Svart skärm o utloggad med datorn till LG B7.

Permalänk
Medlem

Svart skärm o utloggad med datorn till LG B7.

Köpte mig en LG B7 häromdagen, jävla fin teve! Men får den inte att funka som den ska när jag kopplar in datorn till den.
När jag kopplar in HDMIn så blir laptopskärmen svart, tvn går igång, alla fönster som är öppna ser lite muppiga o sen efter ett par sekunder blir tvn också svart. Den verkar fortfarande ha signal eftersom jag inte får nå "no signal". Det händer ingenting när jag trycker på win-p, men capslock lyser upp när jag trycker på den så datorn har inte fryst iaf. Drar jag då ur HDMIn igen så vaknar laptopen igen o den är på login-skärmen.
Har testat att starta om datorn när sladden fortfarande är i o får då upp loginskärmen på laptoppen för att efter några sekunder bli svart. Har ett par gånger dock lyckats trycka win-p, o köra duplicate för att få en stabil o bra bild på både laptoppen o teven (oftast funkar det dock inte). Har sen testat köra win-p igen o bara tvn men då buggar den ur igen. Har även försökt dra ner upplösningen i Windows till 1920x1080 men då har den också buggat ur.
Laptoppen är en Lenovo Yoga 730 med 4k-skärm (men utan egen hdmi-utgång) som jag har en Razer Core X och ett RTX 3060TI i som jag kör vidare till teven. Det funkade alldeles fint till min gamla 1080p-tv. Har även en Xiaomi Mi Box som utan problem kan skicka 4k60hz till teven. Har testat med båda HDMI 2.0-kablar o äldre 1.4, både korta o långa.

Jag fattar verkligen inte vad den håller på med o vet inte alls vad jag ska göra för att fixa det. Skulle vilja ha nån slags offline-tillgång till inställningarna för teven utan att ha den inkopplad för att testa olika lägen, men vet inte ens om det går?
Någon som har några tips om vad jag kan göra?

Permalänk
Medlem

Jag fixade det! På nån obskyr sökning så lyckdes jag hitta nån som hade löst det genom att ta bort uxtheme patchen. Det verkar ha spökat rejält på nåt skumt sätt. Så nu funkar det, bara det att jag måste lära mig leva med Windows lite för ljusa mörka tema. Men men