagring: 3TB SSD

Permalänk
Medlem

Mitt är vansinnigt tråkigt: skulle skapa ett dedikerat mailkonto för feedback till en webb jag byggde i slutet på 90-talet, men "feedback" var upptaget, så jag kastade om orden, och voila. Det har följt med i bakhuvet och använts lite här och var genom åren.

Min avatar kladdade jag ihop enkom för att användas på Swec, så den har viss koppling till användarnamnet och de färger Swec körde med då.

Generellt använder jag olika användarnamn överallt - jag kör med lösenordshanterare sedan väldigt länge så jag behöver inte komma ihåg något.

Visa signatur

5950X, 3090

Permalänk
DingDongerMcDongface

Jag är en sån som bytt användarnamn väldigt många gånger. Här har jag det jag använde mellan typ 2012-2014 kanske. Det är inte så mycket mer spännande än att jag verkligen gillade en låt som heter "Landmark" av Breathe Owl Breathe.

Nu är det bara här jag har kvar landmarks, men jag har faktiskt haft ett annat fast nick sen typ...2017? kanske, som får figurera på nästan allt annat. Med risk för skämskudde: DingDonger007.

Anledningen till att det inte följt med hit tänker jag nog låta tala för sig självt Det började som ett dåligt skämt när en gammal kollega jag brukade spela med döpte om mig till det i någon Discord-kanal för att jäklas. Sen fortsatte jag använda det av ren envishet. Till namnet medföljer självklart repliken "DING DONG YOUR OPINION IS WRONG".

Permalänk
Medlem

Det började way back in the day när Starcraft var det bästa jag visste. Blev då inlurad i World of Warcraft och döpte min Hunter till Raynor, efter Jim Raynor i Starcraft. När jag sen flera år senare bytte server för att raida mer seriöst så blev det så att jag döpte alla mina alts till Ray...nånting, för att allt nytt folk skulle veta vem jag var även när jag spelade alts. Spola fram några år och jag byter main till Druid som då heter Raynstorm (Rainstorm? Jättevitsigt...not). Druiden blev min main sen fram tills jag slutade WoW i BFA och alla konton som skapades under denna tid så blev det Raynstorm då det var ovanligt nog att det oftast fanns tillgängligt.

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 7 5800X3D | GPU: PowerColor RX 6800 Red Dragon 16GB | MB: Asrock B550m Pro4 | RAM: 32GB Kingston Fury Beast 3600mhz CL18 | SSD: Corsair Force MP510B 480GB - 2x Kingston A400 480GB | PSU: Fractal Ion Gold 750W | DSP: Acer 27" Nitro XV272UV QHD IPS 170 Hz | CH: Fractal Design Meshify Mini C | M: Steelseries Aerox 5 Wireless | TB: Logitech G413

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Sveklockarn:

Och jag som var helt övertygad om att det var en emoji som lyssnade på musik med hörlurar.

Nästan Någon som är stenad men gjorde tumme upp. Närmast gissning hittills iaf

Permalänk
Medlem

Taget från Sanya V Litvyak från Strike Witches men IV istället då flera andra hade samma ide på forumet jag började med och 4 var ledigt. Heter sedan några år sedan Sanya irl också.

Permalänk
Medlem

Tog mitt nick efter att min släkt är invandrad vallonier.

Visa signatur

Chassi: Corsair Obsidian 500 RGB SE / Systemdisk Samsung 980 PRO SSD: Samsung 850 PRO 250GB / SSD: Samsung 850 EVO 250GB / SSD: Crucial MX300 1TB / CPU: Ryzen 7 3800X @ 4,2 Ghz / Kylning: Noctua NH-D15S push/pull / GPU: MSI 3080Ti SUPRIM X / PSU: Corsair RM1200i / MB: ASUS X470-f Gaming / RAM: HyperX Fury 2x16GB 3600 mhz / OS: W10 / Mus: Logitech G903 / TB: Logitech G915 TKL Wireless / Ljud: Sound BlasterX Pro-Gaming AE-9, Blue Yeti , Sennheiser HD660S, Skärm: Acer Predator X34P @3440x1440 UltraWide

Permalänk
Medlem
Skrivet av AplAy:

"AplAy" - uttalas "Ey Pley". Tänk "A-Play" eller "Någon gjorde ett riktigt A Play för sitt lag".

Historien bakom namnet och versalerna: Jag tittade på en marknadsföringskurs som tog upp psykologin bakom olika namn som exempelvis Google. Först har du två uttal Goo-gle. Sedan har du upprepning av G:na. Till sist så kan du föreställa dig två ögon inuti o_o:na.

Då ville jag hitta något liknande och även något som implicerar någonting positivt. Det var i spelsammanhang så jag kom på AplAy. Två uttal: A-Play, upprepning av "ey": "Aey" och "Plaey".

De versala AA:na är tänkt att se ut som två ögon som tittar på en där det lilla p:et kan tolkas som näsan i ansiktet.

Dock har jag misslyckats med namnet för nästan alla kallar mig för "Apply" och "Apple-pie" på Discord!

Jag läser alltid ditt namn som API och tänkte att du ville trycka på det engelska uttalet i API
Application Programming Interface. Men kul att veta hur du tänkte

Visa signatur

Ryzen 9 5950X, 32GB 3600MHz CL16, SN850 500GB SN750 2TB, B550 ROG, 3090 24 GB
Har haft dessa GPUer: Tseng ET6000, Matrox M3D, 3DFX Voodoo 1-3, nVidia Riva 128, TNT, TNT2, Geforce 256 SDR+DDR, Geforce 2mx, 3, GT 8600m, GTX460 SLI, GTX580, GTX670 SLI, 1080 ti, 2080 ti, 3090 AMD Radeon 9200, 4850 CF, 6950@70, 6870 CF, 7850 CF, R9 390, R9 Nano, Vega 64, RX 6800 XT
Lista beg. priser GPUer ESD for dummies

Permalänk
Medlem

Har ett par olika men detta blev till när jag skulle skriva in mitt nick i ett spel och det som stod var just Fixt så behöll det 😄

Visa signatur

Ryzen 3600x | Asus strix b450 -f gaming | G.Skill Flare X DDR4-3200 C14 32gb | Msi 3060 Ti | MP Force510 480gb | 250gb samsung evo | Seagate 1tb | Phantek P400s | Corsair RM650x | LG ultragear 27gl850

Permalänk
Medlem

Rent nonsens som jag en gång i tiden tyckte lät coolt.

Permalänk
Medlem

Stal det från min polares äldre bror som nickade det på dc++. Tyckte det lät coolt, hehe.

Permalänk
Medlem

En kombination av Förnamnet och Flingpaketet.

Visa signatur

Corsair 7000D Airflow > 2x Alphacool NexXxus 420mm Rads > EK Quantum Kinetic TBE 300 >
AMD 5900X > Aorus X570 Master > G.Skill 32gb @ 3733mhz CL14 > 6900XT Liquid Devil Ultimate
Skärmar: > Acer 31,5" 2160p@144hz > 27" 1440p@60hz
Garaget.org > Ford Focus ST mk3 Stage 2

Permalänk
Medlem

Filip och Pilif var upptaget så jag googlade name generator och klickade på översta länken, där fick man välja vilken typ av namn man ville ha, tror jag valde pokemon(?). Fick Foobzob eller Foozbob men gillade det inte så jag bytte plats på lite bokstäver.

Visa signatur

CPU : 12900KS GPU : 3090 Strix OC RAM : G.Skill 32GB 6600MHz 34-40-40-105SSD : 2st SN850 1TB Bildskärm 1: Strix PG279Q 1440p@165Hz G-SYNC Bildskärm 2: Asus VG27AQ 27" 1440p@165Hz Bildskärm 3: Asus VG27AQ 27" 1440p@165Hz Vattenkylning CPU,GPU och RAM, 3*360 rad

Permalänk
Medlem

Reggade mig på en måndag, men pallade inte heta måndag.

Snodde roligaste dagen i veckan, helt skamlöst.

Visa signatur

”Ingen må utsättas för godtyckliga ingripanden i fråga om privatliv, familj, hem eller korrespondens.
Artikel 12, FN:s deklaration för mänskliga rättigheter

Permalänk
Medlem

En liten obetydlig en som kan ge en helvetes punsch i WoT bland annat

Permalänk
Medlem

Bobbeyblade är de två smeknamn jag gått under IRL men även i spel där Bobbey hängt med sedan BF1942-tiden.

Kallades Bobbey från gymnasiet för att jag hade självfall (lockigt hår) som Bobby Ewing i Dallas. Bobby var ju upptaget över allt , hette Bobby80 ett tag men det var inte 1337 direkt så det blev stavningen Bobbey.

Några år efter gymnasiet började folk på jobbet kalla mig Blade, jag var lite av en gothare då så jag hade svart skinnrock mm och mina jobbar kompisar bara kunde en karaktär som hade det: Blade alltså Wesley Snipes vampyrjagande vampyr...

Skrivet av Coca:

Hittade denna gamla match med den clan jag spelade i. Tittar man uppe i vänster hörn så ser man dessa scriptade meddelanden.

https://youtu.be/0PpFELp3dGk?t=44

Åhå Death Before Disco, har man mött några gånger.
Klarade mig Zagzag på den tiden, bara i Quake och TF.
Var inte den klanen från Växjö primärt?

Stavfel...
Visa signatur

Modermodem: Asus ROG Strix X470-F
Grafikkort: XFX Speedster MERC 319 AMD Radeon™ RX 6800 BLACK
Processor: AMD 2600X
Minne: 48 GB

Permalänk
Medlem

Är ett Futurama-fan och tyckte Gender Bender var ett lustigt namn (innan jag visste vad det betydde). Sen har det bara hängt med sen dess

Visa signatur

Intel i5 12600K | Asus TUF Gaming Z690-Plus D4 | Asus Geforce RTX 3060 Ti | 32 GB DDR4 | Fractal Design North | Corsair iCue Link H100i | Cooler Master V750 Gold i Multi

Permalänk
Medlem

Detta är sammanfogat/modifierat med mina två första barns namn/smeknamn, så roligt var det. Sen kallar jag mig vad som känns bäst beroende på spel, JamBam på SCUM, SqueekyjamBam på ROE, snuZplutten på Valheim och när det begav sig Nosta/Nostra/suSp på den gamla ”goa” CS tiden men det är ju bra långt bakåt i tiden.

Visa signatur

Har numera en Laptop från gigabyte.

Permalänk
Medlem

<-- Min favorit på Donken när jag var yngre.

Visa signatur

Me, Myself and I...

Permalänk
Medlem

Eftersom jag tatuerade en panter på armen när jag fyllde 18 så ville jag ha användarnamnet panter efter det. Men det var alltid upptaget. Så...

Visa signatur

Ny dator: Acer Predator Orion 5000 (RTX 3080)
[ I7 3770K @ 4.6Ghz | Asus 980 Ti 6GB | 16GB | Asus P8Z77-V PRO | Samsung 830 128GB | Corsair H100 | Cooler Master HAF X | Corsair AX 850W | Samsung DVD±RW ] [ Sony AF9 65" | Sony WF-1000XM3 | HTC Vive | Huawei P40 Pro | PS4 Pro | PS3 Slim | PS2 chippad | PS Vita | DS Lite | SNES Mini ]

Permalänk
Medlem

Barndomsfavorit

Permalänk
Medlem

Tog namnet Nikodemus av en frän gammal elit-quake:are från slutet av 90-talet. Namnet delas tyvärr också av en biblisk figur och även en filosofisk råtta i disneyfilmen "the secret of nihm", vilket gör att namnet många gånger redan är taget, så jag modifierade det lite grann med en extra bokstav 🙂

Visa signatur

Star citizen - swedish umbrella. En svensk union för er spelare och organisationer som tycker om demokratiska val.
https://robertsspaceindustries.com/orgs/SWEUMB
Discord:
https://discord.com/invite/j5AkGERJz3

Permalänk
Medlem

Jag fastnade på bild när jag på RZ #28 spelade CS 1.6 på min vita 2006 års 17" iMac. Bilden publicerades på Fragbite och så var det med det. Den återanvändes även senare för nyheten om att Steam-klienten för Mac lanserades

(när jag tog det här screenshotet tyckte jag uppenbarligen inte att motivet var tydligt nog, så jag ringade in det)

Visa signatur

Main: Strix B550-F | R9 5950X | 32GB@3600MHz | ASUS 3080 TUF | KC3000 | RM850 | LG 48CX
Server: Strix B450-I | R7 2700X | 64GB | 2x1TB 970 EVO Raid | 2TB BX500 | SF450