Permalänk
Skrivet av Laxpudding:

Det finns inga omvandlare (ännu) som arbetar med att omvandla Displayport till den FRL-signal (Fixed Rate Link) som används med HDMI 2.1. Så allt man får är den HDMI-bandbredd som en aktiv omvandlare orkar, ofta 9 Gbps eller 18 Gbps, eller den bandbredd man får med passiv adapter som är den HDMI-bandbredd som grafikkortet orkar, oftast 18 Gbps.

Tack för förtydligandet Laxpudding,
En av orsakerna att jag funderade över detta är att jag såg någon på youtube som experimenterade gentemot annan spelskärm. Tyvärr såg jag aldrig klippet klart eftersom det var före jag ens övervägde inköp. Kom tyvärr inte ihåg vem som lagt ut klippet (Kan det varit Linustechtips när han bråkade med Asus 65" skärmen?!? Hursom, hittar inte igen det) Så tack för förtydligandet!

Visa signatur

47" LG 1920x1080 2ms, i7 920 2,66 @ 4,418 HT Enabled (Not lapped, Arctic Silver 5), Asus Rampage II Extreme (Bios 2101), 12GB 1600 8-8-8-24 OCZ GOLDEN SHOWER, Corsair HX1000W, SLI 2 x MSI 760 Gaming OC, Samsung EVO 500gb, Cyborg R.A.T. 9, and Logitech G7 Backup, 1 x Thermochill PA120.4, 1 x Laing DDC 18w with Leaking XSPC Reservoir Top, 1 x Watercool Heatkiller Rev 3, Copper CPU Block, 1 x 1366 Backplate, 16 x Yate Loon D12SH-12

Permalänk
Medlem
Skrivet av Squallie:

LCD, "QLED" och "LED" är en LCD.

Numera är det väl så iaf, då det väl är få LCDer idag som inte är LED belysta.