Kinnarps höj/sänk-bord dött?

Permalänk
Medlem

Kinnarps höj/sänk-bord dött?

Tjena!

Har ett kinnarps som köpts begagnat men får inte det att fungera. Det är det lägsta läget just nu.

När jag kopplar i strömmen så klickar det några gånger. Har provat hållt inne neråt knappen men för att det skulle nollställas men inget händer.
Det är två delars bord, men jag kör med bordet utan påhängningen då det känns stabilt ändå, behöver man ha det ändå kanske?

Visa signatur

Quake, världens bästa e-sport!
5800x @ 4.85Ghz 1.4v // 2070 super @ 1935Mhz 0.875v // 4x8Gb 3733 cl16-16-16-32 @1.42v

Permalänk
Vila i frid
Permalänk
Medlem

På en del höj och sänkbara skrivbord finns det en säkerhetsknapp man måste hålla inne i ett par-tre sekunder och därefter trycka på upp/ner-knapparna. Det finns ingen sån knapp?

Visa signatur

ASUS ROG STRIX B450-F GAMING - AMD Ryzen 5 3600 3.6 GHz 35MB - Cooler Master - Hyper 212 Black Edition - Corsair 16GB (2x8GB) DDR4 3200Mhz CL16 Vengeance LPX - Kingston A2000 500GB M.2 NVMe - Fractal Design Define C Svart - 2 X Noctua NF-P14s redux-1200 140mm PWM - Corsair RM650X 650W v2 - ASUS GeForce GTX 1060 6GB DUAL OC - Raijintek Morpheus II Heatpipe VGA Cooler - 2 X Noctua NF-P12 120mm PWM - OS Debian 10 Stable

Permalänk
Medlem

Vi hade skrivbord från samma leverantör på en annan arbetsplats och där var det en väldigt stor fördröjning efter att man tryckt in knappen tills dess att bordsskivan rörde sig. Så stor att många först trodde att det var fel på borden.

Permalänk
Medlem

Tack för alla snabba svar hittills.

Skrivet av hasenfrasen:

Nix, får nog ta att göra det, kanske därför boxen klickar när man ansluter ström.

Skrivet av Eazy:

På en del höj och sänkbara skrivbord finns det en säkerhetsknapp man måste hålla inne i ett par-tre sekunder och därefter trycka på upp/ner-knapparna. Det finns ingen sån knapp?

Hittade ingen på styrdosan eller boxen.
Har provat hållt nerknappen i 10-15s, med och utan ström om det skulle nolla den.

Skrivet av MickeBoy:

Vi hade skrivbord från samma leverantör på en annan arbetsplats och där var det en väldigt stor fördröjning efter att man tryckt in knappen tills dess att bordsskivan rörde sig. Så stor att många först trodde att det var fel på borden.

Känner det där, men har provat hållt in knapparna 10-15s.

Visa signatur

Quake, världens bästa e-sport!
5800x @ 4.85Ghz 1.4v // 2070 super @ 1935Mhz 0.875v // 4x8Gb 3733 cl16-16-16-32 @1.42v

Permalänk
Medlem

Oftast när mitt skrivbord på jobbet inte fungerar att höja/sänka äre det för att jag jag lyckats dra ut sladden på undersida något så att den inte får ström

Visa signatur

Vituð ér enn, eða hvað?

Permalänk
Medlem

På vissa skrivbord ska man hålla in upp+ner istället för endast ner för att komma i synk läge

Permalänk
Medlem

Har du alla benen kopplade till styrboxen? Du skrev att du tagit bort en del, sitter det ben på den delen? Vad jag känner till så fungerar det inte med ett (eller flera) ben bortkopplade. Är antagligen en säkerhetsfunktion. Har för mig att man kan lösa det genom att öppna boxen och koppla om eller så gör man som jag och sätter det tredje benet i mitten längst in mot väggen 😊

Permalänk
Medlem
Skrivet av Anton_Cimex:

Tjena!

Har ett kinnarps som köpts begagnat men får inte det att fungera. Det är det lägsta läget just nu.

När jag kopplar i strömmen så klickar det några gånger. Har provat hållt inne neråt knappen men för att det skulle nollställas men inget händer.
Det är två delars bord, men jag kör med bordet utan påhängningen då det känns stabilt ändå, behöver man ha det ändå kanske?

På mitt bord hade benen hamnat ur synk och gjorde precis som ditt, klickade. Det var någon plast i botten av ett av benen som gått sönder och således inte kunde snurra upp benet.
Kolla ifall alla ben ser ut att ha samma höjd alternativt om något är trasigt.

Visa signatur

Corsair Air 540 | Asus strix x470-f gaming | AMD Ryzen 7 3700x| 2x8gb 3200mhz RAM | Asus GTX 2070 |2xSSD 512GB(boot) | 2x1tb WD 7200rpm | Cooler Master V1000 1000W | Skärm: ACER XB280HK, Benq 27" 144hz | Win 11 pro N 64-bit

Permalänk
Medlem

Ibland kan borden "hänga" sig då ska man hålla inne båda knapparna samtidigt i 15sek har jag för mig så kan man köra bordet igen, annars brukar Kinnarps vara rätt snälla om man ringer och pratar med dem, testa!

Lycka till!
//Daniel

Visa signatur

//Daniel

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bakwetu:

Oftast när mitt skrivbord på jobbet inte fungerar att höja/sänka äre det för att jag jag lyckats dra ut sladden på undersida något så att den inte får ström

Har varit under och kollat, allt satt i ordentligt.

Skrivet av mr_cobra:

På vissa skrivbord ska man hålla in upp+ner istället för endast ner för att komma i synk läge

Har provat hålla in i +15 sekunder men det händer inget alls.

Skrivet av carlbanan:

Har du alla benen kopplade till styrboxen? Du skrev att du tagit bort en del, sitter det ben på den delen? Vad jag känner till så fungerar det inte med ett (eller flera) ben bortkopplade. Är antagligen en säkerhetsfunktion. Har för mig att man kan lösa det genom att öppna boxen och koppla om eller så gör man som jag och sätter det tredje benet i mitten längst in mot väggen 😊

Just nu har jag bara huvudbordet eller vad man ska kalla det. Komplett är det en till del som gör att bordet ser ut som ett L, på det sitter det ett motordrivet ben längst ut.
Lutar mot att jag kommer få användning utav den extra ytan, men har inte haft lust att släpa in något mer när jag inte vet om det fungerar, ska göra det nu då 😅

Skrivet av Nollan:

På mitt bord hade benen hamnat ur synk och gjorde precis som ditt, klickade. Det var någon plast i botten av ett av benen som gått sönder och således inte kunde snurra upp benet.
Kolla ifall alla ben ser ut att ha samma höjd alternativt om något är trasigt.

Det klickar bara (två gånger) när jag kopplar i strömmen, annars är det helt dött/tyst. Var det exakt så för dig också?
Fötterna till bordet är hela och benen ser ut att vara på samma nivå, har dock inte mätt men till synes ser det ut att stämma.

Skrivet av Smurfen:

Ibland kan borden "hänga" sig då ska man hålla inne båda knapparna samtidigt i 15sek har jag för mig så kan man köra bordet igen, annars brukar Kinnarps vara rätt snälla om man ringer och pratar med dem, testa!

Lycka till!
//Daniel

Har försökt, men det händer inget.
Ska prova lite mer innan jag ringer.
Tack!

Visa signatur

Quake, världens bästa e-sport!
5800x @ 4.85Ghz 1.4v // 2070 super @ 1935Mhz 0.875v // 4x8Gb 3733 cl16-16-16-32 @1.42v

Permalänk
Medlem

Problemet var att jag hade inte alla delar inkopplade, det tillhör en till skiva som gör att bordet ser ut som ett L och på den skivan sitter det också ett motordrivet ben. Tydligen behövdes den också även fast i mitt tycke så hade man kunnat kört utan den.

Tack till som har svarat, trodde det var elfel, hoppas ni har en trevlig kommande vecka!

Visa signatur

Quake, världens bästa e-sport!
5800x @ 4.85Ghz 1.4v // 2070 super @ 1935Mhz 0.875v // 4x8Gb 3733 cl16-16-16-32 @1.42v

Permalänk
Medlem
Skrivet av Anton_Cimex:

Har varit under och kollat, allt satt i ordentligt.

Har provat hålla in i +15 sekunder men det händer inget alls.

Just nu har jag bara huvudbordet eller vad man ska kalla det. Komplett är det en till del som gör att bordet ser ut som ett L, på det sitter det ett motordrivet ben längst ut.
Lutar mot att jag kommer få användning utav den extra ytan, men har inte haft lust att släpa in något mer när jag inte vet om det fungerar, ska göra det nu då 😅

Det klickar bara (två gånger) när jag kopplar i strömmen, annars är det helt dött/tyst. Var det exakt så för dig också?
Fötterna till bordet är hela och benen ser ut att vara på samma nivå, har dock inte mätt men till synes ser det ut att stämma.

Har försökt, men det händer inget.
Ska prova lite mer innan jag ringer.
Tack!

Precis så var det. Nu har jag 3 st ben på mitt bord och jag kunde testa att bara köra två i taget genom att koppla ur ett ben ur styrboxen. Hur blir det för dig?
Kan du köra endast ett ben för sig?

Visa signatur

Corsair Air 540 | Asus strix x470-f gaming | AMD Ryzen 7 3700x| 2x8gb 3200mhz RAM | Asus GTX 2070 |2xSSD 512GB(boot) | 2x1tb WD 7200rpm | Cooler Master V1000 1000W | Skärm: ACER XB280HK, Benq 27" 144hz | Win 11 pro N 64-bit

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nollan:

Precis så var det. Nu har jag 3 st ben på mitt bord och jag kunde testa att bara köra två i taget genom att koppla ur ett ben ur styrboxen. Hur blir det för dig?
Kan du köra endast ett ben för sig?

Har inte provat köra ett ben för sig, men om jag rycker ur det 3dje benet så blir dom två andra som delar på en skiva ej responsiva

Visa signatur

Quake, världens bästa e-sport!
5800x @ 4.85Ghz 1.4v // 2070 super @ 1935Mhz 0.875v // 4x8Gb 3733 cl16-16-16-32 @1.42v

Permalänk
Medlem
Skrivet av Anton_Cimex:

Har inte provat köra ett ben för sig, men om jag rycker ur det 3dje benet så blir dom två andra som delar på en skiva ej responsiva

Jag skruvade loss mina ben. Kopplade två för sig och när det inte fungerade så gissade jag att ett av benen var trasigt.
På mitt bord var benen ej i samma nivå och då gick det ej att hissa/sänka.
Kopplade jag bara in ett så kunde det fungera. När jag sedan höll ett av benen upp och ner i foten såg jag hur det "ramlade" ut/skruvade ut sig själv.

Var några år sedan jag gjorde detta så minns ej exakt

Visa signatur

Corsair Air 540 | Asus strix x470-f gaming | AMD Ryzen 7 3700x| 2x8gb 3200mhz RAM | Asus GTX 2070 |2xSSD 512GB(boot) | 2x1tb WD 7200rpm | Cooler Master V1000 1000W | Skärm: ACER XB280HK, Benq 27" 144hz | Win 11 pro N 64-bit