Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

Så får du Dolby Access på LG TV i norden att fungera

Permalänk
Medlem

Så får du Dolby Access på LG TV i norden att fungera

Hej
Som jag skrivit i tråden Hittar inte Dolby Access app på LG TV så finns tyvärr inte Dolby Access app här i norden på de TV apparater som stödjer den.

Appen erbjuder demon i Dolby Vision och Atmos.

Så nu tänkte jag försöka beskriva så enkelt som möjligt i steg för steg hur man kan göra för att få den. I det stora hela handlar det om att byta region på sin tv till Storbritannien (för de har den) och sedan byta tillbaka för den som inte orkar att läsa och kan ändå.

Min TV: LG Oled 65C7V. Nuvarande programversion: 05.80.55 (om det har någon betydelse)

1. Tryck på knappen på kontrollen för "Inställningar" (ser ut som ett kugghjul på min)
2. Välj "Alla Inställningar"
3. Välj "Allmänt"
4. Välj "plats"
5. Välj "LG Tjänstland"
6. Är "Ställ in automatiskt" i bockat så kan du inte välja land, så bocka ur den.
7. Välj "Storbritannien" näst lägst ner i listan
8. Godkänn poppupprutan och Tv:n kommer startas om. Du har nu tillgång till Storbritanniens apputbud
9. Tryck på hemknappen (ser ut som ett hus på min) och leta upp "LG Content Store" och välj det
10. "Godkänn användaravtalet" genom att bocka i Terms of Use och Transferring Infrmation... och välj "Samtycker"
11. I appen högst upp väljer du ikonen för spelkontrollen som heter ”Appar och Spel”
12. I vänster sidan under Hett och New (Ny) så välj ”Alla”
13. Rulla ner till "Dolby Access" (ligger i bokstavsordning) och välj den
14. Installera appen genom att trycka på ”Installera” (kan behövas godkännas mer villkor)
15. ”Öppna” appen (samtyck till villkoren) och se om den fungerar Den fungerar även för mig efter att jag bytt tillbaka till Sverige igen också, bara att man får godkänna om villkoren i appen igen.

16. För att byta tillbaka till Sverige igen så gör de 7 första stegen fast välj då Sverige eller automatiskt och godkänn att tv:n får startas om.

PS: Första gången jag gjorde detta så blev Tv:n buggig i första inställningsmenyn (den visades inte riktigt som den ska) och att den inte ville ansluta till wifi riktigt efter att jag laddat ner appen!
MEN det löste sig när jag bytte tillbaka regionen till Sverige och andra gången jag testade hände inget.

Hoppas detta kan hjälpa alla där ute som vill ha appen för att kunna skryta med lite Dolby Vision och Atmos demon på sin TV

Visa signatur

Dator: HP Pavilion och Lenovo Legion. Konsol: Playstation
Tv: LG Oled. Ljud: Marantz surroundförstärkare, Klipsch Reference högtalare och basskickers.