Permalänk
Medlem

Jag fick alldeles nyss min 5600x levererad, som jag beställde i mitten på november. Trodde jag skulle få den som tidigast i mitten på januari och det hade förvisso inte gjort något då grafikkortet jag hade förbokat såg ut att komma tidigast i början på mars.

Men i början på veckan så fick jag plötsligt ett mail från komplett om att processorn var skickad. Sen när jag gjorde den dagliga kollen på Inet, WH, Komplett, Proshop, Dustin för att se om det kommit någon lageruppdatering rörande grafikkorten (6800 xt) så fick jag bara för mig att samtidigt kolla NoN och Elgiganten, dessa två har ju inte ens haft korten listade. Döm om min förvåning då exakt rätt aibkort helt plötsligt är listat och dessutom i lager hos NoN, så jag flög på köpknappen och drog igenom min beställning, direkt efter att beställningen var lagd så hade lagersaldot ändrats till "Ej i lager, lev.tid ej bekräftad".

Ringde in till NoN:s kundtjänst och killen som svarade sa att det mest troligt blivit fel på deras lagersaldo i samband med att dom la upp korten på produktsidorna och att han inte hört något om att dom hade fått eller skulle få in några 6000-kort inom de närmaste dagarna. Men han sa att han kunde kolla min order för säkerhetsskull och kunde samtidigt makulera den på en gång så att jag fick tillbaka mina pengar så fort som möjligt. När han tog mitt ordernummer så blev han tyst några sekunder, sen säger han att det faktiskt ser ut som att dom haft ett kort till salu och att det ser ut som att det är jag som har köpt det. Han kollade vidare i ordern och sa att det såg ut som att den skulle bli plockad och skickad senare under dagen och att jag skulle få den på fredag. Han kunde inte förklara varför dom hade haft 1 kort till salu öht, men gratulerade mig och sa att jag hade haft en fruktansvärd tur. Senare igår fick jag leveransbesked och just nu står det att jag få kortet levererat imorgon.

Så jag gick från att ha räknat med att få uppgradera datorn i mars någon gång till att få göra det innan julafton. Men jag vågar inte riktigt tro på det förrän jag har kortet i handen imorgon. Blev lite off topic btw, sorry.

Permalänk
Medlem
Skrivet av thexps:

Fick min 5600x idag, byggde färdigt min nya dator.. sjukt taggad. Endast för och upptäcka att AsRock B550m Pro4 måste uppdaterad med äldre Ryzen först. Ångest. Får bege mig till Inet och hoppas de kan hjälpa mig

Hoppas du har bättre lycka med asrock än vad jag hade och att asrock har fixat deras bios. Behövde uppdatera ett B550m steel legend på lanseringen, nema problema, Inet fixa. Funka inte när jag ploppa i 5600x, lämna in med cpu och minne..tog några dagar, de hade testat ytterligare 2 nya brädor men nope. Funka prima med 3000 och senaste bios men inte med en 5600x. Bytte till en Asus bräda och de uppdatera bios direkt och testa när de fick in den och det var bara att tuta och köra, xmp 3600 och allt.
Synd att asrock misslyckades så fatalt.

Visa signatur

Speldator: Ryzen 5800x3d | Asus B550m TUF Gaming Wi-Fi | G.Skill TridentZ Neo 2x16GB 3600MHz CL16 (hynix djr) | In Win 301 | Scythe Fuma 2 I Asus RTX 3070 Dual OC | Seasonic GX750 | Lots of unicorn vomit Laptop: Thinkpad E14 G2 4700U Kringutrustning: Cooler master Quickfire TK MX-Brown | Sennheiser HD598cs | Sony WH1000XM3 | Logitech G900 | ASUS PB278QR | Rift CV1 | Audio Pro Addon T14

Permalänk
Medlem
Skrivet av drupps:

Jag fick alldeles nyss min 5600x levererad, som jag beställde i mitten på november. Trodde jag skulle få den som tidigast i mitten på januari och det hade förvisso inte gjort något då grafikkortet jag hade förbokat såg ut att komma tidigast i början på mars.

Men i början på veckan så fick jag plötsligt ett mail från komplett om att processorn var skickad. Sen när jag gjorde den dagliga kollen på Inet, WH, Komplett, Proshop, Dustin för att se om det kommit någon lageruppdatering rörande grafikkorten (6800 xt) så fick jag bara för mig att samtidigt kolla NoN och Elgiganten, dessa två har ju inte ens haft korten listade. Döm om min förvåning då exakt rätt aibkort helt plötsligt är listat och dessutom i lager hos NoN, så jag flög på köpknappen och drog igenom min beställning, direkt efter att beställningen var lagd så hade lagersaldot ändrats till "Ej i lager, lev.tid ej bekräftad".

Ringde in till NoN:s kundtjänst och killen som svarade sa att det mest troligt blivit fel på deras lagersaldo i samband med att dom la upp korten på produktsidorna och att han inte hört något om att dom hade fått eller skulle få in några 6000-kort inom de närmaste dagarna. Men han sa att han kunde kolla min order för säkerhetsskull och kunde samtidigt makulera den på en gång så att jag fick tillbaka mina pengar så fort som möjligt. När han tog mitt ordernummer så blev han tyst några sekunder, sen säger han att det faktiskt ser ut som att dom haft ett kort till salu och att det ser ut som att det är jag som har köpt det. Han kollade vidare i ordern och sa att det såg ut som att den skulle bli plockad och skickad senare under dagen och att jag skulle få den på fredag. Han kunde inte förklara varför dom hade haft 1 kort till salu öht, men gratulerade mig och sa att jag hade haft en fruktansvärd tur. Senare igår fick jag leveransbesked och just nu står det att jag få kortet levererat imorgon.

Så jag gick från att ha räknat med att få uppgradera datorn i mars någon gång till att få göra det innan julafton. Men jag vågar inte riktigt tro på det förrän jag har kortet i handen imorgon. Blev lite off topic btw, sorry.

Kanske dags att springa ner till affären och köpa en trisslott

Permalänk
Medlem
Skrivet av Actually_Jonas:

Kanske dags att springa ner till affären och köpa en trisslott

Haha, där sa du något! Ska köpa på mig ett par stycken senare idag 😁.

Permalänk
Medlem

5600x finns nu även på NoN i Växjö för den som är snabb

Permalänk
Webhallen

Webhallenbeställarens Jul-FAQ

Då jag kommer ta lite ledighet under julen (ledig nästa vecka) (åter en kort sväng i mellandagarna) så lämnar jag efter mig en FAQ här för alla beställare då jag troligen ej kommer kunna svara på dom, dela gärna inlägget med vilsna själar som eventuellt poppar in i tråden
Det kommer rassla in en del ASUS GPU och AMD CPU medans jag är borta (om allt går som planerat) 😅

1. JAG HAR GRÖN BOCK! Stämmer det?
Jag har på de flesta grafikkort / AMD CPU redan angett ungefärligen vem som bör förvänta sig tilldelning.(kolla igenom mina tidigare inlägg) Är det inte nämnt så är det detta man får förhålla sig till:

2. Jag ska hämta i butik och mitt datum flyttas fram, varför?
Tyvärr hamnar butiksflyttar ibland i "limbo" när de går från centrallager till butik, så grön bock kommer ej lysa förens produkten är inlevererad i butiken du valt att hämta i. Datumen som syns i systemet är baserade på uppskattade leveranstider till butik, men just nu skeppas inte orders till butiker varje dag och därmed flyttas beräknade datum fram.

3. Jag ska hämta på centrallager/beställt på postorder, min gröna bock försvann?!
Tyvärr är det så att när butiksflyttar skapas till butikerna så tror systemet tillfälligt att alla de kort som ska till butik är lediga och ger grön bock till näst på tur på centrallagret tyvärr.

4. Jag har haft grön bock i _flera_ dagar, varför skickas inte min order?
Vårt lager är under väldigt stor belastning och därmed kan det dröja lite extra innan din order skeppas. Corona är ett faktum råga på detta (minsta symptom = Stanna hemma) och vi har tidigare haft problem med brist på truckförare så mycket grejer på lager som stått på truck-plats har fått dröja
OBS! Instabox/Airmee/Budbee hämtas tidigare på dagen, därav kan dessa dröja längre än en postnord-skeppning om produkterna landat samma dag.

5. Er kundtjänst svarar inte heller! Varför?!
2020 har verkligen vart ett annorlunda år, det har vart det release-tyngsta året på länge och råga på det så har väldigt många valt att satsa på elektroniken i år då kassan inte har bränts igenom av semestrar och resor och andra aktiviteter. Releaser som Nvidias RTX 3K serie, Playstation 5, Xbox Series X, AMD Zen 3, Cyberpunk bidrar alla till ökad belastning på vår kundtjänst ovan på den stora belastningen som sker på och efter Black Friday. Det är inte på något sätt undanflykter men det är situationen just nu och vi jobbar stenhårt på att komma igenom den backlog vi har i form av insatser med utökade tider kundtjänst jobbar och externa parter som hjälper till.

6. Har du forfarande en fundering?
Läs gärna min inläggs-historik, brukar finnas svar på de flesta frågor där annars får ni hålla er till mellandagarna!

Till sist vill jag önska er en God Jul och att ni får era beställningar så fort det går
Hoppas ni har överseende för situationen just nu!
/Patrik

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Medlem

Överlag känns det som de nya Ryzen 5 är ganska varma isig kan detta stämma?

Min 5600x har jag testat nu i Cyberpunk och den låter knappt.
Och nu i idle öppen case så ligger temp mellan 37-40c, och fläkten är knäpptyst(CM Hyper 212 Black Edition) och standard fan fläkt läge i ASUS Bios.
Än så länge supernöjd

Visa signatur

🎮 → Ryzen 5 5600X, ASUS ROG Strix B550-F Gaming, G.SKILL Trident Z Nero 32GB 3600Mhz, Gigabyte Gaming OC 3080
🖥️ → Monitor: Xiaomi 34" Ultrawide 144hz
⌨️ → Cooler Master Masterkeys Pro
🖱️ → ASUS ROG Strix Gladius II Wireless

Permalänk
Medlem

beställde moderkort och 5800x fick detta skitet istället

@Webhallen

Helt jävla otroligt.
Beställde ett Asus moderkort och et 5800x på lanserings dagen, hämtade ut paketet från ombudet idag och det ligger ett jävla sällskapsspel där i som heter Politiskt inkorrekt. Ingen följesedel heller.

Detta är fan inget skämt

Visa signatur

><((((°>
◄|Rtx 3090| Ryzen 7 5800X |Ek water blocks|►
◄|Asus Crosshair VIII Hero | Vengance Pro 32GB DDR4 3600 |►
◄|Samsung EVO 970 1Tb | AX 1200i modular green sleeve|►

Permalänk
Avstängd
Skrivet av ecidemon:

@Webhallen

Helt jävla otroligt.
Beställde ett Asus moderkort och et 5800x på lanserings dagen, hämtade ut paketet från ombudet idag och det ligger ett jävla sällskapsspel där i som heter Politiskt inkorrekt. Ingen följesedel heller.

Detta är fan inget skämt https://i.ibb.co/TBL2HWr/DSC-0024.jpg

Riktigt bra brädspel. Kan verkligen rekommendera.

Permalänk
Webhallen
Skrivet av ecidemon:

@Webhallen

Helt jävla otroligt.
Beställde ett Asus moderkort och et 5800x på lanserings dagen, hämtade ut paketet från ombudet idag och det ligger ett jävla sällskapsspel där i som heter Politiskt inkorrekt. Ingen följesedel heller.

Detta är fan inget skämt https://i.ibb.co/TBL2HWr/DSC-0024.jpg

Shit happens tyvärr inte det du vill höra just nu men maila kundtjänst direkt! trösten här är att kö är absolut minst på 5800X så nästa leverans kommer täcka alla ligganes orders och de som beställer nu.

/Patrik

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Medlem
Skrivet av Webhallen:

Shit happens tyvärr inte det du vill höra just nu men maila kundtjänst direkt! trösten här är att kö är absolut minst på 5800X så nästa leverans kommer täcka alla ligganes orders och de som beställer nu.

/Patrik

Ja jäkligt tråkigt, mailar eller knallar ner till butiken imorgon för att få detta löst.

Visa signatur

><((((°>
◄|Rtx 3090| Ryzen 7 5800X |Ek water blocks|►
◄|Asus Crosshair VIII Hero | Vengance Pro 32GB DDR4 3600 |►
◄|Samsung EVO 970 1Tb | AX 1200i modular green sleeve|►

Permalänk
Medlem

5600x finns nu också på lager hos NoN i Örebro

Edit: Såld nu, men finns som sagt en kvar i Växjö.

Permalänk

.........kom just med posten hemleverans

Visa signatur

Il Drago Ruggente

| OS: Windows 10 64bit Pro | CPU: Amd Ryzen 5800X | GPU: Gigabyte Geforce RTX 3070 8GB GAMING OC
| MB: Asus ROG Strix B550-F Gaming | RAM: Corsair Vengeance LPX Black 2x16GB |
PSU: Corsair RM750X | Chassi: Fractal Design 7 | Boot SSD: Kingston A2000 M2 1 TB | CPU-Kylare: Noctua D15 |

Permalänk
Medlem

5600x,hämtad idag, färdig för lev igår.
Webbhallen, tnx.

Edit:Beställde 6 Nov,borde kanske haft med detta sry.

Komplettering
Permalänk
Medlem
Skrivet av Actually_Jonas:

5600x finns nu också på lager hos NoN i Örebro

Den i Örebro är väck, men det finns en i Växjö nu istället!

Skrivet av elfaro:

5600x,hämtad idag, färdig för lev igår.
Webbhallen, tnx.

Grattis! När beställde du om man får fråga?

Uppdaterat med NoN Växjö
Permalänk
Skrivet av goat:

Men klart de har en struktur, NetOnNet är näst störst i landet inom hemelektronik med en årlig omsättning på 5 miljarder, bara Elgiganten är större och för att bli ett så stort företag så hänger det naturligtvis mycket på att ha en väl fungerande struktur där effektiviteten i mottagning, logistik, försäljning, packning och utslussning av varor är hela grejen.

Säg att de får in 200 st Ryzen 5900X och 100 av dessa är förbokningar och de övriga 100 hamnar i lagersaldot för direktförsäljning som tack vare att det är en het vara beställs inom några timmar. Från det läget är det inte längre viktigt för dem om Anders i Göteborg la sin beställning 3 dagar före Tomas i Skövde, alla dessa 200 beställningar av 5900X ska bara ut och i vilken ordning dessa skickas är inte längre speciellt viktigt, vilket det individuella kösystemet är dessa ordrar emellan är inte längre en faktor att ens ta hänsyn till.

Hittills har jag inte hört någon som förbokat sin Ryzen processor hos NetOnNet som inte fått sin processor, från vad man kan anta senaste leveransen. Någon har väl haft lite otur att den skickats någon dag efter någon annans order, och någon har haft lite otur med valet av fraktfirma som inte lyckats leverera varan i tid men det måste nog anses ligga utanför NetOnNets kontroll.

99% eller 90% struktur kan mycket väl vara så som det är idag.
Det finns alltid möjlighet till förbättringar.
Exemplet som inkom tidigare idag med ett grafikkort är bara en sak som visar att allt inte är 100%

Det kundtjänsten på Netonnet sade till mig var att för att kunna se hur stor kö det är måste man ta fram alla ordrar och manuellt gå igenom dem för att sen ta fram var man är i kön.
Eftersom de inte vet hur mycket av en vara de får hem och när från Amd så kan vi ta exempel. 2000 i kö. Sannolikt att de skulle få hem samma antal eller fler, vilket sammanträffande... men det är sådant ett företag borde ha översikt att kunna se om man tex ringer kundtjänst eftersom det kanske bara kommer hem 1000 processorer.
Det är därför de inte har 100% struktur enligt mig iaf, tyvärr.

Här i tråden hyllas ju antalet som förmedlas av Webhallen de får in samt deras kösystem, samtidigt som jag också efterfrågar ett datum man kan relativt säkert förlita sig på.

Visa signatur

An application program (sometimes shortened to application) is any program designed to perform a specific function directly for the user or, in some cases, for another application program.
https://www.userbenchmark.com/ Talar om vad du har!

Permalänk
Medlem

Jag hämtade ut en 5600x igår som jag beställde den 1/12 på Inet👌

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kultur:

Den i Örebro är väck, men det finns en i Växjö nu istället!

Grattis! När beställde du om man får fråga?

6 november,ledsen missade att skriva detta som referens över kön.

Permalänk
Medlem
Skrivet av elfaro:

6 november,ledsen missade att skriva detta som referens över kön.

Lugnt, hade också blivit överpepp om jag fick min innan jul! Ser lite mörkt ut för det däremot då jag beställda 25/11, skulle tro att det blir efter nyår isf. Lycka till med CPUn!

Permalänk

Nu har jag grön bock igen på min 5900x beställd från Webhallen 15:08 på releasedagen. Misstänker dock att den går tillbaka till gul strax igen som sist.

Visa signatur

/Pettson

Permalänk
Webhallen
Skrivet av pettson3816:

Nu har jag grön bock igen på min 5900x beställd från Webhallen 15:08 på releasedagen. Misstänker dock att den går tillbaka till gul strax igen som sist.

Alla 15:08 har tilldelning

/Patrik

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Medlem

Jag har grön bock men det står att produkten saknas på 5900x beställd 15:13 @webhallen, betyder det att jag får tilldelning? 0815 är sista ordernumren

Permalänk
Webhallen
Skrivet av keebba:

Jag har grön bock men det står att produkten saknas på 5900x beställd 15:13 @webhallen, betyder det att jag får tilldelning? 0815 är sista ordernumren

yes! upp till 15.16 bör förvänta sig när jag kollade lite snabbt nu

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Skrivet av Webhallen:

Alla 15:08 har tilldelning

/Patrik

YAY! God jul!

Visa signatur

/Pettson

Permalänk
Medlem

Borttappad leverens och ingen återkoppling

@Webhallen

Hej!
Beställde en Ryzen 5900x plus övriga datordelar 5/11 kl 15:04 med hemleverans genom budbee. Jag fick tilldelning av Ryzen och resterande produkter och de skulle skickas 9/12 - wohooo! Problemet är bara att det skickas till postombud och pga covid situationen har jag inte möjlighet att plocka upp leveransen.

Nåväl, er kundsupport säger att det är inga problem, vi begär retur och skickar hem så fort vi fått den tillbaka. Tiden går, ingen återkoppling. Jag ser att paketet landar hos er 12/12 09:13, ingen återkoppling på hela den dagen.

Jag ringer upp er och frågar vad som händer. Jag får till svar att det är inga problem, den kommer skickas till dig den här veckan. Vårt lager har hög tryck och går i turordning. Tiden går...

Jag hinner beställa andra produkter från Webhallen som hinner levereras hem (utan konto), men fortfarande ingen återkoppling från er om mina datorkomponenter.

Jag ringer igen senare i veckan, samma visa, det kommer skickas ut, sitt lugnt i båten. Tiden går utan återkoppling. Jag ringer idag och har ett långt samtal där den jag pratade med sa att en av de är inkopplad på ärendet och att han kommer återkoppla till mig på förmiddagen. Tiden går och jag har fortfarande inte hört något från er.

Vad har egentligen hänt med min leverans och varför hör ni inte av er? Kommer jag få en leverans innan jul? Utan den blir det nog inte en särskilt "god" jul för min del iallafall...

Ordernr slutar på 0340, beställt 5/11 15:04.

Snälla återkoppla med vad som hänt min leverans. Detta kan ju inte vara acceptabelt?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Webhallen:

yes! upp till 15.16 bör förvänta sig när jag kollade lite snabbt nu

Tack för snabbt svar 🙌🏿 Grym är du Patrik 🥳

Permalänk
Webhallen
Skrivet av beejac:

@Webhallen

Hej!
Beställde en Ryzen 5900x plus övriga datordelar 5/11 kl 15:04 med hemleverans genom budbee. Jag fick tilldelning av Ryzen och resterande produkter och de skulle skickas 9/12 - wohooo! Problemet är bara att det skickas till postombud och pga covid situationen har jag inte möjlighet att plocka upp leveransen.

Nåväl, er kundsupport säger att det är inga problem, vi begär retur och skickar hem så fort vi fått den tillbaka. Tiden går, ingen återkoppling. Jag ser att paketet landar hos er 12/12 09:13, ingen återkoppling på hela den dagen.

Jag ringer upp er och frågar vad som händer. Jag får till svar att det är inga problem, den kommer skickas till dig den här veckan. Vårt lager har hög tryck och går i turordning. Tiden går...

Jag hinner beställa andra produkter från Webhallen som hinner levereras hem (utan konto), men fortfarande ingen återkoppling från er om mina datorkomponenter.

Jag ringer igen senare i veckan, samma visa, det kommer skickas ut, sitt lugnt i båten. Tiden går utan återkoppling. Jag ringer idag och har ett långt samtal där den jag pratade med sa att en av de är inkopplad på ärendet och att han kommer återkoppla till mig på förmiddagen. Tiden går och jag har fortfarande inte hört något från er.

Vad har egentligen hänt med min leverans och varför hör ni inte av er? Kommer jag få en leverans innan jul? Utan den blir det nog inte en särskilt "god" jul för min del iallafall...

Ordernr slutar på 0340, beställt 5/11 15:04.

Snälla återkoppla med vad som hänt min leverans. Detta kan ju inte vara acceptabelt?

Tja!

Låter som något vi inte brukar göra, vet att vi inte kunde göra så med PS5 tex trots rådande situation.., är inte helt inskolad i kundtjänsts specialare heller och kan tyvärr inte offerera någon större insikt här förutom att vänta in kundtjänst :/

/Patrik

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Medlem
Skrivet av Webhallen:

Tja!

Låter som något vi inte brukar göra, vet att vi inte kunde göra så med PS5 tex trots rådande situation.., är inte helt inskolad i kundtjänsts specialare heller och kan tyvärr inte offerera någon större insikt här förutom att vänta in kundtjänst :/

/Patrik

Tack för snabbt svar iaf! Om du kan får du mer än gärna skicka det uppåt för jag får verkligen ingen återkoppling trots åtskilliga samtal jag ringer in och löften om återkoppling.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Frux:

Jag lade en beställning på 5900x från NetOnNet 26/11 efter tips här i tråden och fick den på två veckor.

Skräcken med nya datorbyggen är att de inte startar och den här gången hände det. Skärmen fick ingen signal och moderkortet Asus B550-F Gaming lyste ilsket att det var fel på minnena och vägrade gå vidare. Jag skyfflade om minnena utan att det hjälpte. Men sen gjorde jag en BIOS-uppdatering via USB och sen rullade allt igång fint!

Jag är nöjd så här långt. Bygget i ett Fractal Design 7 Compact blev det snyggaste hittills. Inte för att det är så jätteviktigt när datorn står undangömd till vardags men ibland är man ju inne i chassit och pillar på något. Videoredigeringen går mycket snabbare än på min gamla i7 6700k.

Samma processor som jag beställde 28/11 från samma ställe och fick den med efter ca 2 veckor.
Byggde i samma låda vilket var en underbar låda att bygga i

Visa signatur

Moderkort: B550M AORUS PRO , Minne: 32GB 3600Mhz HDD1: Intel 660P M2 1TB, HDD2: Kingston A400 960GB CPU: 5900X, Kylning: NH-D15 black GPU: RTX 4080 VENTUS 3X OC Låda: Define 7 Compact Glass, PSU: RM650i
Mus: G502 Wireless Lightspeed, Tangentbord: Strafe RGB MK.2, Monitor: LC49G95TSSRXEN
Surfplatta: Huawei Mediapad M5, Telefon: Pixel 7 Pro

Permalänk
Medlem