Vitt Chassi samt Skärm för clean setup

Permalänk

Vitt Chassi samt Skärm för clean setup

Hej!

Jag tänkte sätta ihop en snygg, clean och högpresterande setup med vitt tema.

Jag vill ha ett chassi likt Fractal Design Define C/S men kan ej hitta något i vitt, varför finns inte detta? Finns något liknande? Hittar enbart Fractal Design Define R7 i vitt och då kostar det dubbla priset (1900kr) och kommer med för mig onödiga funktioner som att det är modulärt.

Jag skulle också vilja ha en bra vit spelskärm, krav:
IPS, 144hz, G/Free-sync, Bra Responstid, 27'', 1440p

Men jag kan inte hitta en vit skärm med dessa kvalitéer heller.

All hjälp uppskattas enormt.

Permalänk
Medlem

Chassin finns, men inte alla modeller som du märkt. En sån gaming-skärm har jag dock aldrig sett i vitt. Jag antar att det är för att det är så få som efterfrågar vitt, och därför vill ingen lägga pengar på att sälja det, tyvärr

Visa signatur

Ryzen 7600X - Geforce RTX 4080 - Custom Loop - Samsung 34" Ultra Wide
Intel i7 9700K - Radeon VII

Permalänk

@Starric: Tack för svar!

Jag lyckades trots allt hitta den skärmen: https://www.ebay.com/itm/VIOTEK-GN27DW-27Inch-144Hz-Curved-Ga...

Vet ej om det är värt då jag egentligen sökte IPS-panel men antar att VA-paneler är okej ändå?

Är dock fruktansvärt dålig på att hitta återförsäljare, med mina kunskaper lyckades jag inte hitta någon återförsäljare i Sverige, någon annan som kanske gör det?

Permalänk
Medlem

@Chrilleeeeeeeee: Vad tros om den häringa lådan?

Visa signatur

*5600|B350M-A|32GB|A750|GX750W|Core V21|280AIO|1TB+2TB.

AMD Ryzen 5(Zen3) @4891|Asus Prime|Corsair 2x16 RGB PRO 3200C16 @3800C18|Intel Arc LE @2740MHz|Seasonic Focus| Thermaltake mATX kub|Arctic freezer II| NVMe SSD PCIE 3.0x2 Kingston A1000 1500/1000 + 2,5" HDD Toshiba 1TB & Samsung 1TB i RAID 0.

Permalänk

@Fenrisulvfan:

Jo tack den var fin! Är dock inne på att R7an ändå eftersom den är lite större och helvit tillskillnad från Be Quiet som har lite svarta/gråa detaljer!