Vill du vara del av diskussionerna i forumet, ställa frågor eller hjälpa andra? Registrera dig här!

Nvidia presenterar kvartalsrapport – går som tåget

Nvidia presenterar kvartalsrapport – går som tåget

Företaget skakar av sig sviterna efter kryptokraschen och täljer guld med Ampere-kniv.

Läs hela artikeln här

Känns lite snopet att jag sålde av alla mina aktier på 252 dollar när jag trodde USAs ekonomi skulle krascha inom kort. Verkar dock dröja trots tiotals miljoner arbetslösa.

Skrivet av Markusas:

Känns lite snopet att jag sålde av alla mina aktier på 252 dollar när jag trodde USAs ekonomi skulle krascha inom kort. Verkar dock dröja trots tiotals miljoner arbetslösa.

Better safe than sorry

@Markusas: Inte en enda jävel trodde att börsen skulle återhämta sig som den har gjort. Helt sjukt hur optimistisk börsen är. Men ekonomiska konsekvenserna av Corona kommer synas alltmer snart med tiden och då kommer börsen gå ner. Om den inte gör det då vet jag fan asså.

Skrivet av Markusas:

Gjorde precis samma men på 245 😔

Skrivet av MrSalem:

@Markusas: Inte en enda jävel trodde att börsen skulle återhämta sig som den har gjort. Helt sjukt hur optimistisk börsen är. Men ekonomiska konsekvenserna av Corona kommer synas alltmer snart med tiden och då kommer börsen gå ner. Om den inte gör det då vet jag fan asså.

Börsen och ekonomi är helt olika entiteter.

@clappen: Du har rätt, men börsen påverkas av ekonomin.

Det är nog för mycket pengar till investeringar i omlopp som kommer få börsen gå kraftigt upp och ner framöver och det blir småspararna som kommer förlora på den handeln. Börsen ligger alltid en bit före konjunkturen men jag tror det är förtidigt med investeringar tills man ser hur pandemin fortgår speciellt om en andra våg av utbrott sker.

När någon använder sig av frasen "går som tåget" så får jag dåliga vibbar

Skrivet av devilstar:

Jag skyller på att uttrycket har sitt ursprung i länder med fungerande kollektivtrafik.

Skrivet av devilstar:

Man menar inte SJ....

Skrivet av MrSalem:

Skulle inte börsen till stora delar ignorera fakta, speciellt nu, skulle världsekonomin krascha fullständigt. Finns stora ekonomiska intressen som förhindrar att det händer. Det är en sak när Svensson förlorar pengar men när dom stora aktörerna riskerar något då kommer man på lösningar serru. Finns rätt många traders som blir stenrika på vanligt folk i tider som denna.

Trevligt att se!

Skrivet av oceanic:

Det är nog för mycket pengar till investeringar i omlopp som kommer få börsen gå kraftigt upp och ner framöver och det blir småspararna som kommer förlora på den handeln. Börsen ligger alltid en bit före konjunkturen men jag tror det är förtidigt med investeringar tills man ser hur pandemin fortgår speciellt om en andra våg av utbrott sker.

Småspararna förlora hur? På kort sikt men under flera års sikt är småspararna vinnare hur du än försöker vrida saken.

Skrivet av Maaxan:

Skulle inte börsen till stora delar ignorera fakta, speciellt nu, skulle världsekonomin krascha fullständigt. Finns stora ekonomiska intressen som förhindrar att det händer. Det är en sak när Svensson förlorar pengar men när dom stora aktörerna riskerar något då kommer man på lösningar serru. Finns rätt många traders som blir stenrika på vanligt folk i tider som denna.

Hur menar du att tradern blir rika på vanligt folk?

Lite tidigt att visa resultat från Q1 21 redan. 😉

@Klappa: Svensson panik säljer, traders köper billigt och aktien stiger. Väldigt vanligt scenario.