Doom Eternal - Korrupt sparfil

Permalänk
Medlem

Doom Eternal - Korrupt sparfil

Var nästan klar med spelet och samlade allt på alla banor när spelet crashade. Öppnade upp spelet och det stod "Save file" corrupted, enda valet var att starta om ALLT på nytt. Hittade DOOMSaveManager på GIT.

Någon som vet hur man får den att funka? Jag har försökt i flera timmar, men det funkar inte med någon av de sparfilerna jag har hittat på nätet. Om någon har någon annan metod för hur man kan föra över sparfiler så tar jag tacksamt emot hjälp. Orkar inte spela om allt igen ifall det skulle crasha igen. Verkar ju inte som man kan ta backup på sina egna sparfiler ens, då det inte bara går att kopiera in en sparfil och starta spelet rakt av.

Tacksam om någon också har lust att dela sin sparfil med mig.

Visa signatur

|ASUS Z170-A||6700K@4.6Ghz||Corsair H50 Scythe GT 1450RPM PnP||16GB Crucial DDR4 2133Mhz@2800Mhz||MSI RTX 3070||Crucial P3 2TB||Corsair HX 1050W||Fractal Design - Define R2 Black Pearl|Citera för svar
Fotoblogg: PlanetStockholm

Permalänk
Medlem

Lyckades lösa det till slut. Om någon annan skulle få samma problem. Jäkligt skönt att inte börja om från början. Följde denna reddit post:

Okey guys, I was trying to get my save file to the final sin mission.

Here is what you do. You go to your saved games and delete the doom eternal folder.

Then you replace it with the link I will add bellow.

Then you open the game and your randomized folder will be created by the game automatically under save game folder

after this you must use the doom save file converter tool you can find in these comment section to transfer my save file to your newly created one. (which starts with c0....-c0......- and so on)

here is the link: https://drive.google.com/drive/folders/1dkkyPZ3ZxOxHMe95e6-WP...

If it does not work, you must copy my c0.. folder somewhere safe and delete the 2 folders under the savegame folder. Then you should open up the game anew. and do the steps again.

I hope this works for you all.

(ps I used cheat engine on this run)

https://www.reddit.com/r/Doom/comments/fmbtrd/can_you_downloa...

Visa signatur

|ASUS Z170-A||6700K@4.6Ghz||Corsair H50 Scythe GT 1450RPM PnP||16GB Crucial DDR4 2133Mhz@2800Mhz||MSI RTX 3070||Crucial P3 2TB||Corsair HX 1050W||Fractal Design - Define R2 Black Pearl|Citera för svar
Fotoblogg: PlanetStockholm