Debatt angående Playstation 5 som säljs. Och även frågor om personer som sålt/köpt i andra hand och deras intryck

Permalänk
Medlem
Skrivet av Archain:

Som bröder blir man osams av och till 😅 scalping hade det varit om kag hade köpt den för att sälja vidare.. men i det här fallet så varr den beställd för att själva ha den.
Enda orsaken att jag ens överväger att släppa den är pga den rådande marknadspriset som är helt åt helvetet. Hur mer ärlig kan man vara?
Sedan att grabben har tålamod och vett att förstå att vi själva skjuter upp någonting vi velat ha länge, för att prioritera annat är bara positivt och en läxa i tålamod 😀

Ojoj, ge dig nu...byt användarnamn på forumet och så pratar vi inte om detta mer.

Permalänk
Medlem
Skrivet av xc:

Så mycket skitsnack i en tråd.

Pappa scalper - min son, jag har köpt en ps5 för att jag tjänar fruktansvärt mycket pengar. men nu tycker jag att vi ska försöka sälja den till sjukt överpris till någon stackare som missat förbokningen.

Son - ja pappa det gör vi så får vi lite mera pengar.

Pappa scalper - jag är så stolt över dig min son.

Kan du låta mer som en whiny bitch? Seriös fråga..

Förhandsbokningen vart öppet i ett helt jävla år. Jag bokade sent.. hade man ett helt år på sig att göra en bokning, men om man inte fick tummen ur röven så får man faktiskt ta lite personlig ansvar för sin lathet!

Om du tycker att scalping är detsamma som att sälja något som man köpt till en själv, men kan tänka sig släppa pga rådande marknadspriser som är helt åt helvete så har du nog problem med din intelligens..

Varför tror du att det är så dålig information från så många olika butiker på när man kan få leverans på det folk bokat?
Kan lova dig att en jävla massa utav dom inkommande ps5 som dom får in blir allokerade utav chefer i olika led för att göra en enkel hacka på genom scalpning..
Får dom in 100ex och kan allokera 20 till scalpning så har dom 100k rakt i fickan skattefritt..

Och du börjar bitcha för att jag är villig att släppa den enda ps5a jag fått hem för mig själv och grinar om scalping 😅
Väx upp för helvete

Edit till mods: vart lite hårt, jag vet. Men ville svara på dom personliga löjliga angreppen..

Kommentar gill mod..
Visa signatur

i5 13600KF, 32GB DDR5, Z790, RTX3090

Permalänk
Medlem
Skrivet av Archain:

Kan du låta mer som en whiny bitch? Seriös fråga..

Förhandsbokningen vart öppet i ett helt jävla år. Jag bokade sent.. hade man ett helt år på sig att göra en bokning, men om man inte fick tummen ur röven så får man faktiskt ta lite personlig ansvar för sin lathet!

Om du tycker att scalping är detsamma som att sälja något som man köpt till en själv, men kan tänka sig släppa pga rådande marknadspriser som är helt åt helvete så har du nog problem med din intelligens..

Varför tror du att det är så dålig information från så många olika butiker på när man kan få leverans på det folk bokat?
Kan lova dig att en jävla massa utav dom inkommande ps5 som dom får in blir allokerade utav chefer i olika led för att göra en enkel hacka på genom scalpning..
Får dom in 100ex och kan allokera 20 till scalpning så har dom 100k rakt i fickan skattefritt..

Och du börjar bitcha för att jag är villig att släppa den enda ps5a jag fått hem för mig själv och grinar om scalping 😅
Väx upp för helvete

Ok, jag har iaf nog med intelligens för att inse att det inte är lönt att argumentera med dig.

Permalänk
Moderator
Forumledare

*tråd låst*

Vi avslutar denna ”debatt” då den föll alldeles för platt.

Den gick alldeles för snabbt över till personangrepp och då säljer skräddaren ”Nepp”

Visa signatur

Forumets regler | Har du synpunkter på hur vi modererar? Kontakta SweClockers/moderatorerna

Jag stavar som en kratta

Gillar lök på discord