Dator för musikproduktion - 10k

Permalänk
Medlem

Dator för musikproduktion - 10k

Hejsan kära Sweclockare!

Länge gjort musik hemma på min gamla stationära men har på senare tid tröttnat på att inte kunna ta med mig datorn till mina artistkollegor utan har varit bunden till mitt egna hem. Letar därför en laptop till enklare musikproduktion på språng (FL Studio 20 primärt).

Kriterier:

Prislapp runt 10k med ett maxtak på 14k.

Spelar inte alls utan kommer uteslutande ha datorn för musikproduktion och lite Photoshop på hobbynivå.

Den får gärna vara förhållandevis tyst, behöver inte vara passivt kyld men undviker helst att man hör en orkan i bakgrunden av inspelningar.

Redigt byggd, helst inget plastchassi.

Kikat lite på följande laptops

Asus Zenbook 14

Asus Zenbook 14 (Ryzen 7)

Lenovo Yoga S740

Microsoft Surfacebook 2

Vilken dator hade ni valt? Har ni ett bättre förslag?

Mvh Andreas

Visa signatur

|MSI Mpower z77| i5 3570k @ 4,2 Ghz | Hyper 212 evo | 8 GB Corsair Vengeance LP | Sapphire Radeon HD 7870 Ghz OC edition och Asus Radeon HD 7870 Ghz 2 GB | Corsair Neutron 120 GB SSD | Seagate barracuda 1 tb | Silverpower 650 W modular | CM Storm Scout 2

Permalänk
Medlem

Den här är sjuuuuuuuuuuuuuukt bra, super super super nöjd med den https://cdon.se/hemelektronik/asus-zenbook-14-um433-pure-14-r...

Permalänk
Medlem
Skrivet av hamelih:

Den här är sjuuuuuuuuuuuuuukt bra, super super super nöjd med den https://cdon.se/hemelektronik/asus-zenbook-14-um433-pure-14-r...

Kul att höra! Det är nog ditåt det lutar, hur högjudda upplever du att fläktarna blir? Det är verkligen inga extrema projekt jag ägnar mig åt men det blir en hel del inspelning och DJande. Hur är batteritiden? Skulle kännas bra att stödja AMD också nu när dom äntligen börjar leta sig in i laptops här och var!

Visa signatur

|MSI Mpower z77| i5 3570k @ 4,2 Ghz | Hyper 212 evo | 8 GB Corsair Vengeance LP | Sapphire Radeon HD 7870 Ghz OC edition och Asus Radeon HD 7870 Ghz 2 GB | Corsair Neutron 120 GB SSD | Seagate barracuda 1 tb | Silverpower 650 W modular | CM Storm Scout 2