Permalänk
Medlem

Swedbank QR kod Samsung

Är det någon annan som har problem att logga in hos Swedbank på datorn genom att scanna QR-koden på telefonen i bank-id appen? Jag har en Galaxy S10 med senaste uppdateringen (problemet fanns innan uppdateringen också). Inga sprickor eller liknande på kameraglaset.

ALLA andra sidor som har liknande lösningar fungerar direkt, även på avstånd.

@Samsung har du hört talas om detta innan?

Visa signatur

"I know not with what weapons World War III will be fought, but World War IV will be fought with sticks and stones."
Albert Einstein (1879 - 1955)

Permalänk
Samsung Sverige
Skrivet av Subzero299:

Är det någon annan som har problem att logga in hos Swedbank på datorn genom att scanna QR-koden på telefonen i bank-id appen? Jag har en Galaxy S10 med senaste uppdateringen (problemet fanns innan uppdateringen också). Inga sprickor eller liknande på kameraglaset.

ALLA andra sidor som har liknande lösningar fungerar direkt, även på avstånd.

@Samsung har du hört talas om detta innan?

Hej! Jag loggade in på Swedbank med QR-avläsningen senast i dag med S21 Ultra. Jag kan testa med Note 20 Ultra nu också, dock har jag ingen S10 här. Vet du när problemet dök upp?

Visa signatur

» Betalt samarbete och medlemmarnas länk till Samsung Sverige (företräder inte bolaget Samsung)
» Bidrar med kunskap och expertis inom Samsungs telefoner, plattor och wearables
» Behöver du hjälp? Pinga mig genom att skriva @samsung

Permalänk
Samsung Sverige

Note 20 Ultra fungerade också direkt, så det låter underligt!

Visa signatur

» Betalt samarbete och medlemmarnas länk till Samsung Sverige (företräder inte bolaget Samsung)
» Bidrar med kunskap och expertis inom Samsungs telefoner, plattor och wearables
» Behöver du hjälp? Pinga mig genom att skriva @samsung

Permalänk
Medlem

Jag har en S10+ med senaste uppdateringen och det fungerade direkt för min del också!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Samsung:

Hej! Jag loggade in på Swedbank med QR-avläsningen senast i dag med S21 Ultra. Jag kan testa med Note 20 Ultra nu också, dock har jag ingen S10 här. Vet du när problemet dök upp?

Det är typ 6 månader sen det började, eller hur länge sedan det är nu Swedbank började med QR istället för fingeravtryck för inloggning. Grejen är att jag kan få det att funka ibland om jag zoomar upp QR-koden och går fram och tillbaka med telefonen i någon minut. Då helt plötsligt funkar det.
Underligt minst sagt.

Visa signatur

"I know not with what weapons World War III will be fought, but World War IV will be fought with sticks and stones."
Albert Einstein (1879 - 1955)

Permalänk
Medlem

Kan det bero på datorns ljusinställning.

Permalänk
Medlem

Jag hade ett liknande problem i SEB:s app när jag skulle scanna OCR koder. Visade sig att det var något fuffens med kombinationen P30 Pro och appen. Ett samtal till bankens support och det var löst några veckor senare.

Så jag gissar knas i app snarare än telefon.

Permalänk
Medlem

Provade precis med min s10e och det funkade galant!

Permalänk
Samsung Sverige
Skrivet av Subzero299:

Det är typ 6 månader sen det började, eller hur länge sedan det är nu Swedbank började med QR istället för fingeravtryck för inloggning. Grejen är att jag kan få det att funka ibland om jag zoomar upp QR-koden och går fram och tillbaka med telefonen i någon minut. Då helt plötsligt funkar det.
Underligt minst sagt.

Har du varit i kontakt med Swedbank om problemet? Tänkte om det är något de känner till.

Visa signatur

» Betalt samarbete och medlemmarnas länk till Samsung Sverige (företräder inte bolaget Samsung)
» Bidrar med kunskap och expertis inom Samsungs telefoner, plattor och wearables
» Behöver du hjälp? Pinga mig genom att skriva @samsung

Permalänk
Medlem
Skrivet av Samsung:

Har du varit i kontakt med Swedbank om problemet? Tänkte om det är något de känner till.

Nej det har jag inte. Orkar inte krångla med det. Jag har utökad användning aktiverad så jag kan sköta allt ifrån appen tills vidare.

Visa signatur

"I know not with what weapons World War III will be fought, but World War IV will be fought with sticks and stones."
Albert Einstein (1879 - 1955)