MSI MPG A750GF 80+ Gold Unboxing/Review

Permalänk
Entusiast

MSI MPG A750GF 80+ Gold Unboxing/Review

När man säger MSI så kanske inte nätaggregat är nåt man använder i samma mening. Men tydligen så har de slagit sig in på den marknaden också. Har fått hem ett sånt och tänkte att det kan vara skoj att slänga upp ett litet test och se hur den klarar sig med högpresterande komponenter...

Då det finns många konkurrenter så tycker jag MSI gör helt rätt som går på högkvalitativa komponenter istället för att göra en halvhjärtad satsning med budgetkomponenter och slå sig in i det billigare segmentet. 100% japanska 105°C kondensatorer och en rejäl garanti på 10 år är te.x. två saker som känns bra när man köper ett nätagg...

Här kommer lite bilder på unboxing och vad det finns för innehåll i lådan

Kablage
Kablaget som följer med är följande

Anslutningar
Trippla PCI-E och dubbla EPS är ett måste för nätagg i denna klass

Kopplade in och testkörde ett gäng stresstester både simultant och var för sig och det gick problemfritt genom samtliga tester. Trots att nätaggregatet var det som stod närmast mig under hela tiden så kan jag inte påstå att jag hörde fläkten över någon av systemets övriga fläktar

Nu saknar jag tyngre maskineri för att kunna göra ett utförligt test, jag kan bara koppla in och konstatera att det fungerar och inte överröstar övriga komponenter som avger ljud. Det lilla jag kan testa så kan jag konstatera att den klarar av samtliga saker jag kastar på den och utan att för den delen avge särskilt mycket ljud

Testsystem:

Processor: Intel Core i9-10900K @ 5,1 GHz
Grafikkort MSI 3080 Gaming X Trio
Moderkort: MSI MEG Z490 Unify
Minne: 4x8GB Patriot Viper @4266Mhz
Kylning: Custom loop
Lagring:

  • Patriot Viper VP4100 1TB

  • Samsung 970 EVO Plus 1TB

  • WD Blue SSD 1TB M.2

Chassi: Öppen testbänk
Skärm(ar):

  • Acer X34A

  • Benq PD2700Q

Nu har som sagt inte maskineriet för att utföra djupgående tester så här nedan finns en länk till en review där detta utförts på storebror A850GF... Efter att ha provat agget själv och läst reviews och omdömen så skulle jag utan bekymmer rekommendera detta agg

https://www.pctekreviews.com/Reviews/MSIA850GF.aspx

Länk till mer fakta gällande nätagget: https://www.msi.com/Power-Supply/MPG-A750GF