Gammal "desktop wallet" för bitcoin

Permalänk
Medlem

Gammal "desktop wallet" för bitcoin

Jag verkar äntligen ha hittat min "hash" för min desktop wallet jag hade för bitcoin 2010.
Jag har ingen aning hur mycket jag minade ihop på den tiden, men jag är bra nyfiken att ta reda på det.

Hur gör jag för att ta ut eller åtminstone se beloppet i min desktop wallet?
Eller är jag helt ute och cyklar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zelloxy:

Jag verkar äntligen ha hittat min "hash" för min desktop wallet jag hade för bitcoin 2010.
Jag har ingen aning hur mycket jag minade ihop på den tiden, men jag är bra nyfiken att ta reda på det.

Hur gör jag för att ta ut eller åtminstone se beloppet i min desktop wallet?
Eller är jag helt ute och cyklar.

Oj, 2010. Är det en wallet.dat du har hittat? Eller vad menar du när du säger att du hittat din hash? Din privata nyckel?

Visa signatur

7800X3D | RTX 4080 Super | 32GB DDR5 | LG 48 C1 OLED

Permalänk
Medlem

Du kan testa att söka här: https://explorer.btc.com/

Permalänk
Medlem

Wow! Spännande. Återkom om du vill berätta hur mycket du hade
Håller tummarna för dig.

Visa signatur

Stationära Primära: Intel 3570K, STRIX GTX 1070 8gb, Maximus V Gene,Samsung 820 250gb, Intel 520 120gb, 16gb ram, CM Silent Pro 600w, WDGreen 1,5TB, WDGreen 3TB, SS TJ08B-E
Övrigt/Kringutrustning: Zowie FK1, Logitech G240 , AudioTechnica ATH-m50x , SS 6gv2, OnePlus 2

Permalänk
Medlem

Kul för dig!

Hör av dig om du hittar en diskett med min plånbok på. Jag minade också runt 2010/2011 och la en backup på en diskett. Hårddisken kraschade och disketten är borta.

Brukar tänka på det ibland. Jag var visserligen inte så aktiv att jag skulle blivit rik på riktigt men nog skulle det bli en jävligt glad överraskning om jag hittade disketten (som med 99,9 % säkerhet ligger på en soptipp någonstans).