Helgsnack: Vad samlar du på?

Permalänk
Bildexpert
Skrivet av Nissling:

Film, då främst på Blu-Ray men också lite Laserdisc och en del UHD-BD.

Städade lite idag och kände för att dela med mig av bilder.

Förr köpte jag i princip allt jag kom över och fyllde snabbt många hyllor, men på senare år har jag blivit mycket mer kräsen och det är just det urvalet jag känner för att ha på display numer. Arrow ligger helt klart i topp men Criterion går alltid hem. I samlarsynpunkt är favoriten antingen Ghibli ga Ippai på Laserdisc eller 100 Years of Olympic Films: 1912–2012 på Blu-Ray... Svårt att välja.

Permalänk
Skrivet av hellmix:

Bara plastflaskor i ½ liter som jag dricker direkt ur när de är 6 grader kall eftersom de är de vanligast, men ½liter är ingen standard som man kan tro. Tex i Indien kör de med 650ml som minsta flaska och annat land som jag inte kommer ihåg nu kör med 450ml.

Bästa Coca-cola jag har druckit är från Island ingen annat land kan mäta sig med den Coca-Cola. Om du tänker på det när du dricker Coca-cola så är den lite sträv har typ ett motstånd när det ska genom halsen men Isländsk Coca-cola har inte den strävheten. Den är silkeslen som bara slinker ner och det är första gången jag har fått den där refresh-känslan som man ser på Coca-cola reklamen.

Och det kan inget av Coca-colas vattenreningsverk i världen återskapa. För Coca-colas egna reningsverk fixar bara att vattnet får rätt renlighet men det som gör att Coca-cola blir sträv/len är vattnets hårdhet som man inte kan återskapa på konstgjord väg. För på Island blir vattnet så lent tack vara man tar vattnet från riktiga källor som har genomgått naturliga rening genom vulkaner/lava och sedan genom lavastenar.

Coca-cola från USA är sötare än våran variant men det beror på är i EU använder vi socker från sockerbetor i USA använder man majssirap som är betydligt sötare än sockerbetor.

Sämsta Coca-cola jag har druckit är från Portugal/Spanien/Italien och Indien.

Nordisk Coca-cola: Norge/Sverige/Finland och Danmark är likvärdig,
Tysk Coca-cola sticker ut med att den har en kraftigare smak men det beror på att Tyskt-vatten innehåller mer järn.

Fransk/Engelsk håller sig mitt i raden.

Kan nog skapa en egentråd om det här. Det här är det jag har tagit ur minnet eftersom med Covid-19 så har jag lagt flaskorna i förrådet med deras utlåtande.

Innan varumärket Coca-Cola kom till Indien, då hade de "Thumbs Up". Smakat den när jag var barn, sist dock vi var där (1991), då hade de fått Coca-Cola..

Permalänk
Medlem
Skrivet av rwxr:

Jag har en Progress i toppskick, dock inte originalkaross eller kartong och en Circuit 10 Wild Cat (med kartong) som behöver putsas upp. Har nog en hel del Kyosho-delar också. (se min post på sidan 2 i denna tråden).

Kul med en progress, speciellt i bra skick, ligger på min lista över bil jag skulle vilja ha. Hade missat din bild på något sätt!? Häftigt med en komplett marui samling, alltid gillat maruis bilar, speciellt deras buggy bilar. Kanske om jag vinner på eurojackpot kan jag få ihop alla kyoshos bilar haha

Visa signatur

Tofu bud

Permalänk
Medlem
Skrivet av smerkele:

Kul med en progress, speciellt i bra skick, ligger på min lista över bil jag skulle vilja ha. Hade missat din bild på något sätt!? Häftigt med en komplett marui samling, alltid gillat maruis bilar, speciellt deras buggy bilar. Kanske om jag vinner på eurojackpot kan jag få ihop alla kyoshos bilar haha

Jag har funderingar på att avyttra den då det stundar flytt. Egentligen så har planen alltid varit att bara ha Marui-bilarna men på något sätt har jag alltid lyckats snubbla över andra märken också i bytesaffärer och paketköp. Om du är intresserad av den så bara skicka ett pm.

Jag har dessutom två stycken ganska ovanliga kloner av Kyoshos optima/ultima i form av BlueBird Super Baja (Väääldigt likt optima rent chassimässigt och Valiant II som ser ut som om en Ultima parat sig med en Traxxas TRX

BlueBird Super Baja
Valiant II

Visa signatur

[EpoX8k5a2+]-[Xp1600@1815]-[Extreme DDR2700] - [Gainward ti4200]

Permalänk

Parfymer

Visa signatur

Laptop och Philips Fidelio X2HR :)

Permalänk
Medlem

Hade en period där jag samlade på Trangia kök och tillbehör. Har även "samlat" på knivar. Inte samlat egentligen, bara långt fler än jag behöver. Är en sucker för fällknivar.

Visa signatur

Lenovo Legion Y540-17-IRH med: 17.3" 144Hz skärm | Intel I7 9750H | 32GB DDR4-2667 CL16 | GTX 1660TI 6GB | 2TB Crucial P2 NvME Boot + 2TB SSD Lagring

Permalänk
Medlem

Var lego ett tag men hade inte plats riktigt, nu har jag dock börjat samla en del på diverse brädspel vilket dock är kul för de plockas fram och spelas titt som tätt.

Visa signatur

Chassi: Fractal design Define C Mobo: aorus x570 elite
Cpu Ryzen 3600 Kylare noctua nh-d15Gpu 7900XT Ram g.skill flare x black
Kingston a2000 1TB 2x PSU: EVGA SuperNova 850 G2

Permalänk
Medlem
Skrivet av rwxr:

Jag har funderingar på att avyttra den då det stundar flytt. Egentligen så har planen alltid varit att bara ha Marui-bilarna men på något sätt har jag alltid lyckats snubbla över andra märken också i bytesaffärer och paketköp. Om du är intresserad av den så bara skicka ett pm.

Jag har dessutom två stycken ganska ovanliga kloner av Kyoshos optima/ultima i form av BlueBird Super Baja (Väääldigt likt optima rent chassimässigt och Valiant II som ser ut som om en Ultima parat sig med en Traxxas TRX

BlueBird Super Baja
Valiant II

Det vore kul med en progress, har dock andra hobbys som nyligen har gjort ett slukhål plånboken och sen så brukar ju progress i bra skick gå för en del. Då får tacka för erbjudandet men får avstå nu. Om det nu inte är ett otroligt bre pris du vill ha, men vem vill sälja med förlust.

BlueBird Super Baja har jag sett förut. Men jäklar, den där Valiant II har jag aldrig sett förut. Det var en riktigt kul bil, typ en fetare ultima i karossen sen en mashup i chassit.

Visa signatur

Tofu bud