Bästa NAS för att spara bilder och streama film till amazon fire stick?

Permalänk

Bästa NAS för att spara bilder och streama film till amazon fire stick?

Hej,

Söker en NAS för att spara filmer och bilder på. Har tidigare haft problem med hårddiskar som krashar så behöver minst 3 bays för att kunna köra raid 5. Vill även kunna streama 4k till en amazon fire stick som jag har i min reciever.

Har fått upp ögonen för Synology DiskStation DS420j, funkar denna för att streama 4k? Vilken hade ni rekommenderat? Ljudnivå?

Tänkte stoppa in 3x seagate iron wolf 4tb diskar alt. wd red plus.

Tacksam för all input jag kan få.

Permalänk
Medlem

Hittade inget om 4K på Synologys hemsida, så googlade lite och hittade denna artikel...

https://nascompares.com/2020/02/24/synology-ds420j-nas-review...

...When this RTD1296 CPU has been featured on previous NAS drives from Synology (the DS418, DS218, DS819 to name a few) we have seen it support Plex Media server, 15-20 cameras in Surveillance station, BTRFS as a file system, 4K Support and more. However, this it is a VERY DIFFERENT story with the Synology DS420j, as that 1GB DDR4 limit is going to prevent a number of these software packages being able to run.

BTRFS Support: No
Synology Hybrid RAID: Yes
Snapshot Support: Limited/None
4K Support: No/Limited
Transcoding Support: No
Synology Multimedia Support: Photo Station, Moments, Video Station, Audio Station
Synology Drive: Yes
Synology Chat: Yes, 10 Users
Synology Active Backup: No
Synology Surveillance Station: Yes, 16 Cameras at 720p h.264 (2 Licenses inc)
Synology Virtual Machine Manager: No
Synology High Availability: No
Synology Mail/Mail Station: Yes
Synology Office: Yes, online
Synology Download Station: Yes, 80 Jobs at Once
Docker: No
Synology CMS: Yes, Limited
Hyper Backup: Yes! (Thanks to Balazs for this update)
Plex Media Server: No/Limited
iTunes Server: Yes
WordPress: Yes

Visa signatur

Hemma hos mig är det en Microsoft-fri miljö..
Dator 1: iMac 27" 5K - i7 4,2GHz - 32GB 2400MHz CL14 - 512GB SSD - Radeon PRO 580 8GB - 2xDell P2715Q 4K - 4TB Lacie D2 Thunderbolt
HTPC: ASUS X99-M WS - i7 5960X - H100i GTX - 16GB 3000Mhz - Samsung SM951 512GB - ASUS GTX 780 DCU II OC - AX860 Platinum - Corsair 350D - Linux
Bärbar 1: MacBook PRO 15" 2018 / i7 / 512GB SSD NAS: Synology DS918+ 32TB+2x512GB SSD