Oöppnat RTX 3090 Founders Edition

Permalänk
Medlem

Oöppnat RTX 3090 Founders Edition

Oöppnat RTX 3090 Founders Edition

Kvitto samt alla medföljande koder ingår

Tar bud från 17095 kr (16800 kr + 30 kr för annonsen och 265 kr för rek. frakt)

Läs hela annonsen här

Permalänk

Då startar jag väl på 17100kr

Permalänk

Usch.. väldigt lockande.. men jag såg att det är lite probs med garantin om man köper i andrahand...
Går kortet sönder, då är det mycket pengar som försvinner

LIMITATIONS OF WARRANTY
This warranty applies only to the original purchases of the Warranted Products from a retailer, mail order operation, or on-line retail store; this warranty will not extend to any person that acquires a Warranted Product on a used basis.

Warranted Product is intended for consumer end user purposes only, and is not intended for datacenter use and/or GPU cluster commercial deployments ("Enterprise Use"). Any use of Warranted Product for Enterprise Use shall void this warranty.

https://www.nvidia.com/en-us/support/warranty/

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Skrivet av tahuruikada:

Usch.. väldigt lockande.. men jag såg att det är lite probs med garantin om man köper i andrahand...
Går kortet sönder, då är det mycket pengar som försvinner

LIMITATIONS OF WARRANTY
This warranty applies only to the original purchases of the Warranted Products from a retailer, mail order operation, or on-line retail store; this warranty will not extend to any person that acquires a Warranted Product on a used basis.

Warranted Product is intended for consumer end user purposes only, and is not intended for datacenter use and/or GPU cluster commercial deployments ("Enterprise Use"). Any use of Warranted Product for Enterprise Use shall void this warranty.

https://www.nvidia.com/en-us/support/warranty/

Vad som gäller utanför EU är troligen inte relevant (om det nu inte handlar om direktimport från USA?), men inom EU gäller följande (så vitt jag har förstått):

Garanti är en sak, reklamationsrätt en annan. Garanti är frivilligt för företag, men 3 års reklamationsrätt är lagstadgat.

Garantin gäller alltså inte i andra hand i det här fallet, det bestämmer företaget, men knäckfrågan här är ju om reklamationsrätten gäller i andra hand? Det hittar jag tyvärr ingen information om.

OM den 3-åriga reklamationsrätten även gäller i andra hand så är det inga problem.

Visa signatur

5950X, 3090

Permalänk
Medlem
Skrivet av backfeed:

Vad som gäller utanför EU är troligen inte relevant (om det nu inte handlar om direktimport från USA?), men inom EU gäller följande (så vitt jag har förstått):

Garanti är en sak, reklamationsrätt en annan. Garanti är frivilligt för företag, men 3 års reklamationsrätt är lagstadgat.

Garantin gäller alltså inte i andra hand i det här fallet, det bestämmer företaget, men knäckfrågan här är ju om reklamationsrätten gäller i andra hand? Det hittar jag tyvärr ingen information om.

OM den 3-åriga reklamationsrätten även gäller i andra hand så är det inga problem.

3 års reklamationsrätt har första ägaren rätt till ingen annan sedan är en del snäll med det.

Visa signatur

Moderkort: B550M AORUS PRO , Minne: 32GB 3600Mhz HDD1: Intel 660P M2 1TB, HDD2: Kingston A400 960GB CPU: 5900X, Kylning: NH-D15 black GPU: RTX 4080 VENTUS 3X OC Låda: Define 7 Compact Glass, PSU: RM650i
Mus: G502 Wireless Lightspeed, Tangentbord: Strafe RGB MK.2, Monitor: LC49G95TSSRXEN
Surfplatta: Huawei Mediapad M5, Telefon: Pixel 7 Pro

Permalänk
Avstängd

had a quick sync with a friend about this warranty - and it is super difficult to get the warranty through if the card is not on your name..

I withdraw my bid due to this.

Permalänk
Medlem

Endast första ägaren har rätt till reklamation enligt lag.
Därför är det oerhört korkat att köpa dyra prylar i 2a hand.

Visa signatur

Ryzen 2700 - be quiet Dark Rock 4
MSI B450 Gaming Pro Carbon AC WiFi - G.Skill TridentZ 16GB 3200c14
MSI Ventus OC 2070S @ 0,750V - Samsung C27HG70 Curved 1440p 144hz
Fractal Design Define R6 Vit TG - Corsair rm750x v2
SSD Samsung 860 EVO @ 500GB - SSD Intel 660p @ 1TB

Permalänk
Medlem

Står det namn på kvittot? I så fall är det svårt att reklamera vid fel. Står inget namn vet ju heller inte affären vem ursprungliga köparen är, och vem som helst kan reklamera kortet vid fel.

Visa signatur

Intel i9-12900K | Asus STRIX Z690-I | 32 GB DDR5-6400 CL30 | AMD Radeon RX 7900 XTX | WD Black SN850 1 TB
Asus ROG Loki SFX-L 750W | SSUPD Meshlicious | Arctic Cooling Freezer II 280 | Alienware AW3423DWF

Permalänk
Medlem

18 000 :-

Permalänk
Medlem

18000 med upphämtning bjuder jag.

Visa signatur

LianLi O11XL 3900x RTX3090 TUF OC under ekwb + (under service)
[Phantek P600s 5800x3D EKWB 4090]
[Tower900 5600x 2x3090 Aorus xtreme allt med EKWB] obyggd

Permalänk
Medlem

18500 utan upphämtning eller eventuellt upphämtning

Permalänk
Medlem
Skrivet av BNEA02:

18000 med upphämtning bjuder jag.

Jag provar att öka min bud med 1000sek.

Visa signatur

LianLi O11XL 3900x RTX3090 TUF OC under ekwb + (under service)
[Phantek P600s 5800x3D EKWB 4090]
[Tower900 5600x 2x3090 Aorus xtreme allt med EKWB] obyggd

Permalänk
Medlem

bjuder 20k