Tråden om PlayStation 5

Permalänk
Medlem

Någon som kan gjälpa mig. Har ett par helt nya artics pro wireless som ej hittas på min ps5. Har uppdaterat boxen men hittar fortf inte...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nico113:

Någon som kan gjälpa mig. Har ett par helt nya artics pro wireless som ej hittas på min ps5. Har uppdaterat boxen men hittar fortf inte...

Har du testat fler usb uttag för boxen?

Permalänk
Medlem
Skrivet av MrWhizeguy:

Har du testat fler usb uttag för boxen?

menar du i datorn? finns bara 1 i boxen nämligen

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nico113:

menar du i datorn? finns bara 1 i boxen nämligen

Datorn??

Eftersom vi snackar PS5 så handlar det troligtvis om ifall du har testat andra USB på PS5.

Visa signatur

press nu1mlock

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Levandebild:

"Tune in next Thursday, September 9 at 1:00pm Pacific Time / 9:00pm BST / 10:00pm CEST for a look into the future of PS5.

Åhå! Såklart blir det dagen då man ska åka med min gamla farsa till Kreta för första gången sedan första halvan av 90-talet...

Hoppas man kan se tillställningen i efterhand, för det är väl inte så sällskapligt att sätta sig med näsan i datorn direkt när man kommer fram typ.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon132576:

Åhå! Såklart blir det dagen då man ska åka med min gamla farsa till Kreta för första gången sedan första halvan av 90-talet...

Hoppas man kan se tillställningen i efterhand, för det är väl inte så sällskapligt att sätta sig med näsan i datorn direkt när man kommer fram typ.

Det går icke! Youtube har gått i graven och det finns inga andra alternativ. Omöjligt att titta på en video i efterhand 2021.

Visa signatur

press nu1mlock

Permalänk
Medlem
Skrivet av nu1mlock:

Datorn??

Eftersom vi snackar PS5 så handlar det troligtvis om ifall du har testat andra USB på PS5.

Gjorde det. Men var faktiskt kabeln som det var något strul med. Allt funka freutom att få headsetet till ps5 med ljud men stationen funkade med kabeln. Iaf löst

Permalänk
Konsolgrävare
Skrivet av Levandebild:

https://blog.playstation.com/tachyon/2021/09/1920x1080_BLOG_LEAD_IMAGE_SOCIAL_POSTS.jpg?resize=1088%2C612&crop_strategy=smart&zoom=1.5

"Tune in next Thursday, September 9 at 1:00pm Pacific Time / 9:00pm BST / 10:00pm CEST for a look into the future of PS5. The Showcase will weigh in at around 40 minutes and include updates from PlayStation Studios and some of the industry’s most imaginative developers, for games releasing this holiday and beyond. And stick around after the presentation to get more updates from some of the studio teams featured in the Showcase.

One thing to note: PlayStation’s next generation of VR won’t make an appearance this time. But there will still be plenty of great PS5 games from developers large and small. We hope you can join us!"

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 | Nintendo Switch | Xbox Series X | Steam Deck 512GB | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X |

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av nu1mlock:

Det går icke! Youtube har gått i graven och det finns inga andra alternativ. Omöjligt att titta på en video i efterhand 2021.

Det är tyvärr inte alla strömmade tillställningar som har gått att se i efterhand. Jag antar att den här kommer att gå att göra så, men föredrar att faktiskt veta - vilket ju är omöjligt när jag inte jobbar åt Sony och är direkt involverad.

I övrigt undanbeder jag mig trist sarkasm och dumförklaringar. Har du inget vettigt att säga till mig, låt isåfall bli. Tack.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon132576:

Det är tyvärr inte alla strömmade tillställningar som har gått att se i efterhand. Jag antar att den här kommer att gå att göra så, men föredrar att faktiskt veta - vilket ju är omöjligt när jag inte jobbar åt Sony och är direkt involverad.

I övrigt undanbeder jag mig trist sarkasm och dumförklaringar. Har du inget vettigt att säga till mig, låt isåfall bli. Tack.

Förra årets går att se ännu så tror det är lugnt

Visa signatur

13600KF, RTX 4070 FE, B760I, 32GB DDR4, NR200P

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av lambdan:

Jo jag utgår ifrån det, men med min tur...!

Hoppas de säger något äntligen om stöd för HDMI VRR och ALLM! Om de glider förbi detta ämne ännu en gång blir jag lite sne faktiskt! Och mer info om när man kan förvänta sig 3D-ljud för soundbars/5.1-anläggningar vore ju inte fel heller, snart kommer det ha gått ett år sedan PS5 kom ut utan information om detta (och SeX har haft fullt stöd sedan dag 1...) Irriterande att de var tvungna att köra sitt eget rejs med 3D-ljud, stöd för industristandarder förenklar för alla involverade.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon132576:

Jo jag utgår ifrån det, men med min tur...!

Hoppas de säger något äntligen om stöd för HDMI VRR och ALLM! Om de glider förbi detta ämne ännu en gång blir jag lite sne faktiskt! Och mer info om när man kan förvänta sig 3D-ljud för soundbars/5.1-anläggningar vore ju inte fel heller, snart kommer det ha gått ett år sedan PS5 kom ut utan information om detta (och SeX har haft fullt stöd sedan dag 1...) Irriterande att de var tvungna att köra sitt eget rejs med 3D-ljud, stöd för industristandarder förenklar för alla involverade.

Tror dessvärre fokus kommer ligga helt på mjukvara (spel) och inte så mycket tekniskt mumbo jumbo...
men håller med dig. Gamecube hade ju för bövelen stöd för 5.1-ljud redan så det är en självklarhet imo.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon132576:

Det är tyvärr inte alla strömmade tillställningar som har gått att se i efterhand. Jag antar att den här kommer att gå att göra så, men föredrar att faktiskt veta - vilket ju är omöjligt när jag inte jobbar åt Sony och är direkt involverad.

I övrigt undanbeder jag mig trist sarkasm och dumförklaringar. Har du inget vettigt att säga till mig, låt isåfall bli. Tack.

Klart alla strömmade tillställningar från Sony går att se i efterhand, antingen via officiella kanaler eller via någon av alla tusentals inspelningar från diverse andra kanaler, både med och utan reaktioner från andra Youtubers och företag som t.ex. IGN och Gamespot.

Visa signatur

press nu1mlock

Permalänk
Medlem
Skrivet av Levandebild:

Tror dessvärre fokus kommer ligga helt på mjukvara (spel) och inte så mycket tekniskt mumbo jumbo...
men håller med dig. Gamecube hade ju för bövelen stöd för 5.1-ljud redan så det är en självklarhet imo.

PS5 har alltid haft stöd för 5.1-ljud. Deras 3D-ljud är deras egna påhitt.

Visa signatur

press nu1mlock

Permalänk
Medlem
Skrivet av Roger_100:

Har du den nya modellen?

Ja, jag har den nya modellen. Köpt 25/8 från Webhallen.

Skrivet av Ballwaterboy:

Alla playstation 5 har coilwhine och ingen är knäpptyst. Allt beror på hur nära man sitter och hur bra hörsel man har.

Jag sitter 1,5m från PS5 med konsolen fritt stående bredvid soffan, ganska nära öronhöjd faktiskt. Knäpptyst förutom när eventuell skiva snurrar förstås. Inte ens något fläktljud vid spelande av Returnal eller Ghost of Tsushima (PS5). Kan höras extremt lite om man lägger örat några centimeter ifrån.

Är mycket van med coilwhile från diverse grafikkort till PC. Som nämnt tidigare så låter mitt Corsair AIO i115 mycket mer i idle än när mitt PS5 har kört Returnal i tre timmar i streck.

Jag kanske bara har extremt tur, för jag är väl medveten om att andra har stora problem. Jag säger inte att andras PS5 inte låter, men mitt gör inte det. Ännu, ska man kanske säga, jag har ju inte ens haft det en vecka än.

Visa signatur

press nu1mlock

Permalänk
Skrivet av nu1mlock:

Ja, jag har den nya modellen. Köpt 25/8 från Webhallen.

Jag sitter 1,5m från PS5 med konsolen fritt stående bredvid soffan. Knäpptyst förutom när eventuell skiva snurrar förstås.

Har du tid så får du gärna göra en ljudinspelning när du har telefonen nära toppen och baksidan om du har det ståendes. Helst med ett PS5 spel igång.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ballwaterboy:

Har du tid så får du gärna göra en ljudinspelning när du har telefonen nära toppen och baksidan om du har det ståendes. Helst med ett PS5 spel igång.

Duger miles morales? Har inte hört min maskin ännu, varken coil eller fläkt. (Kan filma isf) Kul att ha tur i något då jag har en luftrenare jag måste stänga av när jag är i samma rum med coilwhine

Permalänk

Bra tips på trådlösa hörlurar till ps5? Jag vet inte om man ska köra med mikrofon på kontroll eller via hörlurarna?

Permalänk
Medlem

Så polaren fick hem en ps5 åt sig själv för en vecka sen ungerfär. Så jag lånade ut mitt Ratchet & Clank spel till honom. Men tydligen så kan han inte installera och spela det? Det kommer inte upp någon text som ger någon anledning heller säger han. Jag har själv inte varit närvarande och vet exakt vad som händer.

Men någon som varit med om liknande när man försökt installera spel från skiva? Vet att det inte är mycket information om felet, men vet inte mer själv.

Visa signatur

[Fractal Design Define S2]-[Asus CrossHair Hero X670E]-[Ryzen 9 7900x]-[Corsair Dominator Platinum 6000mhz 32gb]-[Asus Tuf RTX 3090]-[Corsair Mp510 960gb]-[2x Samsung Evo 860 500gb ssd Raid 0]-[Lenovo Legion Y27q-20 165hz][AOC 24G2U 144hz]

Permalänk
Medlem
Skrivet av walkiii:

Så polaren fick hem en ps5 åt sig själv för en vecka sen ungerfär. Så jag lånade ut mitt Ratchet & Clank spel till honom. Men tydligen så kan han inte installera och spela det? Det kommer inte upp någon text som ger någon anledning heller säger han. Jag har själv inte varit närvarande och vet exakt vad som händer.

Men någon som varit med om liknande när man försökt installera spel från skiva? Vet att det inte är mycket information om felet, men vet inte mer själv.

Knasigt! Spelet börjar ju i vanliga fall installera sig självt. Trasig optisk läsarenhet? 🤔

Visa signatur

AMD Ryzen 5 7600X (Arctic Liquid Freezer II 280) | MSI RTX 4090 Gaming Trio | 32 GB G.Skill Trident Z5 RGB DDR5-6400 C32 | ASRock B650E PG-ITX WiFi | Asus Loki 850 W | Cooler Master NR200P (Galleri)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Quenya:

Knasigt! Spelet börjar ju i vanliga fall installera sig självt. Trasig optisk läsarenhet? 🤔

Tror inte det. Jag tror att han kommer en bit på installation åtminstone. Glömde nämna det. Men han sa något om att ps5'an tar hem patchen till spelet också, men inte mer än så. Så den läser iaf skivan.

Han har dock warzone och cold war installerat. Och visst det är 2st stora spel. Men OM det inte fanns tillräckligt med plats, då borde ju ps5'an varna om att det inte finns plats.

Visa signatur

[Fractal Design Define S2]-[Asus CrossHair Hero X670E]-[Ryzen 9 7900x]-[Corsair Dominator Platinum 6000mhz 32gb]-[Asus Tuf RTX 3090]-[Corsair Mp510 960gb]-[2x Samsung Evo 860 500gb ssd Raid 0]-[Lenovo Legion Y27q-20 165hz][AOC 24G2U 144hz]

Permalänk
Inaktiv

@walkii

Mer information än "någon text som ger någon anledning" vore ju bra att ha om man ska försöka problemlösa på riktigt! Förslagsmässigt den exakta texten/anledningen, och var installationen fallerar - läsning av skiva, hämtning av patchar osv... Samt gärna även om andra skiv-spel går att installera utan problem.

Permalänk
Medlem
Skrivet av walkiii:

Tror inte det. Jag tror att han kommer en bit på installation åtminstone. Glömde nämna det. Men han sa något om att ps5'an tar hem patchen till spelet också, men inte mer än så. Så den läser iaf skivan.

Han har dock warzone och cold war installerat. Och visst det är 2st stora spel. Men OM det inte fanns tillräckligt med plats, då borde ju ps5'an varna om att det inte finns plats.

Om ps5an plockar ner någon patch, prova att koppla bort nätet?

Visa signatur

AMD Ryzen 7 7800X3D
Asus TUF 4080
HyperX 32GB DDR5 6000MHz
WD SN850 1TB
Alienware 34" QD-OLED

Permalänk
Medlem

Verkar som att min Dualsense driftar på vänster spak. Händer inte alltid men går att tydligt återskapa i huvudmenyn bland annat. Rörelse åt höger resulterar i en rörelse åt vänster direkt efter. Märkte det när mina spelare i NHL drog iväg till vänster utan anledning. Någon som har erfarenhet av detta?

Permalänk
Medlem
Skrivet av mgsrex:

Verkar som att min Dualsense driftar på vänster spak. Händer inte alltid men går att tydligt återskapa i huvudmenyn bland annat. Rörelse åt höger resulterar i en rörelse åt vänster direkt efter. Märkte det när mina spelare i NHL drog iväg till vänster utan anledning. Någon som har erfarenhet av detta?

Många har haft detta problem.

Permalänk
Medlem

Ny uppdatering från Sony: Spelare som köper standard PS4 versionen av Horizon: Forbidden west får fri uppgradering till PS5 versionen! Om ni ska köpa spelet och vill spara pengar så köp PS4 versionen, särskilt digitalt där det är 110 kr billigare. När release datumet presenterades visade det sig att man inte fick fri uppdatering från standard PS4 versionen, men detta har de alltså backat från.

https://blog.playstation.com/2021/09/04/pre-order-horizon-for...

I fortsättningen kommer alla Sony publicerade cross-gen titlar erbjuda uppgradering till PS5 versionen för ca 100 kr. Detta gäller bland annat nya God of War och Gran Turismo 7.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Entash:

Ny uppdatering från Sony: Spelare som köper standard PS4 versionen av Horizon: Forbidden west får fri uppgradering till PS5 versionen!

For players looking to have access to both the PS4 & PS5 versions of Horizon Forbidden West, please purchase the Digital Deluxe, Collector’s, or Regalla Editions. Dual entitlement does not apply to the standard and Special Editions.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bozzeta:

For players looking to have access to both the PS4 & PS5 versions of Horizon Forbidden West, please purchase the Digital Deluxe, Collector’s, or Regalla Editions. Dual entitlement does not apply to the standard and Special Editions.

Det gäller inte längre.

Citat:

Last year we made a commitment to deliver free upgrades for our cross-gen launch titles, which included Horizon Forbidden West. While the pandemic’s profound impact pushed Forbidden West out of the launch window we initially envisioned, we will stand by our offer: Players who purchase Horizon Forbidden West on PlayStation 4 will be able to upgrade to the PlayStation 5 version for free.

Visa signatur

press nu1mlock

Permalänk
Medlem
Skrivet av GravadLax:

Bra tips på trådlösa hörlurar till ps5? Jag vet inte om man ska köra med mikrofon på kontroll eller via hörlurarna?

Jag är iallafall väldigt nöjd med ljudet i mina Steelseries Arctis 7P. Kan inte uttala mig om mikrofonen, spelar aldrig online.

Visa signatur

AMD Ryzen 5 7600X (Arctic Liquid Freezer II 280) | MSI RTX 4090 Gaming Trio | 32 GB G.Skill Trident Z5 RGB DDR5-6400 C32 | ASRock B650E PG-ITX WiFi | Asus Loki 850 W | Cooler Master NR200P (Galleri)

Permalänk
Medlem
Skrivet av nu1mlock:

Det gäller inte längre.

Det står längst ned i blogginlägget.
Antar att det betyder att om man uppgraderar en standard så är den inte spelbar i PS4-läge längre.

Can I upgrade my Horizon Forbidden West PS4 version to the PS5 version?

To access both the PS4 and PS5 versions of Horizon Forbidden West, you need to purchase the Digital Deluxe, Collector’s, or Regalla Editions. Dual entitlement does not apply to the Standard and Special Editions.