Fractal Design Meshify 2 Compact – suverän uppföljare till Meshify C

Permalänk
Medlem

Grymt chassi. Tycker bara fronten är så ful

Permalänk
Medlem
Skrivet av JonasT:

Beställde ett när det dök upp på webhallen! Tack för recension, jag var lite osäker på chassi men det här var nog precis vad jag letade efter. Blir ett nytt bygge liknande vinterdatorn. Dags att lämna min gamla 2500k.

Permalänk
Medlem

Tack för recessionen! Blev en beställning på chassit med solid sida.

Jag tycker att fler tillverkare borde kunna erbjuda meshfront utan sidopanel i glas

Permalänk
Medlem

Köpte ett vanligt Meshify 2 för 2 månader sen för jag byggde ny dator då. Kunde dom inte släppt detta lite tidigare

Permalänk
Medlem

Är detta en sponsrad recenssion då jag samtidigt som SweClockers hyllning ser två reklambanners för samma chassi?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Murre5:

Köpte ett vanligt Meshify 2 för 2 månader sen för jag byggde ny dator då. Kunde dom inte släppt detta lite tidigare

Om inte storleken stör dig så är ju meshify 2 bättre på alla sätt. Jag är nöjd med mitt meshify 2. Men jag kan väl delvis hålla med då jag tänkte köpa meshify c, men valde att vänta på meshify 2 compact som "bör släppas när som helt nu". Men aldrig gjorde.
Så köpte 2an.

Chassit är inte så mycket större än vad compact är, samt vi får fläkt hubb, och mer plats för radiatorer för den som gillar det. (är fortfarande en luft fantast)
Men valet för 360 arctic och liknande finns där.

Men ptja nu när compact är här så minskade buyers remorse en hel del iaf för mig.

Edit:
Case in point:

Mod får ta bort videon om ni känner att det inkräktar på eran review här.

Permalänk
Skrivet av SleeZy:

Om inte storleken stör dig så är ju meshify 2 bättre på alla sätt. Jag är nöjd med mitt meshify 2. Men jag kan väl delvis hålla med då jag tänkte köpa meshify c, men valde att vänta på meshify 2 compact som "bör släppas när som helt nu". Men aldrig gjorde.
Så köpte 2an.

Chassit är inte så mycket större än vad compact är, samt vi får fläkt hubb, och mer plats för radiatorer för den som gillar det. (är fortfarande en luft fantast)
Men valet för 360 arctic och liknande finns där.

Men ptja nu när compact är här så minskade buyers remorse en hel del iaf för mig.

Edit:
Case in point:

https://www.youtube.com/watch?v=94l1c5dMRX8

Mod får ta bort videon om ni känner att det inkräktar på eran review här.

Samtidigt säger GN i sin sammanfattning att de föredrar Meshify 2 Compact över övriga Fractal chassin som kommit ut nyligen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Galadhnen:

Samtidigt säger GN i sin sammanfattning att de föredrar Meshify 2 Compact över övriga Fractal chassin som kommit ut nyligen.

Endast med deras "standardised" test, dvs med noctua fans. och även där så skiljer det runt 1-2 grader.
Vilket är att vänta iom att meshify 2 har ett stort rum med luft att fylla, vilket inte compact har.

Men poängen här var mer för att visa att skillnaden är sjukt liten, storleksskillnaden är liten.
Men i meshify 2 så får du fan hub, samt långt mycket större utrymme för radiatorer / fläktar.

Så jag säger inte att det är ett dåligt case, för det är det inte.
Utan det jag mer säger är att han ska inte ha buyers remorse. För att han köpte en låda som är bättre på många sätt och vis.
Men är lite större. Men storleken är sjukt liten om jämför dom.

För de som vill ha en mindre låda så spelar det ju såklart en större roll. Men meshify 2 compact är t.o.m större än meshify c. Och jag personligen tycker att meshify 2 var "liten" men det är ju för min förra burk från typ 2007 var bra mycket större.
Den sitter fint här på skrivbordet.

Lite suddigt då kameran vägrade att fokusera iom RGBn som jag har på rainbow mode.

Permalänk
Redaktion
Praktikant ✨
Skrivet av improwise:

Är detta en sponsrad recenssion då jag samtidigt som SweClockers hyllning ser två reklambanners för samma chassi?

Allt sponsrat innehåll på SweClockers är uppmärkt som sådant.

Många tillverkare väljer dock att köpa annonsutrymme i samband med lanseringen av sina nya produkter.

Permalänk
Redaktion
Praktikant ✨
Skrivet av b3h4ppyn0w:

Kör med 2st 140mm Fractal design venturi fläktar i fronten som kan monteras med 120mm monteringshål samt en 120mm Fractal design venturi, finns det tillräckligt med utrymme i frontens insida att förskjuta två stycken 140mm fläktar med monteringshål för 120mm i över- och underkant för att klämma in en extra 120mm fläkt mellan dem? (Kör likt denna tråd på reddit https://www.reddit.com/r/buildapc/comments/imdbug/best_meshif... )

Hade tyvärr inga 140 mm-fläktar med hålbilden för 120 mm, så kunde inte göra ett strikt praktiskt test med den typen av montering. Jag tror dock att det borde fungera med dina Venturi-fläktar och en 120 mm-fläkt i mitten. Hoppas att det går att bedöma av bilden ovan!

Permalänk
Medlem
Skrivet av JonasT:

//cdn.sweclockers.com/artikel/fil/92002?key=22cc6b546defdf352cf128ae38cfcaac

Hade tyvärr inga 140 mm-fläktar med hålbilden för 120 mm, så kunde inte göra ett strikt praktiskt test med den typen av montering. Jag tror dock att det borde fungera med dina Venturi-fläktar och en 120 mm-fläkt i mitten. Hoppas att det går att bedöma av bilden ovan!

Tackar, verkar som att det bör fungera. Kunde dock inte hålla mig och beställde chassit igår ändå.

Var lite orolig att det inte skulle vara 400mm tillgängligt mellan präglingarna på stommen i över- och underkant då monteringen för fläktarna låg på två "skenor" förskjutna utåt från resten av stommen i fronten. I värsta fall får jag ta och förlänga spåret upptill något med borr eller en fil.

Kan dock se att det ligger två Noctua NF-A15 i bakgrunden och om jag inte är helt ute och cyklar så är just dessa fläktar 140mm som monteras med hålbild för 120mm fläktar

Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 Compact - Asus Crosshair 7 Hero - AMD Ryzen 9 5900X - Noctua NH-D15S Chromax - G.Skill Trident Z 32 GB 3600MHz CL14 - Seasonic Prime Ultra Platinum 750W - Samsung 970 Evo Plus 1TB - Samsung 970 Evo Plus 2TB -Intel 520 480GB - WD Caviar Black 1TB - Asus RTX 3080TI Strix OC - 2x Asus PG279Q - Logitech G703 - Asus Strix Scope TKL Deluxe - Logitech G840 - Beyerdynamic Custom One Pro & Beyerdynamic Custom Headset Gear

Permalänk
Redaktion
Praktikant ✨
Skrivet av b3h4ppyn0w:

Kan dock se att det ligger två Noctua NF-A15 i bakgrunden och om jag inte är helt ute och cyklar så är just dessa fläktar 140mm som monteras med hålbild för 120mm fläktar

Hehe jepp, de har rätt hålbild men är groteskt stora på bredden så de rymdes inte.

Permalänk
Medlem
Skrivet av JonasT:

//cdn.sweclockers.com/artikel/fil/92002?key=22cc6b546defdf352cf128ae38cfcaac

Hade tyvärr inga 140 mm-fläktar med hålbilden för 120 mm, så kunde inte göra ett strikt praktiskt test med den typen av montering. Jag tror dock att det borde fungera med dina Venturi-fläktar och en 120 mm-fläkt i mitten. Hoppas att det går att bedöma av bilden ovan!

Det är verkligen dags för ett nytänk när det gäller montering av fläktar. En 140mm är ju effektivt en 120mm i dessa fronter. Borde ju vara möjligt med lite smartare utnyttjande av fästen.

Visa signatur

14900KF--Apex Encore--RTX 4090--G.Skill 2x24GB DDR5-8000--Dynamic Evo XL
12900K--RTX 2080Ti--Gigabyte Z690 Aorus Master--4X16GB DDR5 6000
Ljud: Lewitt Connect 6--Shure SM7B
Skärmar: Neo G8 4K 240hz--Huawei 3440x1440 165hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sando:

Fortfarande för stort!

Det skulle vara väldigt trevlig med en Meshify Mini på ca 18-19 liter eller så, eller alternativt en vertikal version med PCI-riser på kanske 15 liter.

Jag förstår inte riktigt varför chassin på 40+ liter kallas "compact" när 95% av användarna inte behöver 7 expansionsplatser och 4st diskar. De flesta använder ju 3 expansionsplatser (som alla tas upp av grafikkortet) och möjligtvis en eller två SSD:n. Allt det får man in, med bra luftflöde, på under 20 liter.

Att ha ett tower på under 30 liter ä lurigt. De minsta mATX chassina i tower format så som mehsify c mini är långt över 30 liter, nämare 35.
NZTX H210 och define nano som mITX i tower format landar runt 26-27.
Det minnsta mATX chassit som är hyffsat normalt är det jag fann och skaffa...in win 301 på relativt nätta 25liter och det hade nästan varit ett mirakel att få in mer i den lådan. Behövde skohorn för att få in vissa delar, bara 3 expantioner är riktigt användbara och den hade kanske behövt några mm mer på några hörn för att bli ett bättre chassi som helhet men hade kunnat bli ca 1-1.5 liter mindre om de skippade designen där fram och satte mesh i fronten så fläktarna satt längst fram som insug.

Visst man kan börja med risers och andra lösningar men då är det ett svårare chassi att sälja och kräver mer planering från köpare.
Det är ändå tower chassi vi pratar om moderkort som för matx tar i sig upp ca 9 liter och atx ca 11 med 160mm höjd för kylare och fläktar. Ska man ta höjd för längre graffe + nätagg + insug + kabeldragning + lådans tjocklek så kommer du nog alldrig under 20 för matx i ett tower format utan risers.

Visa signatur

Speldator: Ryzen 5800x3d | Asus B550m TUF Gaming Wi-Fi | G.Skill TridentZ Neo 2x16GB 3600MHz CL16 (hynix djr) | In Win 301 | Scythe Fuma 2 I Asus RTX 3070 Dual OC | Seasonic GX750 | Lots of unicorn vomit Laptop: Thinkpad E14 G2 4700U Kringutrustning: Cooler master Quickfire TK MX-Brown | Sennheiser HD598cs | Sony WH1000XM3 | Logitech G900 | ASUS PB278QR | Rift CV1 | Audio Pro Addon T14

Permalänk
Medlem
Skrivet av infigo:

Att ha ett tower på under 30 liter ä lurigt. De minsta mATX chassina i tower format så som mehsify c mini är långt över 30 liter, nämare 35.
NZTX H210 och define nano som mITX i tower format landar runt 26-27.
Det minnsta mATX chassit som är hyffsat normalt är det jag fann och skaffa...in win 301 på relativt nätta 25liter och det hade nästan varit ett mirakel att få in mer i den lådan. Behövde skohorn för att få in vissa delar, bara 3 expantioner är riktigt användbara och den hade kanske behövt några mm mer på några hörn för att bli ett bättre chassi som helhet men hade kunnat bli ca 1-1.5 liter mindre om de skippade designen där fram och satte mesh i fronten så fläktarna satt längst fram som insug.

Visst man kan börja med risers och andra lösningar men då är det ett svårare chassi att sälja och kräver mer planering från köpare.
Det är ändå tower chassi vi pratar om moderkort som för matx tar i sig upp ca 9 liter och atx ca 11 med 160mm höjd för kylare och fläktar. Ska man ta höjd för längre graffe + nätagg + insug + kabeldragning + lådans tjocklek så kommer du nog alldrig under 20 för matx i ett tower format utan risers.

Nja, inte är det så svårt. Exempel på tornmodeller under 20 liter är Ncase M1, Cooler Master NR200P, Lian Li Q58. Vill du ha matx så finns Sliger Cerberus på 18 liter, och fullstort atx så Cerberus X på 19,5 liter. Vill du ha matx+ atx-nätagg på budget så kommer Quzao Sama Im in på 21 liter.

Så det är nog mest chassiutvecklare som är lata och bygger vidare på gamla modeller

Visa signatur

Instead, why don't you go get me a big cup of coffee with so much fake sugar that the coffee itself gets cancer?

Louqe Ghost S1 MkII Limestone | Intel Core i5 11400F | Noctua NH-L12 Ghost S1 | Asrock B560M-ITX/AC | Crucial Ballistix 16gb 3466Mhz Cl16 | HP 3060 Ti Arctic Mod | WD Blue Nvme 1Tb | Corsair SF600 Platinum

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sando:

Nja, inte är det så svårt. Exempel på tornmodeller under 20 liter är Ncase M1, Cooler Master NR200P, Lian Li Q58. Vill du ha matx så finns Sliger Cerberus på 18 liter, och fullstort atx så Cerberus X på 19,5 liter. Vill du ha matx+ atx-nätagg på budget så kommer Quzao Sama Im in på 21 liter.

Så det är nog mest chassiutvecklare som är lata och bygger vidare på gamla modeller

Dock kör det ju inte standard tower, de leker ju med att sätta nätagg framför tornkylare, ovanför moderkort, riser kablar och annat som användaren måste hålla koll på INNAN det köper lådan. Fractal har ju en låda i det segmentet (även fast den är rätt stor) men denna, meshify mini, define nano är lådor som ska vara enkla att bygga i men ändå ha ett mindre mått än fulltower lådor.

Quzao Sama är ju närmast men har ju ändå nätagget i fronten vilket kan påverka grafikkorts kompabilitet, kabeldragning, kylarval osv. De andra är du nämnde är ännu mer begränsande och kräver ännu mer planering.
Sama hade jag kunnat tänka mig men att går från 25 -> 22 och inte längre ha plats för att stuva kablar, lägga rgb kontroller osv hade jag personligen inte gillat...och då sitter jag ändå på en av de minsta chassina i klassen

Visa signatur

Speldator: Ryzen 5800x3d | Asus B550m TUF Gaming Wi-Fi | G.Skill TridentZ Neo 2x16GB 3600MHz CL16 (hynix djr) | In Win 301 | Scythe Fuma 2 I Asus RTX 3070 Dual OC | Seasonic GX750 | Lots of unicorn vomit Laptop: Thinkpad E14 G2 4700U Kringutrustning: Cooler master Quickfire TK MX-Brown | Sennheiser HD598cs | Sony WH1000XM3 | Logitech G900 | ASUS PB278QR | Rift CV1 | Audio Pro Addon T14

Permalänk
Medlem
Skrivet av infigo:

Dock kör det ju inte standard tower, de leker ju med att sätta nätagg framför tornkylare, ovanför moderkort, riser kablar och annat som användaren måste hålla koll på INNAN det köper lådan. Fractal har ju en låda i det segmentet (även fast den är rätt stor) men denna, meshify mini, define nano är lådor som ska vara enkla att bygga i men ändå ha ett mindre mått än fulltower lådor.

Quzao Sama är ju närmast men har ju ändå nätagget i fronten vilket kan påverka grafikkorts kompabilitet, kabeldragning, kylarval osv. De andra är du nämnde är ännu mer begränsande och kräver ännu mer planering.
Sama hade jag kunnat tänka mig men att går från 25 -> 22 och inte längre ha plats för att stuva kablar, lägga rgb kontroller osv hade jag personligen inte gillat...och då sitter jag ändå på en av de minsta chassina i klassen

Jag skulle påstå att flera av ovan nämnda chassin är enklare att bygga i än många större torn, speciellt tex nr200p där du kan ta bort sidopanelerna.

Ingen av dem behöver heller riser-kablar.

Jo, de hittar olika lösningar för att minska på utrymmet, men vem säger att nätaggregatet måste sitta under eller över moderkortet? Att placera det framför är ju bara smart i många fall, och överlag så påverkar det ju inte heller vilka andra komponenter som går in. Jag tar betydligt hellre ett chassi som kan placeras på ett skrivbord eller i en hylla, än att kabeldragningen är enklare.

Visa signatur

Instead, why don't you go get me a big cup of coffee with so much fake sugar that the coffee itself gets cancer?

Louqe Ghost S1 MkII Limestone | Intel Core i5 11400F | Noctua NH-L12 Ghost S1 | Asrock B560M-ITX/AC | Crucial Ballistix 16gb 3466Mhz Cl16 | HP 3060 Ti Arctic Mod | WD Blue Nvme 1Tb | Corsair SF600 Platinum

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sando:

Fortfarande för stort!

Det skulle vara väldigt trevlig med en Meshify Mini på ca 18-19 liter eller så, eller alternativt en vertikal version med PCI-riser på kanske 15 liter.

Jag förstår inte riktigt varför chassin på 40+ liter kallas "compact" när 95% av användarna inte behöver 7 expansionsplatser och 4st diskar. De flesta använder ju 3 expansionsplatser (som alla tas upp av grafikkortet) och möjligtvis en eller två SSD:n. Allt det får man in, med bra luftflöde, på under 20 liter.

Håller helt med, sitter och väntar på ett nytt Meshify Mini. Lite tråkigt med det ganska dåliga utbudet på matx kort men fattar verkligen inte vad jag ska med ett atx till.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sando:

Jag skulle påstå att flera av ovan nämnda chassin är enklare att bygga i än många större torn, speciellt tex nr200p där du kan ta bort sidopanelerna.

Ingen av dem behöver heller riser-kablar.

Jo, de hittar olika lösningar för att minska på utrymmet, men vem säger att nätaggregatet måste sitta under eller över moderkortet? Att placera det framför är ju bara smart i många fall, och överlag så påverkar det ju inte heller vilka andra komponenter som går in. Jag tar betydligt hellre ett chassi som kan placeras på ett skrivbord eller i en hylla, än att kabeldragningen är enklare.

Vi är alla olika. Men att sätta nätagget framför så kan du inte längre ha en 240 AIO som är väldigt populära (även om jag ogillar dem), sätter du agget ovanför sockeln så kan du inte ha tornkylare istället och jag tycker inte de ser så bra ut med alla kablar i kammaren hur det än är gjort. Jag tyckte att min in win är på gränsen på hur tight man vill trycka in saker i lådan och få det rent ut.
Jag tror inte fractal design kommer lansera en sub 25 liter matx låda. Cooler master kanske, de har gjort fina kompakta lådor på sistone.

Visa signatur

Speldator: Ryzen 5800x3d | Asus B550m TUF Gaming Wi-Fi | G.Skill TridentZ Neo 2x16GB 3600MHz CL16 (hynix djr) | In Win 301 | Scythe Fuma 2 I Asus RTX 3070 Dual OC | Seasonic GX750 | Lots of unicorn vomit Laptop: Thinkpad E14 G2 4700U Kringutrustning: Cooler master Quickfire TK MX-Brown | Sennheiser HD598cs | Sony WH1000XM3 | Logitech G900 | ASUS PB278QR | Rift CV1 | Audio Pro Addon T14

Permalänk
Medlem
Skrivet av infigo:

Vi är alla olika. Men att sätta nätagget framför så kan du inte längre ha en 240 AIO som är väldigt populära (även om jag ogillar dem), sätter du agget ovanför sockeln så kan du inte ha tornkylare istället och jag tycker inte de ser så bra ut med alla kablar i kammaren hur det än är gjort. Jag tyckte att min in win är på gränsen på hur tight man vill trycka in saker i lådan och få det rent ut.
Jag tror inte fractal design kommer lansera en sub 25 liter matx låda. Cooler master kanske, de har gjort fina kompakta lådor på sistone.

Nej, alla behöver inte göra allt. Men ta t.ex. NR200P. Den kan ha två stycken 240mm radiatorer, så du kan antingen köra AIO eller custom loop om du vill. Då ligger ena radiatorn över sockeln, men det gör ju inget, för man behöver ju inte 280mm+240mm+tornkylare.

Poängen är närmast att det mer motsvarar verkliga användares behov än "kompakta" chassin över 40 liter.

Visa signatur

Instead, why don't you go get me a big cup of coffee with so much fake sugar that the coffee itself gets cancer?

Louqe Ghost S1 MkII Limestone | Intel Core i5 11400F | Noctua NH-L12 Ghost S1 | Asrock B560M-ITX/AC | Crucial Ballistix 16gb 3466Mhz Cl16 | HP 3060 Ti Arctic Mod | WD Blue Nvme 1Tb | Corsair SF600 Platinum

Permalänk
Medlem
Skrivet av Teddis:

... Snitsigt nog gick borttagbara plastskivan att använda som ny avskiljare mellan fläkt och PSU-kablar

Håller på att bygga i en Meshify 2 Compact nu. Det här är ett tips jag ska prova!

Permalänk
Medlem
Skrivet av JonasT:

//cdn.sweclockers.com/artikel/fil/92002?key=22cc6b546defdf352cf128ae38cfcaac

Hade tyvärr inga 140 mm-fläktar med hålbilden för 120 mm, så kunde inte göra ett strikt praktiskt test med den typen av montering. Jag tror dock att det borde fungera med dina Venturi-fläktar och en 120 mm-fläkt i mitten. Hoppas att det går att bedöma av bilden ovan!

Går det att skruva dit 2x140mm och 1x120mm i fronten?! Eller blir hålbilden fel? Ser lite osäkert ut på bilden

Permalänk
Redaktion
Praktikant ✨
Skrivet av Nathalan:

Går det att skruva dit 2x140mm och 1x120mm i fronten?! Eller blir hålbilden fel? Ser lite osäkert ut på bilden

Utan modifikation av monteringsskenorna så matchar inte hålbilden upp korrekt i den konfigurationen tyvärr.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nathalan:

Håller på att bygga i en Meshify 2 Compact nu. Det här är ett tips jag ska prova!

Suddig bild i mörkret för o visa hur det blev för mig Jag tror det är mer en tillfällighet än "by design" men det fungerar! Kilad mellan fläkt och kablar med den lilla cutouten i bakre nedre hörn. Tror den måste upp några millimeter från marken och då klickar den i takkanten som tack och lov finns där, och sitter fast ganska bra!

Visa signatur

i7-2700K 5 GHz | 16 GB DDR3-1600 | ASUS Maximus V Gene Z77 | GTX 980
i7-4790K 4.8 GHz | 32 GB DDR3-2133 | ASUS Maximus VII Gene Z97 | GTX 980

Permalänk
Medlem

Finns det några andra särskilda skillnader mellan Define 7 Compact och denna än just fronten? Finns det några andra skillnader alls?

Permalänk
Skrivet av SleeZy:

Endast med deras "standardised" test, dvs med noctua fans. och även där så skiljer det runt 1-2 grader.
Vilket är att vänta iom att meshify 2 har ett stort rum med luft att fylla, vilket inte compact har.

Men poängen här var mer för att visa att skillnaden är sjukt liten, storleksskillnaden är liten.
Men i meshify 2 så får du fan hub, samt långt mycket större utrymme för radiatorer / fläktar.

Så jag säger inte att det är ett dåligt case, för det är det inte.
Utan det jag mer säger är att han ska inte ha buyers remorse. För att han köpte en låda som är bättre på många sätt och vis.
Men är lite större. Men storleken är sjukt liten om jämför dom.

För de som vill ha en mindre låda så spelar det ju såklart en större roll. Men meshify 2 compact är t.o.m större än meshify c. Och jag personligen tycker att meshify 2 var "liten" men det är ju för min förra burk från typ 2007 var bra mycket större.
Den sitter fint här på skrivbordet.

Lite suddigt då kameran vägrade att fokusera iom RGBn som jag har på rainbow mode.
https://i.imgur.com/liIp4FH.jpg

Med timestamp:

"So, out of the new meshify cases, this is probably our favorite or preferred model of the three we've reviewed so far"
De menar alltså rent allmänt, inte utifrån något enstaka test.
Men du har gjort tydligt varför du föredrar Meshify 2 och det är helt okej att du tycker så.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Galadhnen:

Men du har gjort tydligt varför du föredrar Meshify 2 och det är helt okej att du tycker så.

Nja föredrar vet jag inte om jag skulle säga och det var heller inte min poäng med inlägget.
Det var mer att han inte skulle ha buyers remorse. (Vilket även jag var orolig för i början.)

Jag hade köpt meshify 2 compact om de hade kommit ut för 2 månader sedan. För det var det caset jag väntade på.
Men mjo visst är jag nöjd med 2an, allrahelst p.g.a fanhubben. Så sjukt smidigt.
Storleksskillnaden var också mindre än vad jag först trodde, så det gör inte mig så mycket. Visst den var 400-500kr dyrare dock.

Permalänk
Hjälpsam
Skrivet av JonasT:

Ser ut, som att man ganska enkelt kan plocka bort skiljeväggen, den verkar vara fäst med popnitar, stämmer det?

Visa signatur

AMD Ryzen 7 1700 | Saphire RX 5700 Pulse XT (Silent Mode) | 64 GB Kingston ECC | https://valid.x86.fr/z2ljhr | Stockkylaren | Bitfenix Whisper M 750W.
AMD Ryzen 9 5900X | AMD RX 5700 | 64 GB Micron ECC | https://valid.x86.fr/5krwxf
HTPC | https://valid.x86.fr/uuzli0 |

Permalänk
Redaktion
Praktikant ✨
Skrivet av Prebz:

Finns det några andra särskilda skillnader mellan Define 7 Compact och denna än just fronten? Finns det några andra skillnader alls?

Det medföljer ytterligare en 140 mm-fläkt med Meshify 2 Compact samt den reviderade hårddiskburen som gör det lättare att dra kablar. Meshify har dock inget ljuddämpande material och tappar två USB-portar på framsidan.

Skrivet av Ratatosk:

Ser ut, som att man ganska enkelt kan plocka bort skiljeväggen, den verkar vara fäst med popnitar, stämmer det?

Yes, den hålls på plats med popnitar som man skulle kunna borra bort. Vet dock inte hur pass mycket det skulle påverka chassits stabilitet.

Permalänk
Medlem

Har en känsla att detta chassi kommer väljas till årets sweclockers sommardator!

Visa signatur

Nuvarande dator: CPU: Core i5 2500K @ 3.7GHz, CPU kylare: Zalman CNPS12X, GPU: Zotac GTX560Ti 2048MB, Moderkort: ASRock Z68 Extreme 3 Gen3, Minne: Corsair Vengeance LP 1600MHz (4X4GB)16GB Kit, Lagring: Samsung 840 EVO 250GB SSD, Western Digital Caviar Black 64MB Cache 1TB, Seagate Barracuda 256MB cache 2TB, Seagate Barrracuda 256MB cache 4TB Optisk läsare: DVD Brännare Sony Optiarc AD-7280S, Ljudkort: Asus Xonar DG, Chassi: HafX 942 Nvidia Edition, Nätaggregat: Corsair TX650 v1 650 Watt, OS Windows 10 Pro Svensk Version