Permalänk

Om det är på ens externa ip man tittar om porten är öppen på så är den inte öppen enligt någon port checker.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Anonym_El_Fantast:

Om det är på ens externa ip man tittar om porten är öppen på så är den inte öppen enligt någon port checker.

har du kollat så du har en publik ip från din isp? Många idag applicerar cgnat

Visa signatur

CPU: Ryzen 9 3900x Noctua NH-D14 MOBO: TUF Gaming X570-PLUS GPU: GTX 980 RAM: 32 GB 3200 MHz Chassi: R4 PSU: Corsair AX860 Hörlurar: SteelSeries 840 Mus: Logitech G502 Lightspeed V.v. nämn eller citera mig för att få svar.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Anonym_El_Fantast:

ERROR,INVALID SERVER,CHECK YOUR PORT FORWARDING SETTINGS CONNECTION TO LOBBY FAILED
Är meddelandet jag får när jag startar servern. Detta är hur det ser ut just nu. Hur var det med de där dns sever-configet? Det fanns i någon video att jag behövde göra.
https://drive.google.com/file/d/1siUAbnLKXOLR6KuCaTA1ouiq8--m...

Du beskriver nog inte ditt felmeddelande rätt. Det ser mer ut som att du försöker ansluta till din server.

1. Kan du starta spelservern utan problem?
2. Kan du ansluta till din spelserver när du är på samma nätverk som servern? Förmodligen är det det IPnr du skrivit i skärmdumpen som du ska använda då.
3. Kan du ansluta till spelservern när du är ansluten utanför ditt nätverk? Då ansluter du med ditt publika (WAN) IP. Du måste då vara ansluten via din mobiltelefon eller liknande, alltså inte mot ditt hemnätverk.

I vilket steg går det fel?

Visa signatur

Använd gilla för att markera nyttiga inlägg!

Permalänk
Medlem

Ipadressen hittar du på nätverksinställningar eller status för nätverket. Går även skriva ipconfig i kommandotolken.

Dns server ska fungera med bara ett men du kan du alltid använda googles som är 8.8.8.8 och 8.8.4.4

Kom ihåg att medans du konfigurerar routern att tillfälligt stänga av windowsbrandväggen och andra eventuella installerade mjukvarubrandväggar. När du får servern att fungera kan du aktivera dem dem en och en och lägga till port forward i dem.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Anonym_El_Fantast:

Om det är på ens externa ip man tittar om porten är öppen på så är den inte öppen enligt någon port checker.

Om det ska gå att se att en port är öppen så måste det finnas ett program som svarar på servern innanför routern också. Dessutom måste den svara på ett sätt så att port checkern förstår att något svarat. Det funkar ibland, men ofta inte. Så port checker är inget att lita på över huvud taget.

Visa signatur

Använd gilla för att markera nyttiga inlägg!