GeForce GTX 1080 Sea Hawk EK

Permalänk
Medlem

GeForce GTX 1080 Sea Hawk EK

**Säljes** GeForce Gtx 1080 då jag uppgraderat mig. Fint skick. Jag har haft kortet sedan nytt, Originalkartong och Kvitto medföljer. Allt fungerar som det ska och jag har även rengjort blocket innan försäljning. Något att anmärka är att det blivit lite "korrosion" i blocket där nickel-pläteringen försvunnit på vissa ställen vilket blir med tiden, detta är inget som påverkar varken funktion eller prestanda!

Skickas på köparens bekostnad

Behåller mig rätten att sälja till vem jag vill eller inte alls

Läs hela annonsen här

Permalänk
Medlem

Hej! Jag är väldigt intresserad men jag har endast kört komplett vattenkylning till CPU osv.

Men jag skulle gärna ha min nya rigg vattenkyld. Vad för "kit" behöver man för att få det här att fungera? Samt gärna så man kan koppla in för CPU i framtiden.

Visa signatur

Stationär: Intel Core i5 2500k @ 5Ghz. 8192Mb 1600Mhz. OS disk: 60GB Agility 3 550/500.
ATI Radeon 6870 @ 970Mhz/1125Mhz Bärbar: Macbook Pro Retina 15" i7 2.7Ghz 16GB 512GB SSD 2013"

Permalänk
Medlem
Skrivet av ZaXoR:

Hej! Jag är väldigt intresserad men jag har endast kört komplett vattenkylning till CPU osv.

Men jag skulle gärna ha min nya rigg vattenkyld. Vad för "kit" behöver man för att få det här att fungera? Samt gärna så man kan koppla in för CPU i framtiden.

Tjenare! Du menar alltså att du endast använt dig av AIO, sluten vattenkylare till CPU? Om du vill börja med Custom vattenkylning så är det lite delar som behövs för att få ihop det såklart. Du behöver följande delar: Radiator (en eller flera), Vatten-Reservoar, Pump med pumphus (Finns reservoar med inbyggd vattenpump), jag skulle rekommendera en D5 Pump. Cpu vattenblock, rör av något slag, T.ex PETG eller PVC-slang (Mjuk eller hårt) och sist men inte minst kommer du behöva Fittings som man använder för att fästa rör/stang mellan alla delar, hur många som behövs beror lite på hur din Loop kommer att se ut, hur många radiatorer du har m.m.

Mvh