Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop
Permalänk
Medlem

Open VPN på Technocolor router

Hej!

Någon som vet om det går att sätta upp Open VPN i en Technicolor TG799vac? En kompis som frågade för han vill skaffa Nord VPN, men jag tvivlar på att den har inbyggt stöd.

Visa signatur

SPELA: 13900K - Gaming X Trio 4090
LEVA: OnePlus 12 - MacBook Air M2 13"
PLÅTA: Canon C70, R3, 1DX mkII, BMPCC6K
LYSSNA: KRK Rokit RP8 G4, Beyerdynamic DT 1990 PRO
FLYGA: DJI FPV, Avata

Permalänk
Sötast

En VPNklient bör antingen köras på klient på datorn alternativt på en router som är speciellt avsedd för att hantera VPN kryptering/dekryptering.

Finns en del routrar där det är *möjligt* att köra VPNklient men man har då oftast hastigheter runt 1-20Mbit

Afaik så kan man knappt byta DNS på technicolor routrarna, så tvekar på VPN klienter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jumpcut:

Hej!

Någon som vet om det går att sätta upp Open VPN i en Technicolor TG799vac? En kompis som frågade för han vill skaffa Nord VPN, men jag tvivlar på att den har inbyggt stöd.

Technicolor routrarna är ungefär lika användbara som fiskmåsar. Vill han köra VPN på router eller kunna göra något vettigt med routern så behövs helt annat.

Visa signatur

Endeavour OS(arch) - Cassini Nova

Permalänk
Medlem

Att köra Open VPN på en router är lite som att vara övervakad av främlingar skulle inte rekommendera

Permalänk
Medlem

Misstänkte det. Jag rekommenderade honom att sätta upp detta direkt på sin dator, men han vill ha det i routern för att hans Apple TV skulle se ut som den var i USA. Varför vet jag inte riktigt, jag själv kör amerikanskt apple ID och det fungerar utmärkt. vet inte om han tänkt lura Netflix eller så men det funkar väl ändå inte med Nord?

Får fråga honom lite till vad han är ute efter.

Tack för svaren!

Visa signatur

SPELA: 13900K - Gaming X Trio 4090
LEVA: OnePlus 12 - MacBook Air M2 13"
PLÅTA: Canon C70, R3, 1DX mkII, BMPCC6K
LYSSNA: KRK Rokit RP8 G4, Beyerdynamic DT 1990 PRO
FLYGA: DJI FPV, Avata