Hur generösa är Sonos under black friday?

Permalänk

Hur generösa är Sonos under black friday?

Tjenare!

Jag har under en tid varit fast besluten i att investera i ett Sonos ekosystem och tänkte börja med att inhandla en Sonos Arc. Jag har dock tänkt invänta till black friday för att slå till på ett eventuellt kampanjpris men har även nyss noterat att jag har 15% studentrabatt på sonos hemsida. I stället för det ordinarie priset 8990:- kan jag då köpa loss Arc för 7650:-. På detta undrar jag därför ifall några av er har någon erfarenhet över hur generösa Sonos är under black friday? Detta går givetvis endast att spekulera i eftersom Sonos Arc är så pass ny och därför svår att förutse eventuell rabatt. Med denna tråd vill jag därför endast ha rådgivning ifall man ska ha is i magen eller lika gärna slå till idag.

Tack på förhand!

Permalänk
Medlem

Min känsla är att Sonos historiskt sett har haft väldigt dåligt med bra rabatter och kampanjer ens på utgående modeller utan det har mest rört sig om några hundralappar hit eller dit.
Jag har svårt att tro att det skulle komma erbjudanden bättre än studentrabatten så jag hade nog tagit det.

Permalänk
Medlem

Förslagsvis kolla på prisutvecklingen på Prisjakt och titta på något som releasades tidigare förra året och se hur det utvecklades omkring Blackfriday. Ger i alla fall ett historiskt perspektiv.

Permalänk
Avstängd

De kör i princip aldrig rabatter. Kanske ett par hundra max.

Visa signatur

Mr. Scriptman

Permalänk
Avstängd

Sonos är inget som rabatteras hårt på bf eller några andra readagar heller för den delen. Har för mig att 10% brukar vara max vad de ger så ditt pris är helt ok att köpa för.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R3 Black, Mobo: ASUS Z170 Pro Gaming, CPU: Intel i7 6700K, kylning CM Hyper 212 EVO, RAM: 32 GB Hyper X 3000 mhz, GPU: Nvidia MSI 1080 Gaming X, PSU: XFX Core Edition Pro 750W, Mus: Logitech G700, Tgb: Corsair Raptor K30, OS: Win10

Permalänk
Medlem

Brukar inte Sonos köra Apple variant där de bestämmer när det är "rabatt" och butikerna själva får inte styra priset?

Permalänk

Tack för många snabba svar! Gjorde precis beställningen nu!