Thermalright avtäcker frostnupen luftkylare i prestandaklassen

Permalänk
Medlem
Skrivet av bogg:

Än så länge har det inte släppts någon kylare som motiverar uppgradering från min D15, undrar hur lång tid det ska ta

Med tanke på hur snarlikt alla större tvåtornskylare presterar om samma fläktar används, så är nog den fysiska gränsen nådd för hur bra en kylare i dessa storlekar kan bli med denna typ av lösning med värmeledningsrör av koppar.

Permalänk

Byta ut mitt all in one vatten kylare från corsair en Corsair Hydro Series H115i CPU Kylare då pumpen gick i sönder och fläktarna har också fått bytas ut då de gav missljud. Så aldrig mer all in one vattenkylare efter det särskilt inte från Corsair. De är bättre på nätaggregat och minnen. Så sen föll valet ganska enkelt på de bästa i branschen på luftkylare nämligen Noctua. Så har nu en Noctua NH-U12S 120mm har inte ångrat det en sekund. Kyler som en kung och sen helt ljudlöst med. Kunde tagit en Noctua NH-D15 men då jag har höga minnesprofiler så hade den slagit i. Men rekommenderar varmt denna kylare visst de är dyrare än konkurrenterna men det är som man säger man får det man betalar för.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Skånegrabb90:

Byta ut mitt all in one vatten kylare från corsair en Corsair Hydro Series H115i CPU Kylare då pumpen gick i sönder och fläktarna har också fått bytas ut då de gav missljud. Så aldrig mer all in one vattenkylare efter det särskilt inte från Corsair. De är bättre på nätaggregat och minnen. Så sen föll valet ganska enkelt på de bästa i branschen på luftkylare nämligen Noctua. Så har nu en Noctua NH-U12S 120mm har inte ångrat det en sekund. Kyler som en kung och sen helt ljudlöst med. Kunde tagit en Noctua NH-D15 men då jag har höga minnesprofiler så hade den slagit i. Men rekommenderar varmt denna kylare visst de är dyrare än konkurrenterna men det är som man säger man får det man betalar för.

Jag använder sällan originalfläktarna till Corsair Hydro serien...
Brukar använda Noctua eller nått annat bättre...men tråkigt att du gick på pumpen...

Visa signatur

AMD_PERAs Dator Galleri
Jag har försöker att hitta bra delar billigt: AMD, ASUS, MSI, Fractal Design, Corsair, Zalman, Noctua, Kingston, Seasonic, WesternDigital, Sapphire mfl.
Skitbra -sa Bill, Brakskit -sa Bull...
Det blir nog bra när det blir färdigt...Nu slipper jag intel, när RYZEN har kommit...

Permalänk
Medlem

Jag har en Sillver Arrow jag är mycket nöjd med, hoppas Thermalright kommer med ordentligt närvaro på marknaden. De kan konkurera med noctua och AIO erna.

Visa signatur

Min Dator: AMD 3600 | GTX 680 | 16 GB RAM | Asus X570 Prime | Fractal Design Arc R2 | Thermalright Silver Arrow | Dell U2412M | Ibm Model M