Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

Har bytt delar i min dator för första gången!

Permalänk
Medlem

Har bytt delar i min dator för första gången!

7 timmar har jag hållit på men nu är jag klar!

Så från detta:
i7-4790K 4.6Ghz | Asus Z97I-PLUS | Crucial ballistix sports ddr3 16gb 1600Mhz (9-9-9-18)
Till detta:
i5 9600k Kör den normalt nu då det är för sent att börja överklocka| Gigabyte Z390 M Gaming | G.Skill Trident Z RGB 3200mhz (14-14-14-34)

Orkade dock överklocka ramen då jag var mest sugen på det, eller ställde in det på vad det ska vara på om moderkortet hade tillåtit det normalt. Ställde in timings, volt och mhz manuellt bara för att se om dom var så stabila som det sägs. Det var dom.

Är sjukt glad!

Om någon har tips om timings, volt osv gällande ramen så uppskattas det.
Och om någon har tips om vcore och hastighet på i5an så uppskattas det!

Imorgon blir det bios hela dagen troligtvis.

Tack dom som sålt dessa delar till mig för väldigt rimligt pris!

mvh jonte

Visa signatur

i7 8700k 5.1ghz egengjord delid | 32gb G.Skill Trident Z RGB 3600mhz cl15 | MSI Suprim X 3070ti
https://valid.x86.fr/uudh64

Permalänk
Skrivet av Jonhed:

7 timmar har jag hållit på men nu är jag klar!

Så från detta:
i7-4790K 4.6Ghz | Asus Z97I-PLUS | Crucial ballistix sports ddr3 16gb 1600Mhz (9-9-9-18)
Till detta:
i5 9600k Kör den normalt nu då det är för sent att börja överklocka| Gigabyte Z390 M Gaming | G.Skill Trident Z RGB 3200mhz (14-14-14-34)

Orkade dock överklocka ramen då jag var mest sugen på det, eller ställde in det på vad det ska vara på om moderkortet hade tillåtit det normalt. Ställde in timings, volt och mhz manuellt bara för att se om dom var så stabila som det sägs. Det var dom.

Är sjukt glad!

Om någon har tips om timings, volt osv gällande ramen så uppskattas det.
Och om någon har tips om vcore och hastighet på i5an så uppskattas det!

Imorgon blir det bios hela dagen troligtvis.

Tack dom som sålt dessa delar till mig för väldigt rimligt pris!

mvh jonte

varför lägger du inte ramen på xmp profile?

Permalänk
Medlem
Skrivet av relevantia:

varför lägger du inte ramen på xmp profile?

För att jag har dålig erfarenhet av att datorn gör egna överklockningar och gör det mycket hellre manuellt + att man lär sig inget om man bara trycker på en knapp också är allting gjort.
XMP gjorde min förra dator väldigt instabil.

Visa signatur

i7 8700k 5.1ghz egengjord delid | 32gb G.Skill Trident Z RGB 3600mhz cl15 | MSI Suprim X 3070ti
https://valid.x86.fr/uudh64