Självklart är det inte svårt att vifta en kofot i verkligheten (dock snabbt tröttsamt då viktfördelningen är dum). Jag missförstod dig som att du vill slå bort den när den sitter på dig dvs slå mot ditt huvud (headcrabs) med en kofot i spelet dvs vifta mot ens egna huvud med kontrollerna xD
Samma här, hur du formulerade lät det som du ville slå iväg dem då du skrev slå bort Zombier, ser inte hur jag skulle tolkat det på annat vis. Att ge dem ett slag i huvudet så dem tappar fattningen är däremot något man skulle kunna förvänta sig att det händer (ej alla slag då man måste träffa så pass vitala delar att den reagerar, då man inte vet om den överhuvudtaget har någon känsel om man träffar mjukdelar eller bara blir aggressivare av det, ingen aning om deras anatomi).
Håller dock inte med där då det känns fruktansvärt onaturligt med en pistol i fel hand, har dock en hel del skjuttimmar i verkligheten så kan bero på det så där får man självklart känna precis hur man vill. Var mer intresserad av att veta varför.
Kan ju passa på att fråga vilket annat actionspel i VR som kändes mindre förlegat och lät dig bolla mer fritt med dina vapen etc?
Behöver lite VR tips nämligen
Nej såklart, smaken är som baken, jag tycker då det var över förväntan