Outlook, diverse problem

Permalänk
Medlem

Outlook, diverse problem

Hej på er.

Jag har plötsligt börjat få massa problem med Outlook. Misstänker att dom har samma orsak då det började samtidigt.

1. Ladda gamla mejl tar evigheter och beter sig som att Outlook låst sig tills det släpper. Exempel: Söker efter ett mejl som jag vet att jag skicka men inte när. Kanske 3 månader tidigare. Då söker jag i skickat mappen. När jag sökt så låser sig Outlook temporärt tills den jobbat klart. Så här var det inte tidigare, då var det nästan som att mejlen var indexerade och kom nästan med en gång.

2. Fördröjd leverans av mejl. Ibland har man mejl som man kanske vill göra iordning men inte skicka iväg med en gång utan vid ett specifikt klockslag. Detta har helt slutat fungera, det hamnar i utkorgen som det ska göra med ett datum och ett klockslag. Men när klockslaget kommer så händer ingenting utan det ligger kvar i utkorgen som om inget har hänt. Går jag in på mejlet och tar bort fördröjd leverans och provar att skicka så händer ingenting. Man måste skriva om mejlet (eller kopiera innehållet) och skicka ett helt nytt för att det ska gå iväg.

Jag fattar verkligen inte vad som har hänt, jag tror inte att jag har gjort detta med någon inställning. Inte vad jag kan komma ihåg i alla fall.

Visa signatur

"I know not with what weapons World War III will be fought, but World War IV will be fought with sticks and stones."
Albert Einstein (1879 - 1955)

Permalänk
Medlem

Har du IMAP och inte POP så skulle jag bara börja med en ominstallation för det känns som inte som en inställning.
Kan även vara mailprofilen om du vill googla hur du skapar om den.

Visa signatur

I7 12700K, Asus RTX 3080 TI, Alienware AW3423DW och annat smått o gott.

Permalänk
Medlem

Låter som att din profil har ballat ur. Så jag skulle nog börja med att skapa en ny mailprofil och se om det åtgärdar problemen som du har.

Vet du inte hur man gör så kanske denna kan vara till någon nytta: https://support.microsoft.com/sv-se/office/%C3%B6versikt-%C3%...

Visa signatur

Main
MOBO: Gigabyte B550M DS3H, CPU: AMD Ryzen 5 5600, RAM: 2x16B @ 3600MHz, GPU: RADEON RX5700 Flashat till XT, SSD: WD BLACK SN750 SE 1TB nVME, 2x1TB Sata SSD Chassi, : Fractal Design Node 804, PSU: Corsair RM1000e, Skärm: Philips 27M1N3500LS.

Permalänk
Medlem

Skapa en ny profil låter ju vettigt. Behöver man tänka på något när det är Office 365 och ett Exchange-konto?

Visa signatur

"I know not with what weapons World War III will be fought, but World War IV will be fought with sticks and stones."
Albert Einstein (1879 - 1955)