Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

Chassi för nästa dator, vad ska jag ta istället för Corsair Obsidian 750D (Airflow)

Permalänk
Medlem

Chassi för nästa dator, vad ska jag ta istället för Corsair Obsidian 750D (Airflow)

Hej

Sitter med tanke på nya GeForce samt nyare processorer i nybygge tankar, planen är att bygga nytt nån gång i slutet av November, (spara in några kronor på psu mm under BF kanske samt har tid om vintern), komponentval är klart.

Men jag har jättesvårt när det kommer till chassie, min senaste dator från 2017 sitter i ett Corsair Obsidian 750D AirFlow, och för det första är jag så sjukt nöjd med det, lätt att bygga i, allt går in utan problem, stora 360mm kylare mm inga problem, det är snyggt och stilrent men kan samtidigt göras lite fräkt med ledfläktar i front och sidofönster finns också, passar in perfekt på mitt skrivbord. Perfekt ventilation och kompletterat med extra damfilter i botten har man ett välventilerat chassie som inte släpper in damm, pris vs kvalitet upplever jag också på topp, det var även barnlek att få in alla sladdar och få till väldigt snygg kabeldragning vilket gör jag funderar på köpa ett till nya

Men tre saker bär mig emot att köpa samma: dels finns inte usb 3.1 på fronten (perfekt placerad front också på framsidan, jag har datorn på skrivbordet) och ja, det känns lite trist och fantasilöst att bygga i ett likadant chassie och den saknade 3.1 usb samt 5.12" uttagen känns daterade.

Samtidigt ser jag många fördelar som nämnt, och utterliggare några är att jag ju kan produkten, jag vet att det jag köper kommer passa in, jag vet hur alla sladdar ska dras och gömmas

Tänkte dels om nån har något tips på liknande chassies, jag har letat lite utan att hitta något som riktigt verkar passa för mina önskningar, men även sugen på lite input, hur skulle ni resonera ?

Permalänk
Avstängd

Läst mycket gott om dessa: https://www.inet.se/produkt/6903602/nzxt-h710i-svart
Finns i rött och vitt också.

Jag kommer köra på det om jag köper ny dator.

Visa signatur

Mr. Scriptman

Permalänk
Medlem

@Lagerlöf: Tack för tips! den där ser ju ut o kunna vara lite vad jag söker, ingen erfarenhet av NXZT men verkar ju vara bra grejer när man kollar runt,

Permalänk
Avstängd
Skrivet av mahava:

@Lagerlöf: Tack för tips! den där ser ju ut o kunna vara lite vad jag söker, ingen erfarenhet av NXZT men verkar ju vara bra grejer när man kollar runt,

Ja jag gillar dem. Har en äldre variant av deras mellanchassi i min nuvaranda dator

Visa signatur

Mr. Scriptman