Tråden om PlayStation 5

Permalänk
Medlem
Skrivet av stocken:

såg inte cactus jack loggan på skorna, men på t-shirtarna.
Om det är skorna det är frågan om, borde det inte då vara ett samarbete mellan cactus jack och nikie?

Jag tolkar klippet som "It will blow your mind". Sony brukar undersälja sin teknik. Och jag tror att det kommer bli en riktig wow-effekt när folk får känna kontrollen i handen. Playstation har genom tiderna sålt 3 gånger så många konsoller som Xbox. Så att välja Travis Scott som ambassadör är nog för att nå ut till amerikanarna (där xbox säljer som bäst).

Insidan har Cactus Jack logo, utsidan har Playstation logo

Permalänk
Medlem
Skrivet av Itsnotme:

Jag tolkar klippet som "It will blow your mind". Sony brukar undersälja sin teknik. Och jag tror att det kommer bli en riktig wow-effekt när folk får känna kontrollen i handen. Playstation har genom tiderna sålt 3 gånger så många konsoller som Xbox. Så att välja Travis Scott som ambassadör är nog för att nå ut till amerikanarna (där xbox säljer som bäst).

Insidan har Cactus Jack logo, utsidan har Playstation logo
https://i.imgur.com/fZH0vvI.png

ah. där var loggan

Visa signatur

Error 404, System not found!

Permalänk
Medlem

Lite ingående information kring detta med att viss press fått konsoller och tillbehör skickade till sig:

Visa signatur

Error 404, System not found!

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Nice. nu får vi bara hoppas på att alla spelutvecklare nyttjar det med.

Visa signatur

Error 404, System not found!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sushoz:

För er som inte heller lyckats förboka Fick detta svar idag från Elgigantens kundtjänst.
Det få bli kaffe i termos och en varm jacka på morgonkvisten för min del
https://imgur.com/a/GniELKy

Gäller detta någon speciell butik?

Permalänk
Medlem
Skrivet av bagg3:

Gäller detta någon speciell butik?

Jag frågade specifikt om butiken i Kalmar, men baserat på att jag har sett andra användare på FZ och SweClockers också fått liknande svar från kundtjänst så utgår jag från att det även gäller fler butiker.

Permalänk
Konsolgrävare

TheGamingTrend har raderat sin kommentar nu men han skrev detta:

  • PS5 Unboxing lifts on: October 27th

  • "Other Stuff" lifts on November 6th

  • Launch Games sprinkled in between from NOW till Launch.

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 | Nintendo Switch OLED | Xbox Series X | Steam Deck 512GB | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X |

Permalänk
Medlem
Skrivet av tyvar1:

TheGamingTrend har raderat sin kommentar nu men han skrev detta:

  • PS5 Unboxing lifts on: October 27th

  • "Other Stuff" lifts on November 6th

  • Launch Games sprinkled in between from NOW till Launch.

Nice info. då vet man lite vad man har att vänta

Visa signatur

Error 404, System not found!

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Error 404, System not found!

Permalänk
Medlem

äsch, jag måste köpa ett Playstation 5.. scenen med Rhino där i videon är helt underbar.
Men antar att det inte går att få tag på en PS5 iår?

Visa signatur

I5 9600k@stock / Cooler Master Evo 212 / Gigabyte Z390 Gaming X / Corsair Vengeance LPX 16GB DDR4 3000MHz / MSI RTX2070 Gaming Z / EVGA 550 BQ / Asus VG27BQ 27" 165Hz

Ryzen 5 5600x@stock / Asus Rog Strix X570-E Gaming / Corsair Vengeance RGB Pro 16GB 3600MHz CL18 / MSI RTX3070 Suprim X / BeQuiet Pure Power 11 600W / Asus VG278Q 27" 144Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av CubaCola:

äsch, jag måste köpa ett Playstation 5.. scenen med Rhino där i videon är helt underbar.
Men antar att det inte går att få tag på en PS5 iår?

Tydligen kommer vissa butiker ha försäljning i butik vid lansering med.
Så passa på att maila dina närmsta elektronikbutiker och fråga om dom kommer ha i butik vid lansering!
Sen är det bara att stå och köa ~12h innan försäljningen börjar

Visa signatur

Error 404, System not found!

Permalänk
Konsolgrävare

Första spelet var riktigt bra! En av favoriterna på denna gen! Så otroligt taggad på Miles Morales! 🕷️

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 | Nintendo Switch OLED | Xbox Series X | Steam Deck 512GB | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X |

Permalänk
Medlem
Skrivet av stocken:

Tydligen kommer vissa butiker ha försäljning i butik vid lansering med.
Så passa på att maila dina närmsta elektronikbutiker och fråga om dom kommer ha i butik vid lansering!
Sen är det bara att stå och köa ~12h innan försäljningen börjar

Har svårt att se att jag kommer att ha tid till det :), men får ta en semesterdag och köpa ett tält lagom till lanseringen att ha utanför butiken

Visa signatur

I5 9600k@stock / Cooler Master Evo 212 / Gigabyte Z390 Gaming X / Corsair Vengeance LPX 16GB DDR4 3000MHz / MSI RTX2070 Gaming Z / EVGA 550 BQ / Asus VG27BQ 27" 165Hz

Ryzen 5 5600x@stock / Asus Rog Strix X570-E Gaming / Corsair Vengeance RGB Pro 16GB 3600MHz CL18 / MSI RTX3070 Suprim X / BeQuiet Pure Power 11 600W / Asus VG278Q 27" 144Hz

Permalänk
Skrivet av stocken:

Tydligen kommer vissa butiker ha försäljning i butik vid lansering med.
Så passa på att maila dina närmsta elektronikbutiker och fråga om dom kommer ha i butik vid lansering!
Sen är det bara att stå och köa ~12h innan försäljningen börjar

Själv fick jag det här mer negativa svaret från Elgiganten:

http://imgur.com/a/fOwgVIN

dum imgur, dum länk
Permalänk
Medlem
Skrivet av Doritobadkar:

Själv fick jag det här mer negativa svaret från Elgiganten:

http://imgur.com/gallery/fOwgVIN

Vadå?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Specias:

Ändra /gallery/ till /a/ så funkar länken

Visa signatur

I5 13600k - 5600 MHz 36 CL Corsair DDR5 - Msi pro z690-a wifi ddr5 - asus tuf oc v2 3080 - corsair rmx 1000 psu - nh d15 - sn850X

Permalänk
Medlem
Skrivet av Doritobadkar:

Själv fick jag det här mer negativa svaret från Elgiganten:

http://imgur.com/a/fOwgVIN

Fick exakt samma svar för några veckor sedan från Elgiganten gaming och liknande svar i måndags från deras kundsupport via e-post.

Svårt att veta vad som gäller..

Permalänk
Inaktiv

Personligen hoppas jag att de inte gör det. För i så fall skulle jag bli frestad att köa under natten och det vill jag absolut inte göra!

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon259487:

Personligen hoppas jag att de inte gör det. För i så fall skulle jag bli frestad att köa under natten och det vill jag absolut inte göra!

Samma här, räckte med att småsova i bilen för att hålla koll på ifall det skulle bli kö för att sedan sitta på en pall i 7 timmar innan Wii släpptes

Samma natt som Fuglesang skulle ut i rymden, blev dock uppskjutet PGA dåligt väder(tror jag det var).

Permalänk
Medlem

https://twitter.com/PlayStation/status/1320746533638361088

Vet inte om någon här var hypead för detta spel, jag var iaf inte, men nu när man får det gratis är det ju iaf värt att testa! Inget jag hade betalat fullpris för

Visa signatur

13600KF, RTX 4070 FE, B760I, 32GB DDR4, NR200P

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av lambdan:

https://lambdan.se/img/2020-10-26_17-34-33.873446.png

https://twitter.com/PlayStation/status/1320746533638361088

Vet inte om någon här var hypead för detta spel, jag var iaf inte, men nu när man får det gratis är det ju iaf värt att testa! Inget jag hade betalat fullpris för

Ser väl hyfsat roligt ut, inget jag hade köpt men är det gratis kan jag alltid tänka mig att prova det.

Permalänk
Medlem

Frågade en bekant som jobbar på Elgiganten Karlstad för någon vecka sedan och han sade att de inte kommer få in några i butiken (Karlstad) till release.

Nån som har fått någon mer info från inet som inte fick sin i första leveransen?

Visa signatur

• ASUS 35" ROG Strix XG35VQ • Lian Li PC-O11 Air Mini • Ryzen 7 5800x3D • NZXT X63 • Asus TUF RTX 3070
• Asus B550-F • G.skill 2x16GB (3600MHz 16-19-19-39) • Corsair RM750x • Corsair Force MP600 1TB • Windows 10 Pro

Permalänk
Konsolgrävare

Whether you’re picking up the game for the first time or looking to finish that NG+ save, God of War (2018) on the #PS5 will offer:

🎞️ Up to 60 FPS using the ‘Favor Performance’ video option
🎮 Save Transfers – start right where you left off on the PS4! https://twitter.com/SonySantaMonica/status/132076693973662515...

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 | Nintendo Switch OLED | Xbox Series X | Steam Deck 512GB | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X |

Permalänk
Konsolgrävare

Ubisoft On the Next Generation of Consoles – Get the Details

https://news.ubisoft.com/en-us/article/24pOdAVM0hnCzWWFiXxPga...

Watch Dogs: Legion

  • Ray tracing on PlayStation 5 will immerse players in a city full of digital screens, holograms, and neon lights.

  • Players can also take advantage of the Tempest 3D Audio engine to bring London to life by hearing every passing car, talking pedestrian, or drone flying overhead.

  • Loading times will be dramatically reduced, allowing for even quicker fast-travel and seamless high-speed drives across London.

  • Adaptive triggers enable players to enjoy hand-tuned responses, elevating the visceral feeling of high-tension moments.

Assassin’s Creed Valhalla

  • Players can immerse themselves in the stunning open world with the power of the Tempest 3D Audio Engine to hear the environment around them.

  • Detailed 4K and 60 frames per second visuals.

  • Faster loading speeds.

Far Cry 6

  • 60 frames per second and 4K resolution.

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 | Nintendo Switch OLED | Xbox Series X | Steam Deck 512GB | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X |

Permalänk
Medlem
Skrivet av tyvar1:

Up to 60 FPS using the ‘Favor Performance’ video option

Detta låter som "upp till 60 FPS, men dippar också under...."
Får hoppas att det är konstant 60 fps.
Började på NG+ för några månader sedan, men kände att 30fps störde mig för mycket, så jag avbröt, och hoppades på att jag kunde istället spela om det på PS5 i 60 fps.
Håller tummarna för att det är konstant 60 fps, hade varit redigt nice!

Visa signatur

Error 404, System not found!

Permalänk
Konsolgrävare
Skrivet av stocken:

Detta låter som "upp till 60 FPS, men dippar också under...."
Får hoppas att det är konstant 60 fps.
Började på NG+ för några månader sedan, men kände att 30fps störde mig för mycket, så jag avbröt, och hoppades på att jag kunde istället spela om det på PS5 i 60 fps.
Håller tummarna för att det är konstant 60 fps, hade varit redigt nice!

Håller tummarna här också!

På PS4 Pro är det mellan 40-50 fps så borde nog hålla sig runt 60 på PS5an!

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 | Nintendo Switch OLED | Xbox Series X | Steam Deck 512GB | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X |

Permalänk
Avstängd

Förstår inte riktigt hela "om det inte är 60fps får det vara!" som vissa anammat. Jag njöt av varenda sekund när jag lirade igenom alla PS4 spel jag kört. Inga klagomål här inte. Visst är högre bättre men spel som GoW var redan 10/10 så visst, mer fps kan vara nice men standard var inte dåligt precis.

Permalänk
Medlem

PS5 tillbehör har nu börjat skickas ut till kunder i USA
https://www.reddit.com/r/PS5/comments/jiiarp/sony_has_started...

Visa signatur

Error 404, System not found!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Anthraxious:

Förstår inte riktigt hela "om det inte är 60fps får det vara!" som vissa anammat. Jag njöt av varenda sekund när jag lirade igenom alla PS4 spel jag kört. Inga klagomål här inte. Visst är högre bättre men spel som GoW var redan 10/10 så visst, mer fps kan vara nice men standard var inte dåligt precis.

Det är ingen deal breaker.
Bara att när jag startade GoW igen första gången sedan efter jag klarat det, så kände jag lite att magin vart borta, och att ~40FPS inte vart så coolt (hade spelat mycket PC spel där i mellan)

Någon mer än jag här som platinade spelet på "Give me god of war" innan dom patchade Sigrun?
Var rätt stolt över att jag gjorde det innan dom patchade henne.

Visa signatur

Error 404, System not found!