Permalänk
Medlem

Projekt fotovägg

För en fest i höst med ca 50 deltagare i de övre åldrarna tänkte jag fixa en fotoprinter de kan skriva ut på för att sätta upp en bild på en gemensam vägg. Nu har födelsedagsbarnet kommit på att hon gärna även vill ha väggen digitalt (kanske som ett bildspel på en AppleTV i ett annat rum).

Instruktionen för att skriva ut från Android eller iPhone till en Epson XP-8600 är ju ganska enkel, kan det bli ännu enklare?

Finns det en man in the middle lösning där en linuxburk (tänk RPI) agerar AirPrint/Google Cloud-print skrivare och skickar vidare till skrivaren?

Andra smarta idéer? Det skall vara idiotenkelt att använda, hade gärna även vetat vem som skickat bilden. Köra ett mailkonto som man mailar bilden till? Är orolig bara att om jag har egen programvara att något bildformat jag inte tänkt på dyker eller de bifogar en länk istället för bilden etc. Absolut ingen appinstallation skall behövas på deras telefoner (hälften har glömt sitt lösenord garanterat).

Kan Androidlurar skriva ut till AirPrint?

Bilderna skall vara 13x18cm, räknar med ca 2 i snitt per deltagare, festen är över en weekend.

Tips och iéer mottages tacksamt.