Söker "komplett" första dator till lilltös i släkten samt 1060 6gb.

Permalänk
Medlem

Söker "komplett" första dator till lilltös i släkten samt 1060 6gb.

Hej!

Behöver Er hjälp med att få fram en vettig första dator till en tjej i släkten.
Som det är för stunden så är dem enda kraven att datorn skall klara typ Minecraft och Fortnite, men skulle inte vara helt fel att "framtidssäkra" upp lite.

Budget för allt, dvs dator, skärm och tillbehör är 4-5000:-.

Ni får gärna kasta iväg förslag på vad Ni har och vart Ni finns i PM, så kan Vi ta det därifrån.
Har ni något vettigt icke komplett få Ni gärna skicka dessa förslag också då jag inte är främmande till att bygga ihop en egen lösning.
Jag utgår från Arboga, men kan åka vettigt avstånd för rätt affär.

Utöver ovan letar jag även efter en Gpu till ena sonen som behöver en uppgradering i sin dator.
Tänker mig 1060 6gb och uppåt. Tar gärna emot förslag här också så får Vi se vart Vi hamnar.

Enormt tack på förhand!

/Swe

Läs hela annonsen här

Visa signatur

[Msi Krait x370] [Amd Ryzen 7 1700X@4ghz] [16gb ddr4 Corsair Vengeance LPX@3066mhz] [Custom loop med dubbla 420 rad] [2x Gigabyte GTX 970 G1 Gaming med EK fullcover block] [OCZ Vertex 460 120gb SSD] [1x 1TB 7200rpm Samsung F1, 3TB 5400rpm WD Green] [Corsair 750w] [Corsair 750D med bort moddad front]

Permalänk
Medlem

@SweCrow

Hej!

Jag finns i Gävle (kan ordna frakt).

Pga ekonomiska behov inför julen, så behöver jag sälja min äldre plattform.
Du får fråga om detaljer som inte framgår här.

* AMD, 3.2 GHz, 8 kärnor
* Totalt 16 GB RAM, _ECC_... (fördel för professionella ändamål och ingen nackdel för normalt bruk).
* Nvidia Quadro K2200 (också för professionellt bruk, utan avkall på bra spel-prestanda.

Hör av dig om intressant!
MYCKET prisvärt! 😀👍

Visa signatur

Hårdvara:
Varierande nog, = onödig information.

Gillar Linux, det kan vara värt vetande. 🙂

Permalänk

Har ett 1060 6 gb som eventuellt är till försäljning förutsatt att jag lyckas få tag på ett nytt kort