Tråden för oss som kommer att uppgradera till Nvidias 3000-serie Ampere

Permalänk

Även jag har fått mitt skickat nu, 3090FE

Permalänk
Medlem

Fick mejl också för 13 min sen. 3080 FE är på väg

Jag verkar inte ha riktigt lika mycket tur som vissa andra dock. På trackingen står inget mer än att elektronisk förhandsinformation är mottagen. "But I got shit to do" idag så lika bra att jag inte blir distraherad.

Visa signatur

i7-2700K 5 GHz | 16 GB DDR3-1600 | ASUS Maximus V Gene Z77 | GTX 980
i7-4790K 4.8 GHz | 32 GB DDR3-2133 | ASUS Maximus VII Gene Z97 | GTX 980

Permalänk
Medlem

Förväntad leverans idag t.o.m. kul!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zebran88:

Fick precis mail om att bekräftelsen skickats från nvidia. Suttit som på nålar sen 24/9. Håller tummarna att det går igenom för alla andra också, vilket det borde göra.

Tack för heads up
Mitt 3090 är påväg!

Edit; skickas av Ingram som vi trodde via postnord, dock hamnar mitt hos min standardutlämning vilket är en extra resa på 3,9 mil enkel väg jaja, smällar man får ta för att bo i obygden, verkar anlända idag

Visa signatur

| nVidia RTX3090FE | R9 5950x | MSI x570 Unify | Ballistix sport 3000c15 32GB DR@3800c16 | Custom Loop EKWB | 9TB nvme, 3TB sata SSD | RM1000x | Creative X4 | Lian Li o11 Dynamic | Alienware aw3821dw | >Zen2 på 3-400 mobo< | >x570 VRM< | :::AMD Zen Minnesguide:::|:::AMD Zen & Zen+ Överklockningsguide:::

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rixard:

Förväntad leverans idag t.o.m. kul!

Det var snabbt. Undrar om alla paket skickas från Göteborg (Ingram Micro finns i Stockholm och Göteborg).

Skönt att det är Postnord i varje fall. Var rädd att de skulle skicka med UPS.

Permalänk
Medlem
Skrivet av DasIch:

Det var snabbt. Undrar om alla paket skickas från Göteborg (Ingram Micro finns i Stockholm och Göteborg).

Skönt att det är Postnord i varje fall. Var rädd att de skulle skicka med UPS.

Det har antingen kommit hit på en gemensam pall eller skickats direkt från Sverige med tanke på spårningsnumret, skickades redan igår.

Visa signatur

“More Human Than Human”
kniffswelt | no_jz.supra

Permalänk
Medlem
Skrivet av DasIch:

Det var snabbt. Undrar om alla paket skickas från Göteborg (Ingram Micro finns i Stockholm och Göteborg).

Skönt att det är Postnord i varje fall. Var rädd att de skulle skicka med UPS.

Mitt kom till postnord Järfälla först. (Veddesta)

Visa signatur

| nVidia RTX3090FE | R9 5950x | MSI x570 Unify | Ballistix sport 3000c15 32GB DR@3800c16 | Custom Loop EKWB | 9TB nvme, 3TB sata SSD | RM1000x | Creative X4 | Lian Li o11 Dynamic | Alienware aw3821dw | >Zen2 på 3-400 mobo< | >x570 VRM< | :::AMD Zen Minnesguide:::|:::AMD Zen & Zen+ Överklockningsguide:::

Permalänk
Medlem
Skrivet av DasIch:

Det var snabbt. Undrar om alla paket skickas från Göteborg (Ingram Micro finns i Stockholm och Göteborg).

Skönt att det är Postnord i varje fall. Var rädd att de skulle skicka med UPS.

Tror alla borde skickats från samma ställe, mitt skickade från sthlm igår.

Permalänk
Medlem

Fick just sms från elgiganten, leverans var utlovad till 30 september, nu är det 5 oktober som gäller..

Permalänk
Skrivet av Hejss:

Fick just sms från elgiganten, leverans var utlovad till 30 september, nu är det 5 oktober som gäller..

det smset har jag inte mottat.. men 5e okt skulle va ok de med.. beställt strix 18e kl08:09

Visa signatur

Ryzen 5950X, Asus X570 Gaming-F, Evga 3090 FTW Ultra, 32gb G-skill Neo 3600Mhz, Corsair RM1000i, Corsair H150 med Noctuas snordyra fläktar, Define 7, 4 olika ssd

Permalänk
Medlem
Skrivet av tellus82:

Mitt kom till postnord Järfälla först. (Veddesta)

Skrivet av Rixard:

Tror alla borde skickats från samma ställe, mitt skickade från sthlm igår.

Jag kan bara se att mitt paket blivit registrerat än så länge, men låter ju lovande att det verkar skickas från Stockholm. Kanske finns en chans att det kommer fram idag då. Det vore ju inte alls dumt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hejss:

Fick just sms från elgiganten, leverans var utlovad till 30 september, nu är det 5 oktober som gäller..

Yes samma här. Lite fräckt att hålla på på det här viset: Försöka få in så många beställningar som möjligt bara för att flytta fram leveransdatumet med en vecka åt gången dagen innan beräknad leverans.

Visa signatur

Samsung 77" S90C QD-OLED || LG OLED 42C2 || Sony 77" A80J OLED || Macbook Pro 16" M1 Max 1TB 32GB || Asus ROG Azoth med Black Ink V2s (205g0) + Asus ROG Harpe ACE

Permalänk
Medlem
Skrivet av westrandy:

det smset har jag inte mottat.. men 5e okt skulle va ok de med.. beställt strix 18e kl08:09

Du får det nog strax. Jag beställde Strix 17e klockan 16:48 och fick precis smset

Permalänk
Medlem

Fick också precis SMSet från elgiganten på mitt MSI Trio X 3080. Känns fortfarande som att deras beställningar bara är lite bullshit och dom inte har någon koll alls när dom faktiskt får in något.

Visa signatur

FD Torrent | 7800X3D | 32GB RAM | Nvidia 3080 FE | Corsair SF750 | Fostex TH-X00 + Sennheiser HD 650

Permalänk
Medlem

Detta är en automatisk information från Elgiganten gällande order xxxx

En försening har uppstått och vi kommer dessvärre inte att kunna leverera ordern i tid.
Beräknat leveransdatum blir därför ändrat från Torsdag 24. September till Onsdag 30. September.

Detta är en automatisk information från Elgiganten gällande order xxxx

En försening har uppstått och vi kommer dessvärre inte att kunna leverera ordern i tid.
Beräknat leveransdatum blir därför ändrat från Onsdag 30. September till Måndag 5. Oktober.

Permalänk
Medlem

En försening har uppstått och vi kommer dessvärre inte att kunna leverera ordern i tid.
Beräknat leveransdatum blir därför ändrat från Onsdag 30. September till Måndag 5. Oktober.
Kontakta kundservice på 0771-115 115 om den nya tiden inte passar, eller om du önskar hjälp med att ändra din order.
Du kan också besöka elgiganten.se/kontakt för information om våra andra kontaktvägar.

MSI Gaming Trio X uppskjutet.
Beställningsdatum: 2020-09-17

Detta var dock väntat eftersom jag tror MSI dragit tillbaka korten för att justera dem.
Tror också det kommer skjutas upp igen eftersom de inte lär kunna justera alla kort och skicka ut dem igen på bara ett par dagar.

Visa signatur

Case: Fractal Design Torrent Solid Black MOBO: ASUS ROG STRIX X670E-A GAMING WIFI CPU: AMD Ryxen 7 7800X3D CPU cooler: Noctua NH-D15 RAM: G.Skill Trident Z5 Neo DDR5 6000MHz CL30 32GB GPU: MSI RTX 3080 GAMING Z TRIO 12G PSU: ROG Strix 1000W Gold Aura Edition M2: Kingston Fury Renegade 2TB Fans: 4x Noctua NF-A12x25
Monitor: ASUS ROG Swift PG27AQDM 27" 240Hz 1440p OLED QHD Mouse: Razer DeathAdder v3 Pro Wireless
Mousepad:
InfinityMice Speed V2 Keyboard: Wooting Two HE Headset: Audeze Maxwell Mic: Blue Yeti X

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ejziponken:

En försening har uppstått och vi kommer dessvärre inte att kunna leverera ordern i tid.
Beräknat leveransdatum blir därför ändrat från Onsdag 30. September till Måndag 5. Oktober.
Kontakta kundservice på 0771-115 115 om den nya tiden inte passar, eller om du önskar hjälp med att ändra din order.
Du kan också besöka elgiganten.se/kontakt för information om våra andra kontaktvägar.

MSI Gaming Trio X uppskjutet.
Beställningsdatum: 2020-09-17
Detta var dock väntat eftersom jag tror MSI dragit tillbaka korten för att justera dem.
Tror också det kommer skjutas upp igen eftersom de inte lär kunna justera alla kort och skicka ut dem igen på bara ett par dagar.

Ja tror inte Elgiganten kommer leverera ett enda kort den 5 oktober utan kommer troligtvis skicka ut ett nytt SMS den 4 oktober att leveransdatumet flyttats fram med en vecka igen.

Visa signatur

Samsung 77" S90C QD-OLED || LG OLED 42C2 || Sony 77" A80J OLED || Macbook Pro 16" M1 Max 1TB 32GB || Asus ROG Azoth med Black Ink V2s (205g0) + Asus ROG Harpe ACE

Permalänk
Medlem

Från Elgigantens FAQ:

Hur väl stämmer lagersaldot som visas online?
Saldot uppdateras var 15:e minut och stämmer därför bra! Men det kan gå lite för snabbt ibland om många kunder vill köpa samma produkt inom loppet av några minuter, så vi vill ändå reservera oss för att det kan bli fel.

Mmmmhmmm. Gått många 15 minuter sedan den 17/9....

Visa signatur

För närvarande dator"fri". Sparar till nytt :)

Permalänk
Medlem

Också fått mitt 3090 FE skickat
Och leverans idag

Visa signatur

Citera för svar!
ASUS X570-E, AMD 5950X, RTX4080 Super, 32gb B-die

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aja82:

Från Elgigantens FAQ:

Hur väl stämmer lagersaldot som visas online?
Saldot uppdateras var 15:e minut och stämmer därför bra! Men det kan gå lite för snabbt ibland om många kunder vill köpa samma produkt inom loppet av några minuter, så vi vill ändå reservera oss för att det kan bli fel.

Mmmmhmmm. Gått många 15 minuter sedan den 17/9....

Elgigantens lagersaldo är nog ett skämt. Får bara hoppas på att de andra ÅF får in fler kort snart!

Visa signatur

Samsung 77" S90C QD-OLED || LG OLED 42C2 || Sony 77" A80J OLED || Macbook Pro 16" M1 Max 1TB 32GB || Asus ROG Azoth med Black Ink V2s (205g0) + Asus ROG Harpe ACE

Permalänk
Medlem
Skrivet av zOlid:

Också fått mitt 3090 FE skickat
Hur hittar man kolli nr osv?

Stod i mailet jag fick

Visa signatur

| nVidia RTX3090FE | R9 5950x | MSI x570 Unify | Ballistix sport 3000c15 32GB DR@3800c16 | Custom Loop EKWB | 9TB nvme, 3TB sata SSD | RM1000x | Creative X4 | Lian Li o11 Dynamic | Alienware aw3821dw | >Zen2 på 3-400 mobo< | >x570 VRM< | :::AMD Zen Minnesguide:::|:::AMD Zen & Zen+ Överklockningsguide:::

Permalänk
Medlem
Skrivet av zOlid:

Också fått mitt 3090 FE skickat
Hur hittar man kolli nr osv?

I mailet med sändningbekräftelse

Visa signatur

Polaris Sportsman 570 X2 Nordic Pro, ja just ja, och en medioker data har jag också 😁

Permalänk
Medlem
Skrivet av SiD:

I mailet med sändningbekräftelse

Ah, jag titta som bara den och missade det ändå ^^
Inte fått morgon kaffet än

Visa signatur

Citera för svar!
ASUS X570-E, AMD 5950X, RTX4080 Super, 32gb B-die

Permalänk
Skrivet av Toss3:

Ja tror inte Elgiganten kommer leverera ett enda kort den 5 oktober utan kommer troligtvis skicka ut ett nytt SMS den 4 oktober att leveransdatumet flyttats fram med en vecka igen.

ska de hålla på såhär tills januari månne?

Visa signatur

Ryzen 5950X, Asus X570 Gaming-F, Evga 3090 FTW Ultra, 32gb G-skill Neo 3600Mhz, Corsair RM1000i, Corsair H150 med Noctuas snordyra fläktar, Define 7, 4 olika ssd

Permalänk
Medlem
Skrivet av Toss3:

Ja tror inte Elgiganten kommer leverera ett enda kort den 5 oktober utan kommer troligtvis skicka ut ett nytt SMS den 4 oktober att leveransdatumet flyttats fram med en vecka igen.

Precis, innan jag gav upp på Elgiganten så hade dom flyttat det 3 gånger och det lär inte ha något annat att göra än med dom inte hade några kort från början och det i dagsläget och ligger tvåa på bollen att köpa in samtidigt som leverantörerna inte har kort nog för alla butiker.

Är det någon som fått någon variant av kort från elgiganten?

Permalänk
Medlem
Skrivet av westrandy:

ska de hålla på såhär tills januari månne?

Garanterat. Någon annan i "3080 i lager?" tråden hade fått ett sms med beräknad leverans i januari 2021, vilket verkar rimligt.

Visa signatur

Samsung 77" S90C QD-OLED || LG OLED 42C2 || Sony 77" A80J OLED || Macbook Pro 16" M1 Max 1TB 32GB || Asus ROG Azoth med Black Ink V2s (205g0) + Asus ROG Harpe ACE

Permalänk
Skrivet av Toss3:

Garanterat. Någon annan i "3080 i lager?" tråden hade fått ett sms med beräknad leverans i januari 2021, vilket verkar rimligt.

då undrar man varför han fått januari o vi bara framskjutet med 5 dagar?

Visa signatur

Ryzen 5950X, Asus X570 Gaming-F, Evga 3090 FTW Ultra, 32gb G-skill Neo 3600Mhz, Corsair RM1000i, Corsair H150 med Noctuas snordyra fläktar, Define 7, 4 olika ssd

Permalänk
Medlem
Skrivet av westrandy:

då undrar man varför han fått januari o vi bara framskjutet med 5 dagar?

Vi lär ju få de mitte av oktober
Sade i tråden igår att dem pratar om Jan21 för alla ordrar.
Nämnde till Toss3 att dem lär skicka ut ”din lev är försenad” dagen innan leverans.

Komplett säger 7/10.
De datumet har legat orört sen någon vecka tillbaka.
Skulle vara väldig förvånad om Elgiganten hade levererat först.
Lade komplett ordern kl 14:56.

Visa signatur

AMD Ryzen 5900X |ASUS ROG STRIX X570 Gaming-F | G-Skill Trident Z 3600 MHz | ROG STRIX OC 3080 | KRAKEN Z73 360 AIO | Samsung 980 Pro 512GB M.2 NVMe SSD | Samsung 970 EVO 1TB | 1x Asus ROG Swift PG279QZ 27" 165Hz 1440p | Asus ROG PG259Q 360Hz 1080p | LIAN LI O11 Dynamic | ROG THOR 1200W

Permalänk
Medlem

Beställde du på release fick du sms direkt om 7 dagar försening från 23 sep- 30 sep.
Tror knappast att dem fick reda på sen leverans om 5 dagar idag. Dem håller förmodligen på det så dem inte förlorar massa beställningar.

Visa signatur

AMD Ryzen 5900X |ASUS ROG STRIX X570 Gaming-F | G-Skill Trident Z 3600 MHz | ROG STRIX OC 3080 | KRAKEN Z73 360 AIO | Samsung 980 Pro 512GB M.2 NVMe SSD | Samsung 970 EVO 1TB | 1x Asus ROG Swift PG279QZ 27" 165Hz 1440p | Asus ROG PG259Q 360Hz 1080p | LIAN LI O11 Dynamic | ROG THOR 1200W

Permalänk
Medlem
Skrivet av ImFoze:

Vi lär ju få de mitte av oktober
Sade i tråden igår att dem pratar om Jan21 för alla ordrar.
Nämnde till Toss3 att dem lär skicka ut ”din lev är försenad” dagen innan leverans.

Komplett säger 7/10.
De datumet har legat orört sen någon vecka tillbaka.
Skulle vara väldig förvånad om Elgiganten hade levererat först.
Lade komplett ordern kl 14:56.

Yes verkar nog nu som om jan 21 är ett realistisk datum för Elgigantens beställningar. Komplett säger 12 oktober för min order. Vilket kort och vilken tid står det att din order gick igenom på komplett?

Visa signatur

Samsung 77" S90C QD-OLED || LG OLED 42C2 || Sony 77" A80J OLED || Macbook Pro 16" M1 Max 1TB 32GB || Asus ROG Azoth med Black Ink V2s (205g0) + Asus ROG Harpe ACE