Trasig kameralins på p20 pro, en fråga bara

Permalänk
Medlem

Trasig kameralins på p20 pro, en fråga bara

Tja, märkte när jag kom hem att linsen på min telefons kamera har gått sönder på ett nästan perfekt sätt, dvs endast runt kameran i mitten. bilderna är suddiga på långt håll men som vanligt när man fotar något nära. har redan beställt en sån lins som jag tänker byta ut men Min fråga är då om glaset (linsen) gör så att att det blir klara bilder på avstånd eller hur funkar det ? mvh

https://m.imgur.com/a/VvrjWwW

Permalänk
Medlem
Skrivet av aki04:

Tja, märkte när jag kom hem att linsen på min telefons kamera har gått sönder på ett nästan perfekt sätt, dvs endast runt kameran i mitten. bilderna är suddiga på långt håll men som vanligt när man fotar något nära. har redan beställt en sån lins som jag tänker byta ut men Min fråga är då om glaset (linsen) gör så att att det blir klara bilder på avstånd eller hur funkar det ? mvh

https://m.imgur.com/a/VvrjWwW

Det är nog kameran som har fått sig en smäll så att den inte kan fokusera på långt håll längre.

Visa signatur

AMD 5800x3d | ASUS x570 | Samsung SSD EVO 850 500GB | Corsair 32GB (2x8GB) 3600Mhz | Noctua NH-D15 | ASUS TUF OC 4090 | Fractal design R6 | Corsair RM1000X | LG UltraGear 27GL850 x2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zippeer:

Det är nog kameran som har fått sig en smäll så att den inte kan fokusera på långt håll längre.

Skulle tro det jag med.

Visa signatur

It’s more fun to compute.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zippeer:

Det är nog kameran som har fått sig en smäll så att den inte kan fokusera på långt håll längre.

Jag lägger mitt bet på det också. Tyvärr. :/

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers
PC: Ryzen 9 5900X | RTX 4080 Super 16GB | G.Skill Trident Z Neo 64GB 3600MHz CL16 | 12TB NVMe SSD - 5TB SATA SSD = total 17TB SSD + Seagate IronWolf 10TB internal HDD | Synology DS920+ w/20GB RAM SHR 48TB
Skärmar: Acer Predator XB323UGX 32" 270Hz 1440p, Asus PG349Q 34" 120Hz 1440p UW, Asus PG279Q 27"
Foto:
Canon 80D & 60D + Canon 17-55/2.8 IS, Canon 10-22, Canon 70-200/2.8L IS II, Canon 100/2.8L IS Macro

Permalänk
Medlem

fan då, det va inte alls kul ha en sån grym mobil med grym kamera som inte fungerar