PS5 - Ordrar och Orderstatus

Permalänk
Skrivet av Swe.Stars:

När la du din beställning?
Har också beloppet reserverat hos Klarna.
"Lade beställning" 14:43. Men inget sms eller mail än. Varken om annulering eller godkännande 😕

Syns ditt första köp kvar i Klarna eller har de plockat bort det?

Det ligger kvar i Klarna.
Så hoppas verkligen min swishtransaktion blir giltig..
Vill inte bli blåst på en ps5a för elgigantens system är gjutet i bajs.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Nozomi:

För att du inte köpt något. Du har skänkt dem pengar

Drabbar ingen fattig, nu ska jag in och ljuga i "Vad har ni i lön?"-tråden

Men lite märkligt att ha den spärren när typ alla andra butiker klarar av att visa vad man har beställt.

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk
Hedersmedlem

***Uppmaning***

Släpp gärna scalpersnacket, det leder bara till bråk/forumkrig.

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk

Gött 👍

Fick tag i ett precis så det blir en bra 40-årspresent till mig själv i helgen

Permalänk
Medlem

Avbokar mitt nu.
Spamma F5 så finns nog 1 Standard Edition tillgängligt snart.

Visa signatur

13900K - NH D15 - Maximus Z790 Hero - 32gb G-Skill 7200Mhz - Intel 900P 480Gb -Kingston Renegade 2Tb -Samsung 980 PRO 2TB - Samsung 980 PRO 1TB - Gigabyte RTX 4090 GAMING OC - AX 1600i - Phanteks P600s -Alienware AW3423DW - Beyerdynamic T5 MK III - Creative Sound Blaster GC7 - ROG Strix SCAR 16 (2023) - G634JZ-NM015W.

Permalänk
Medlem
Skrivet av fogger:

Tips till er som får fel pris - gå in på ditt konto och "avaktivera" kundklubbsmedlemskapet på knappen och aktivera igen. Fick rätt pris, inget bekräftelsemail än dock...

Polarn och jag bockar och bugar för tipset!

Visa signatur

"I have a hammer! I can put things together! I can knock things apart! I can alter my environment at will and make an incredible din all the while! Ah, it’s great to be male!"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Björklund:

Det ligger kvar i Klarna.
Så hoppas verkligen min swishtransaktion blir giltig..
Vill inte bli blåst på en ps5a för elgigantens system är gjutet i bajs.

Är sjukt nervös över att jag fortfarande inte fått något mail eller SMS. Folk efter mig har fått minst det ena.
Ser att beställningen ligger inne i Klarna och har inte fått något annuleringsmail.

Vågar heller inte lägga en ny beställning då jag riskerar (enligt deras information i mail) att få båda beställningarna annulerade 😞

Permalänk
Medlem

den är släppt nu
SKYNDA.

Visa signatur

13900K - NH D15 - Maximus Z790 Hero - 32gb G-Skill 7200Mhz - Intel 900P 480Gb -Kingston Renegade 2Tb -Samsung 980 PRO 2TB - Samsung 980 PRO 1TB - Gigabyte RTX 4090 GAMING OC - AX 1600i - Phanteks P600s -Alienware AW3423DW - Beyerdynamic T5 MK III - Creative Sound Blaster GC7 - ROG Strix SCAR 16 (2023) - G634JZ-NM015W.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av jorgen69:

den är släppt nu
SKYNDA.

Denna produkt är för närvarande inte tillgänglig online

Permalänk
Skrivet av Swe.Stars:

Är sjukt nervös över att jag fortfarande inte fått något mail eller SMS. Folk efter mig har fått minst det ena.
Ser att beställningen ligger inne i Klarna och har inte fått något annuleringsmail.

Vågar heller inte lägga en ny beställning då jag riskerar (enligt deras information i mail) att få båda beställningarna annulerade 😞

Det är samma med mig här.
Var det inte okej att välja Klarna som betalningmetod, eller vad då?
Kommer de annullera såna beställningar?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nozomi:

Denna produkt är för närvarande inte tillgänglig online

Han sa i telefon att min läggs ut.

F5.

Visa signatur

13900K - NH D15 - Maximus Z790 Hero - 32gb G-Skill 7200Mhz - Intel 900P 480Gb -Kingston Renegade 2Tb -Samsung 980 PRO 2TB - Samsung 980 PRO 1TB - Gigabyte RTX 4090 GAMING OC - AX 1600i - Phanteks P600s -Alienware AW3423DW - Beyerdynamic T5 MK III - Creative Sound Blaster GC7 - ROG Strix SCAR 16 (2023) - G634JZ-NM015W.

Permalänk
Skrivet av sadde:

Elgiganten har släpp idag för kundkundmedlemmar kl:13:37 fick jag mail om nyss.
Både disc och digital kommer finnas för beställning.. Endast köp via hemsidan, först till kvarn.

Fick en

Permalänk
Medlem
Skrivet av Leskeblask:

Det är samma med mig här.
Var det inte okej att välja Klarna som betalningmetod, eller vad då?
Kommer de annullera såna beställningar?

Jag har en tjejkompis som valde Klarna och fick igenom sin beställning efter mig. Hon beställde efter mig. Var tvungen att göra det där "bocka ur/boka i medlemsskaps"-tricket som rekommenderades här. Hon har fått SMS 😨

Permalänk
Medlem

Gick in och och kommer åt "Mina beställningar" nu - men där syns den inte 😥

Permalänk
Medlem

Makulerade min beställning för 10 min sedan så kommer nog en discedition snart om någon vill hugga den.

Visa signatur

Gigabyte G1.sniper m5# I5 4670k # Origen s14 #Adata ssd 120 gb #Be quiet 400w straight power # 4x4 (16gb) corsair vengence lp

Permalänk
Skrivet av Bjornbyxa:

Gött 👍

Fick tag i ett precis så det blir en bra 40-årspresent till mig själv i helgen

You and me buddy! Dock fyller jag 40 år slutet på juli

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swe.Stars:

Jag har en tjejkompis som valde Klarna och fick igenom sin beställning efter mig. Hon beställde efter mig. Var tvungen att göra det där "bocka ur/boka i medlemsskaps"-tricket som rekommenderades här. Hon har fått SMS 😨

Jag gjorde också så och har en order som står som Behandlas. Men jag antar att den fortfarande skulle kunna makuleras fram tills dess att den står som Plockad/Skickad.

Permalänk
Medlem

Har fått sms, mail så borde vara 100% nu iallafall att man får den!

Visa signatur

Spelar Just Nu: INGET Väntar På: HL 3, Grand Theft Auto VI
Moderkort: Gigabyte Z790 Gaming X AX CPU: Intel Core i7 13700K 3.4GHz Kylare: Arctic Liquid Freezer II 360
Internminne:
Corsair 32GB (2x16) DDR5 6000MHz Vengeance GPU: Asus RTX 4090 TUF GAMING
SSD: WD Black SN850X 1TB Gen 4 & Samsung 860 EVO 1TB OS: Windows 11 Skärm: LG C2 42"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Segafreakone:

Har fått sms, mail så borde vara 100% nu iallafall att man får den!

Haha var en av de första som köpte men har inte fått något sms eller mail

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mr_Flash:

Jag gjorde också så och har en order som står som Behandlas. Men jag antar att den fortfarande skulle kunna makuleras fram tills dess att den står som Plockad/Skickad.

Vart är det du ser att den står som "Behandlas"? I Klarna-appen?
Hur ser det ut när du tittar på Elgigantens "Mina beställningar"?

Där ser jag bara gamla beställningar... 😶

Pratade med deras support. Hen bad mig "återkomma efter 19:00" 😅

Permalänk

Är det någon som har koll på vad som händer rent tekniskt såna här gånger när det tar lång tid innan bekräftelsemail skickas?
Är inte första gången det händer, men den här gången kan man väl vara mer orolig att det kommer att annulleras tyvärr.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Anton333:

Haha var en av de första som köpte men har inte fått något sms eller mail

Samma här! 13:43! 😅

Permalänk
Medlem

Beställde mitt Playstation 5 via Telia i onsdags och hämtade ut paketet i lördags!

Visa signatur

"De som fattar, fattar."

Permalänk
Medlem

Nu har jag fått sms, mail och kan se beställningen i orderhistoriken så nu känner jag mig hyffsat säker. Synd bara att jag förmodligen hunnit spela Horizon Forbidden West klart på mitt "jetplan" (PS4 Pro) innan den dyker upp om någon vecka.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swe.Stars:

Vart är det du ser att den står som "Behandlas"? I Klarna-appen?
Hur ser det ut när du tittar på Elgigantens "Mina beställningar"?

Där ser jag bara gamla beställningar... 😶

Pratade med deras support. Hen bad mig "återkomma efter 19:00" 😅

Både hos klarna och Elgiganten under mina beställningar. Jag fick sms efter några minuter och sen mejl kanske 10 minuter efter det. Men den dök inte upp under mina beställningar förens för en stund sedan.

Jag provade beställa från 13:37 och framåt men fick upp att alla var reserverade osv. Sen använde jag ur-/ibocknings-tricket och då gick det

Tack @fogger! <3

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mr_Flash:

Både hos klarna och Elgiganten under mina beställningar. Jag fick sms efter några minuter och sen mejl kanske 10 minuter efter det. Men den dök inte upp under mina beställningar förens för en stund sedan.

Jag provade beställa från 13:37 och framåt men fick upp att alla var reserverade osv. Sen använde jag ur-/ibocknings-tricket och då gick det

Tack @Odalis! <3

Hmm.. då är jag nog ganska ensam om att ha fått in en beställning, ha det "Under behandling" i Klarna-appen men ändå sakna SMS och e-mail...

Oh well... only time will tell ⌚

Permalänk
Skrivet av Swe.Stars:

Hmm.. då är jag nog ganska ensam om att ha fått in en beställning, ha det "Under behandling" i Klarna-appen men ändå sakna SMS och e-mail...

Oh well... only time will tell ⌚

Det är lika för mig…

Permalänk
Medlem
Skrivet av Leskeblask:

Det är lika för mig…

Okej.. då är vi iaf två. Håller tummarna för oss båda 🤞

Permalänk
Skrivet av Swe.Stars:

Okej.. då är vi iaf två. Håller tummarna för oss båda 🤞

Oss tre!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Björklund:

För oss tre! 🙂🤞