Permalänk
Medlem
Skrivet av snajk:

Jag handlade på "stora Coop" på Backaplan här i helgen för första gången på ganska många år, det var också B&W innan och vi handlade ganska ofta där när jag var liten, och det är en jättebutik. Jag blev sjukt besviken. Jag fattar inte hur man kan ha en så sunkig butik idag och gå runt, och med så dåligt utbud när den är så enorm. Jag vet inte om det är samma på andra ställen men häromkring har Coop verkligen gått ner sig de senaste tjugo åren eller så, nästan oavsett butik.

Coop/Konsum har gått ner sig totalt. Finns ju just inga Konsumbutiker kvar heller. Blir svårt att handla i dem om de inte finns. Har till större delen "stannat" kvar vid Stora Coop för det är skönt då man snudd på är ensam där. Ja, Ensam och ensam. Inte mycket folk iallafall men som denna ombyggnation kommer bli så blir det som att kliva in i den mindre lokala affären fastän lite större.

Vill gärna lalla runt och titta på annat skit också. Böcker, filmer och så.

Edit:

Gnäll på mig själv för hur dj-vla dålig jag är på att "tumma upp" inlägg på Sweclockers!

Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 Compact / Solid | Noctua NH-D15 chromax.black | Kingston Fury Beast Black 64GB (2x16GB) Expo DDR5 / 6000 MHz| ASUS TUF Gaming 1000W Gold - ATX 3.0 | Noctua NF-A14 / PWM / 140mm |Palit GeForce RTX 4090 GameRock 24GB | Kingston Fury Renegade 1TB | Kingston NV2 2TB | ASUS PRIME X670-P WIFI | AMD Ryzen 7 7800X3D | Xiaomi Mi Curved Gaming Monitor 34" | Windows 11 Home Svensk

Permalänk
Medlem
Skrivet av Beginner:

Snudd på alltid handlat på Stora Coop Boländerna i Uppsala, veckohandling. Från det jag var barn då det hette "B&W" tills idag som vuxen med Coop som ägare.

För tiotalet år sen byggde de om och minskade ytorna. Bygg/trädgård och biltillbehör försvann. Gillade det inte speciellt mycket men vande mig.

Nu är de igång igen och ska minska ytorna än mer för de ska ha "Coop Online" husera där och nu klarar jag ombyggnationen mindre än jag gjorde förra vändan. Blir "mindre av allting". Några kassor mindre, mindre utrymme för utcheckningen, mindre sortiment osv.

Lurar på att byta ställe att handla på, ICA Maxi Gnista eller City Gross Boländerna och vet inte vad jag ska satsa på, eller om jag ska nöta på med Coop.

Vari gnället är? Velar som en idiot hur jag ska göra och ogillar det.

Det finns undantag, men Coop är oförmögna att konkurrera med de övriga. Och det finns inte längre tillräckligt med gamla inbitna sossar som enbart handlar i RÖRELSENS butiker. Gränby var ju också större från början, där den låg vägg i vägg med ICA. Sedan krympte den och till slut lade de ned helt. I Stenhagen öppnade de en ny och skulle konkurrera med ICA, vilket inte varade länge innan de lade ned. Nu är det väl en Willys. Det låg en granne med Luthagens livs. De hade öppet en timme länge än Luthagens livs en period, men när Luthagens livs förlängde sina öppettider dröjde det inte länge innan Coop gav upp. Luthagens livs tog över lokalen och slog ut väggen och utökade sin butik.

Jag är nyfiken på vad som kommer hända vid Bromma Blocks där ICA öppnat en Maxi nu där Coop fått ha sin stora butik ifred tidigare.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Beginner:

Coop/Konsum har gått ner sig totalt. Finns ju just inga Konsumbutiker kvar heller. Blir svårt att handla i dem om de inte finns. Har till större delen "stannat" kvar vid Stora Coop för det är skönt då man snudd på är ensam där. Ja, Ensam och ensam. Inte mycket folk iallafall men som denna ombyggnation kommer bli så blir det som att kliva in i den mindre lokala affären fastän lite större.

Vill gärna lalla runt och titta på annat skit också. Böcker, filmer och så.

Edit:

Gnäll på mig själv för hur dj-vla dålig jag är på att "tumma upp" inlägg på Sweclockers!

Ja det är så konstigt bara. Coop har ju ofta legat i framkant, exempelvis med egna märken (Blåvitt) och de var riktigt tidiga med ekologiskt och så. Men butikerna är gamla och slitna, dessutom skitiga och med dåligt utbud och inte sällan med otrevlig personal. Och det har inte direkt blivit bättre av att de köpte Nettos svenska gren och gjorde om de till Coop-butiker, de två sämsta kedjorna är nu samma, lycka till med det liksom.

Det finns förstås sunkiga Ica-butiker eller Hemköp också, men överlag så är de så väldigt mycket bättre att det nästan är löjligt.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av ztenlund:

Det finns undantag, men Coop är oförmögna att konkurrera med de övriga. Och det finns inte längre tillräckligt med gamla inbitna sossar som enbart handlar i RÖRELSENS butiker. Gränby var ju också större från början, där den låg vägg i vägg med ICA. Sedan krympte den och till slut lade de ned helt. I Stenhagen öppnade de en ny och skulle konkurrera med ICA, vilket inte varade länge innan de lade ned. Nu är det väl en Willys. Det låg en granne med Luthagens livs. De hade öppet en timme länge än Luthagens livs en period, men när Luthagens livs förlängde sina öppettider dröjde det inte länge innan Coop gav upp. Luthagens livs tog över lokalen och slog ut väggen och utökade sin butik.

Jag är nyfiken på vad som kommer hända vid Bromma Blocks där ICA öppnat en Maxi nu där Coop fått ha sin stora butik ifred tidigare.

Kanske, men det kan ju också vara att de har gått ifrån tanken med kooperativ, nu är det bara en kedja som drivs som de andra liksom, bara sämre. Från början var ju kunderna (eller medlemmarna) mycket mer delaktiga i butikerna och så, nu är medlemskap i princip ett bonussystem som Icas eller liknande bara.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ztenlund:

Det finns undantag, men Coop är oförmögna att konkurrera med de övriga. Och det finns inte längre tillräckligt med gamla inbitna sossar som enbart handlar i RÖRELSENS butiker. Gränby var ju också större från början, där den låg vägg i vägg med ICA. Sedan krympte den och till slut lade de ned helt. I Stenhagen öppnade de en ny och skulle konkurrera med ICA, vilket inte varade länge innan de lade ned. Nu är det väl en Willys. Det låg en granne med Luthagens livs. De hade öppet en timme länge än Luthagens livs en period, men när Luthagens livs förlängde sina öppettider dröjde det inte länge innan Coop gav upp. Luthagens livs tog över lokalen och slog ut väggen och utökade sin butik.

Jag är nyfiken på vad som kommer hända vid Bromma Blocks där ICA öppnat en Maxi nu där Coop fått ha sin stora butik ifred tidigare.

Skrivet av snajk:

Ja det är så konstigt bara. Coop har ju ofta legat i framkant, exempelvis med egna märken (Blåvitt) och de var riktigt tidiga med ekologiskt och så. Men butikerna är gamla och slitna, dessutom skitiga och med dåligt utbud och inte sällan med otrevlig personal. Och det har inte direkt blivit bättre av att de köpte Nettos svenska gren och gjorde om de till Coop-butiker, de två sämsta kedjorna är nu samma, lycka till med det liksom.

Det finns förstås sunkiga Ica-butiker eller Hemköp också, men överlag så är de så väldigt mycket bättre att det nästan är löjligt.

Uppväxt med att handla på Konsum. Gillar idéen men vet inte ens hur upplägget är numer. "Medlemsägt"? Hur då? Märker ingenting av det.

Växte upp I Gränby i Uppsala så vi brukade handla i Gränby Centrum på den tiden också. Som du sa. Coop gjorde om butiken till Coop Xtra sen var den borta kort efteråt. Brukar snegla in i klädbutiken i dess ställe numer och minnas.

Edit:

Smart av mig att dra upp svarsruta för att svara i telefon och sen skriva färdigt. Svar efteråt i tråden....

Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 Compact / Solid | Noctua NH-D15 chromax.black | Kingston Fury Beast Black 64GB (2x16GB) Expo DDR5 / 6000 MHz| ASUS TUF Gaming 1000W Gold - ATX 3.0 | Noctua NF-A14 / PWM / 140mm |Palit GeForce RTX 4090 GameRock 24GB | Kingston Fury Renegade 1TB | Kingston NV2 2TB | ASUS PRIME X670-P WIFI | AMD Ryzen 7 7800X3D | Xiaomi Mi Curved Gaming Monitor 34" | Windows 11 Home Svensk

Permalänk
Moderator
Forumledare

*tråd rensad*

Mest i förebyggande syfte då vissa kanske börjat lapa skojdricka tidigt idag

Självklart ska vi inte börja bråka om politiska tillhörigheter baserat på i vilka matvarubutiker man handlar

Visa signatur

Forumets regler | Har du synpunkter på hur vi modererar? Kontakta SweClockers/moderatorerna

Jag stavar som en kratta

Gillar lök på discord

Permalänk
Medlem
Skrivet av Beginner:

Lurar på att byta ställe att handla på, ICA Maxi Gnista eller City Gross Boländerna och vet inte vad jag ska satsa på, eller om jag ska nöta på med Coop.

Vari gnället är? Velar som en idiot hur jag ska göra och ogillar det.

Ica Kvantum i Gränbystaden är en grymt bra butik. Bäst på mat i Uppsala.

Visa signatur

Dator: [FD Define Mini | i7 2600K | Asus Maximus IV Gene-Z | MSI GTX 970 4GB | Seasonic X-560 560W | G.Skill Ripjaws 4x4GB | Intel 730 240GB + Kingston A400 1,92 TB] Server: [HP Microserver Gen8 m. unRaid] Mobil: [Samsung S22 Ultra]

Permalänk
Inaktiv

Jag har börjat få riktigt dryg spam på mitt Gmail-konto. Lutar åt att nuke'a kontot i helgen.

Outlook ligger långt före Google säkerhetsmässigt, kontot du använder för att logga in behöver inte vara epostkontot och dina epostadresser/alias går att byta och radera. Med Gmail är man helt låst till det man en gång skapade mailkontot med, som med stor sannolikhet läckt under åren.

Grrr!

Permalänk
Medlem

LinkedIns godhetsknarkande och ryggdunkande pöbel. Mår fan illa av alla som stryker sina egna och andras egon medhårs under förevändningen att dom minsann är så genuina och ödmjuka.
Såg nån video snutt på nån vars fru hade filmat honom genom köksfönstret när han stod och gjorde squats i väntan på att den ekologiska kolen i hans hipstergrill skulle bli glöd så han kunde börja grilla sina exotiska frukter som smakar skit och som ingen jävel ens hört talas om.
Han behöver inte uppmuntran.
Han behöver en tid hos en psykolog.
#blääärk

Visa signatur

Oldschool [å:ldsku:l] adj. Användandet av datorprodukter som är äldre än 3 månader.

Permalänk
Medlem

Alla förbannade (främst SUV-)förare som inte klarar av att ställa in framlysena. Blir så sjukt irriterad när dom ligger bakom och lyser upp hela kupén i min bil.
Skulle det vara lagligt att sätta upp en spegel i bakrutan?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Beginner:

Coop/Konsum har gått ner sig totalt. Finns ju just inga Konsumbutiker kvar heller. Blir svårt att handla i dem om de inte finns. Har till större delen "stannat" kvar vid Stora Coop för det är skönt då man snudd på är ensam där. Ja, Ensam och ensam. Inte mycket folk iallafall men som denna ombyggnation kommer bli så blir det som att kliva in i den mindre lokala affären fastän lite större.

Vill gärna lalla runt och titta på annat skit också. Böcker, filmer och så.

Edit:

Gnäll på mig själv för hur dj-vla dålig jag är på att "tumma upp" inlägg på Sweclockers!

Skrivet av ztenlund:

Det finns undantag, men Coop är oförmögna att konkurrera med de övriga. Och det finns inte längre tillräckligt med gamla inbitna sossar som enbart handlar i RÖRELSENS butiker. Gränby var ju också större från början, där den låg vägg i vägg med ICA. Sedan krympte den och till slut lade de ned helt. I Stenhagen öppnade de en ny och skulle konkurrera med ICA, vilket inte varade länge innan de lade ned. Nu är det väl en Willys. Det låg en granne med Luthagens livs. De hade öppet en timme länge än Luthagens livs en period, men när Luthagens livs förlängde sina öppettider dröjde det inte länge innan Coop gav upp. Luthagens livs tog över lokalen och slog ut väggen och utökade sin butik.

Jag är nyfiken på vad som kommer hända vid Bromma Blocks där ICA öppnat en Maxi nu där Coop fått ha sin stora butik ifred tidigare.

Skrivet av snajk:

Ja det är så konstigt bara. Coop har ju ofta legat i framkant, exempelvis med egna märken (Blåvitt) och de var riktigt tidiga med ekologiskt och så. Men butikerna är gamla och slitna, dessutom skitiga och med dåligt utbud och inte sällan med otrevlig personal. Och det har inte direkt blivit bättre av att de köpte Nettos svenska gren och gjorde om de till Coop-butiker, de två sämsta kedjorna är nu samma, lycka till med det liksom.

Det finns förstås sunkiga Ica-butiker eller Hemköp också, men överlag så är de så väldigt mycket bättre att det nästan är löjligt.

Skrivet av Beginner:

Uppväxt med att handla på Konsum. Gillar idéen men vet inte ens hur upplägget är numer. "Medlemsägt"? Hur då? Märker ingenting av det.

Växte upp I Gränby i Uppsala så vi brukade handla i Gränby Centrum på den tiden också. Som du sa. Coop gjorde om butiken till Coop Xtra sen var den borta kort efteråt. Brukar snegla in i klädbutiken i dess ställe numer och minnas.

Edit:

Smart av mig att dra upp svarsruta för att svara i telefon och sen skriva färdigt. Svar efteråt i tråden....

Jobbade på Coop i Gränby i rätt många år innan man stod där och drog ned jalusin för sista gången. Jättetråkigt hur det utvecklats, förut tyckte jag Obs/Coop var bäst men dom ligger så fruktansvärt efter nuförtiden och kämpar för att komma på fötter. Allt för många fickor som ska fyllas, obefintlig ledning och en förmåga att spruta pengar på orelevanta saker brukar leda till det.

Visa signatur

The what what in the what now?

Permalänk
Medlem

Hur kommer det sig att gubbgnällstråden blev någon slags arbetslagsdiskussion kring diverse retailkedjors varande eller ej? Starta er egen tråd om kooperativet eller dess belackare. Försvinn ur denna tråd för böfvulen!!

Att bli arg på personer som inte begriper hur man, med högst effektivitet, reder ut en enkel (& numera straffbeskattad!!) plastpåse. För att därmed orsaka, alltför, långa köer. Ja, det är gubbgnäll det!

Tycker åtminstone jag.

Visa signatur

Dekadens

Permalänk
Medlem
Skrivet av [SH]:

Ica Kvantum i Gränbystaden är en grymt bra butik. Bäst på mat i Uppsala.

Brukar raida in där emellanåt. Inte alls omöjligt att det kank bli nya stället.

När ICA MAxi Gnista byggdes tänkte jag att "Ja, ett nytta ICA Maxi Stenhagen. Kul, mycket att gå runt och titta på.". Nu blev ju inte Gnista lika stort. Vet inte vad det är med Gnista som inte "klickar" för mig. Stenhagen är kul men ligger lite för avsides för mig, tyvärr.

Skrivet av BananaFace:

Jobbade på Coop i Gränby i rätt många år innan man stod där och drog ned jalusin för sista gången. Jättetråkigt hur det utvecklats, förut tyckte jag Obs/Coop var bäst men dom ligger så fruktansvärt efter nuförtiden och kämpar för att komma på fötter. Allt för många fickor som ska fyllas, obefintlig ledning och en förmåga att spruta pengar på orelevanta saker brukar leda till det.

Jepp. OBS och så OBS Interiör. Har fortfarande kvar tresittsssoffan morsan köpte därifrån på 80talet. Kvalitet. Saknar gamla Coop i Gränby när det var på två plan.

Gränbystaden är ju dretstort idag. Men många butiker där går bort för mig, merparten är mode och "skönhet".

Ska som sagt ta en testvända på City Gross Boländerna den här veckan få se. Brukar raida in där och köpa saker som Stora Coop har slutat med.

Begriper mig inte på Vad ledningen för Coop gör. Säger sig självt, inga butiker = ingen som handlar. Förut så fanns Konsum i Tunabackar, Björklinge och i Örbyhus i norduppland. De är nedlagda alla.

Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 Compact / Solid | Noctua NH-D15 chromax.black | Kingston Fury Beast Black 64GB (2x16GB) Expo DDR5 / 6000 MHz| ASUS TUF Gaming 1000W Gold - ATX 3.0 | Noctua NF-A14 / PWM / 140mm |Palit GeForce RTX 4090 GameRock 24GB | Kingston Fury Renegade 1TB | Kingston NV2 2TB | ASUS PRIME X670-P WIFI | AMD Ryzen 7 7800X3D | Xiaomi Mi Curved Gaming Monitor 34" | Windows 11 Home Svensk

Permalänk
Avstängd
Skrivet av kundun:

LinkedIns godhetsknarkande och ryggdunkande pöbel. Mår fan illa av alla som stryker sina egna och andras egon medhårs under förevändningen att dom minsann är så genuina och ödmjuka.
Såg nån video snutt på nån vars fru hade filmat honom genom köksfönstret när han stod och gjorde squats i väntan på att den ekologiska kolen i hans hipstergrill skulle bli glöd så han kunde börja grilla sina exotiska frukter som smakar skit och som ingen jävel ens hört talas om.
Han behöver inte uppmuntran.
Han behöver en tid hos en psykolog.
#blääärk

Tyvärr har LinkedIn blivit ett tillhåll för fler och fler kvinnor och många av dessa tycks leva på likes. Dessutom så älskar de att gilla alla andra kvinnors inlägg också så skiten dyker upp oftare och oftare.
Fler och fler inlägg som borde finnas på facebbok kommer även in på LinkedIn.

Jag vill inte dra alla kvinnor över en kam och även en del män gör dessa menlösa inlägg. Tyvärr är vår värld just nu uppbyggd av PK och likes där folk bara måste gilla för att inte någon ska tro att de står på fel sida.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R3 Black, Mobo: ASUS Z170 Pro Gaming, CPU: Intel i7 6700K, kylning CM Hyper 212 EVO, RAM: 32 GB Hyper X 3000 mhz, GPU: Nvidia MSI 1080 Gaming X, PSU: XFX Core Edition Pro 750W, Mus: Logitech G700, Tgb: Corsair Raptor K30, OS: Win10

Permalänk
Avstängd
Skrivet av anon5930:

Jag har börjat få riktigt dryg spam på mitt Gmail-konto. Lutar åt att nuke'a kontot i helgen.

Outlook ligger långt före Google säkerhetsmässigt, kontot du använder för att logga in behöver inte vara epostkontot och dina epostadresser/alias går att byta och radera. Med Gmail är man helt låst till det man en gång skapade mailkontot med, som med stor sannolikhet läckt under åren.

Grrr!

Jo, men det finns en metod eller snarare funktion som jag har använt för att minska spam på Gmail. Punkter i mailadressen ignoreras, så p.e.l.l.e@gmail.com är samma som pelle@gmail.com, och på samma vis ignoreras allt efter ett plus så pelle+trash@gmail.com är också samma som pelle@gmail.com. Sen filtrerar jag saker direkt i papperskorgen eller arkivet baserat på detta. Man kan exempelvis ha pelle+signup@gmail.com för alla konton man måste ha men som man inte vill ska förpesta ens inkorg och filtrera de till en egen katalog för sånt eller sätta upp regler som man vill, att de med pelle+ignore markeras som lästa och arkiveras exempelvis.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Shudnawz:

Tyckte det luktade skumt i garaget när jag ställde bilen igår kväll. Fälgen höger bak var skitvarm. Påliggande broms, antingen belägg eller backarna för handbromsen.
Fan då.

Har råkat ut för det också så numera kollar jag att glidbultarna på bromsoken bak inte kärvar. Görs lämpligen en gång om året när det är dags för däckbyte.

Permalänk
Lego Master
Skrivet av SAFA:

Har råkat ut för det också så numera kollar jag att glidbultarna på bromsoken bak inte kärvar. Görs lämpligen en gång om året när det är dags för däckbyte.

Tyvärr inte glidbultarna den här gången (även om de behövde lite kärlek de med). Oket har börjat rosta på kolven, och eftersom det är ett med elektrisk handbroms så är det inte mycket att göra än att byta. Vi kunde få snurr på det så jag kan köra några veckor på det nu, men det kommer behöva bytas rätt snart. 3000 spänn rakt i fickan på lokala bilmekbutiken.

Visa signatur

* Vänsterhänt högerskytt med tummen mitt i handen.
* A franchises worst enemies are its biggest fans.
* 🖥️ i5 12600K | Z690 | 32GB | RTX 3070 | Define R6 | 48" 4K OLED | Win11 | 💻 Surface Go 3
* ⌨️ G915 Tactile | ⌨️ G13 | 🖱️ G502 X | 🎧 Pro X | 🎙️ QuadCast | 📹 EOS 550D | 🕹️ X52 Pro | 🎮 Xbox Elite 2
* 📱 Galaxy Fold4 | 🎧 Galaxy Buds Pro | ⌚ Galaxy Watch5 Pro | 📺 65" LG OLED | 🎞️ Nvidia Shield

Permalänk
Avstängd
Skrivet av candyraver:

Folk som snackar skånska. Det är ÖVERALLT, Podcast, Linjär-tv, SR P3.... vem fattar egentligen va dom säger? Det känns som det är typ 70% av alla programledare som pratar skånska.

De kan va lika bra prata danska...

Du ska veta att jag blir förbannad över det i ett helt annat sammanhang.

En kund jag arbetar åt som spelar in ljudböcker kräver ren stockholmska för att min mellannorrländska dialekt är för "brytande".

Skåningar är ju typ "låstasdanskar" och nog bannemig tycker många fler om norrländska dialekter än skånska sådana!

Klart som tusan barn skall höra Lennart Jäkel läsa in integraler och imaginära nummer, "Jo seru, imaginära taaaal ääär viiivktigt å könne!".

Den som får spela in ljudböcker tjänar cirka 736 SEK+moms per inspelad timme (även om det kanske tog lite mer än en timme att spela in) medan jag tjänar typ 3 gånger så mindre trots att jag arbetar med ett helt annat "kugghjul i processen".

Visa signatur

"Företagsboendeförmedlare" | Min Überkill Dator: Processor: Intel Pentium P5 66 Mhz OC | Moderkort: ASRock P4I65G | Minnen: 2st Samsung 128MB PC133 | Grafikkort: Canopus GeForce 256 DDR | Lagring: IBM 350 4,4 MB | Operativsystem: DOS/360 | Chassi: Mercury Full-Tower ATX Chassis |

Permalänk
Avstängd

Jag tänker bara gnälla på en sak i skrivande stund: alla som går omkring med parfym på gymmet.

De luktar som om de kommit nyss från tvättstugan och förberett sig för att gå ut på en krog med persiskt tema men råkade halka in på gymmet istället.

Luktar satan och jag undrar om jag befinner mig inne på Kicks och inte inne på ett gym för att lyfta skrot och springa på löpband?! Lägg ned luktodören!

Visa signatur

"Företagsboendeförmedlare" | Min Überkill Dator: Processor: Intel Pentium P5 66 Mhz OC | Moderkort: ASRock P4I65G | Minnen: 2st Samsung 128MB PC133 | Grafikkort: Canopus GeForce 256 DDR | Lagring: IBM 350 4,4 MB | Operativsystem: DOS/360 | Chassi: Mercury Full-Tower ATX Chassis |

Permalänk
Medlem
Skrivet av snajk:

Jo, men det finns en metod eller snarare funktion som jag har använt för att minska spam på Gmail. Punkter i mailadressen ignoreras, så p.e.l.l.e@gmail.com är samma som pelle@gmail.com, och på samma vis ignoreras allt efter ett plus så pelle+trash@gmail.com är också samma som pelle@gmail.com. Sen filtrerar jag saker direkt i papperskorgen eller arkivet baserat på detta. Man kan exempelvis ha pelle+signup@gmail.com för alla konton man måste ha men som man inte vill ska förpesta ens inkorg och filtrera de till en egen katalog för sånt eller sätta upp regler som man vill, att de med pelle+ignore markeras som lästa och arkiveras exempelvis.

Detta är ett sånt bra tips man gillar skarpt och tänker att man skall fixa, sen slutar det oftast med att man fortsätter i gamla rutiner....

Permalänk
Avstängd
Skrivet av AplAy:

Jag tänker bara gnälla på en sak i skrivande stund: alla som går omkring med parfym på gymmet.

De luktar som om de kommit nyss från tvättstugan och förberett sig för att gå ut på en krog med persiskt tema men råkade halka in på gymmet istället.

Luktar satan och jag undrar om jag befinner mig inne på Kicks och inte inne på ett gym för att lyfta skrot och springa på löpband?! Lägg ned luktodören!

Hamnade jämte en tjej för några veckor sedan på gymmet. Luktade som att hon precis hade gjort sig redo för utgång till fest eller liknande. Ibland undrar man om det är modevisning vissa gör sig redo för när dem skall gå till gymmet.

När vi väl är inne på gym så finns det en del jag "stör" mig på där. Försöker alltid gå på lite udda tider för att slippa de mesta "stollar" på gymmet. Men ibland träffar man på en och annan "personlighet" där. Tidigare i veckan när jag körde marklyft kom en kille och skulle börja köra marklyft också. Han hade nog sett lite för mycket marklyft från Eddie Hall, Brian Shaw, Hafthor Björnsson eller liknande styrkelyftare men vid varenda set när han började så skulle stången rullas fram och tillbaka 10 gånger på marken typ innan den skulle dras upp, det man gör då dock är ju att man flyttar tyngdpunkten och det syntes rätt så klart att han inte riktigt visste vad han sysslade med. Vid 130kg gick bältet på och han orkade hela 1 repetition för att sedan ta paus 5-6 minuter, kom tillbaka och försökte igen med 150kg och 20kg+ är en rätt så häftig ökning när man bara verkade klara 130kg x1 precis. Stången rullades fram och tillbaka på marken och han tvekade, gick tillbaka och började rulla igen, precis innan lyft tappade han andan och fick upp stången några cm bara hah. Själv stod jag och köttade 180kg x5 i några sets jämte där utan bälte. Själv testar jag aldrig några one rep max då det bara blir att man kan skada sig istället.

Själv tränar jag varken med bälte eller med straps, märker dels att mina styrkeökningar blir mycket bättre när jag tränar utan bälte och när jag tränar utan straps blir mitt grepp mycket bättre också, aldrig använt kalk eller liknande grejer heller som en del verkar ha fetisch för. Finns såklart tid och plats för bälte och straps men det känns som att för många på gymmen använder det helt i onödan. Själv ökade min arbetsvikt i både knäböj och marklyft med över 40kg vardera efter att jag slutade upp med bälte.

Andra personligheter på gymmen som är lite jobbiga är de som får för sig att "maxa" i kabel, smith och andra maskiner och gärna smälla/släppa hårt efteråt. Maskiner är inte till för att man ska maxa dem utan för att du ska trötta ut dina muskler. Hade en annan kille häromveckan också som kom och satte sig jämte mig när jag körde ett pass spinning på gymmet. fanns 20+ andra cyklar i gymmet men då skulle han sätta sig jämte mig och börja dra i allt han hade, märktes rätt så väl att hans träning var mer motionsinriktad än styrkeinriktad. Några dagar senare såg jag samma kille ha problem med 50kg bänkpress, såg dock ut att vara hans kroppsvikt också sorgligt nog. Är av sådana här anledningar som jag tränar vid "udda" tider för att få vara i lugn och ro när jag tränar.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av candyraver:

Folk som snackar skånska. Det är ÖVERALLT, Podcast, Linjär-tv, SR P3.... vem fattar egentligen va dom säger? Det känns som det är typ 70% av alla programledare som pratar skånska.

De kan va lika bra prata danska...

Brudar som pratar skånska...... xD. Okej, malmödialekten är svår, ,men helsingborska är ju inte alls dumt =P

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon333222:

Brudar som pratar skånska...... xD. Okej, malmödialekten är svår, ,men helsingborska är ju inte alls dumt =P

Trelleborgskan har ju också rätt vacker klang!

Visa signatur

Intel i7 10700KF (Noctua NH-D15) | Asus RADEON RX 7900 XTX TUF | 32 GB DDR4 HyperX Fury | Corsair RM1000X | Fractal Design R3 | Arch Linux, Win11

Permalänk
Medlem
Skrivet av AplAy:

Jag tänker bara gnälla på en sak i skrivande stund: alla som går omkring med parfym på gymmet.

De luktar som om de kommit nyss från tvättstugan och förberett sig för att gå ut på en krog med persiskt tema men råkade halka in på gymmet istället.

Luktar satan och jag undrar om jag befinner mig inne på Kicks och inte inne på ett gym för att lyfta skrot och springa på löpband?! Lägg ned luktodören!

Sprungit på mer än en jäntunge som inte bara luktar som om hon var på väg till krogen utan även var spacklad för det.

Visa signatur

Lian Li PC-V2120B | ASUS X79-Deluxe | Intel 4930K + EK 360 | Corsair 4x8GB 1866MHz VENGEANCE LP | EVGA Geforce GTX 1080 Ti FTW3 SLI | Corsair AX1200i | Intel 530 240GB + Samsung 860 EVO 1TB + några TB blandad mekanik | Dell U2711 | Synology DS 411j

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av mr_sQuinty:

Sprungit på mer än en jäntunge som inte bara luktar som om hon var på väg till krogen utan även var spacklad för det.

Måste vara än mer trevligt än att lukta gammal svett.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av anon333222:

Måste vara än mer trevligt än att lukta gammal svett.

Vore väl lustigt om man inte luktade svett på gymmet.

Permalänk
Vila i frid
Skrivet av Greed:

Vore väl lustigt om man inte luktade svett på gymmet.

Ny svett luktar gott (från en frisk människa). Gammal svett luktar bläk oavsett om man är frisk eller ej.

Permalänk
Medlem
Skrivet av AplAy:

Jag tänker bara gnälla på en sak i skrivande stund: alla som går omkring med parfym på gymmet.

De luktar som om de kommit nyss från tvättstugan och förberett sig för att gå ut på en krog med persiskt tema men råkade halka in på gymmet istället.

Luktar satan och jag undrar om jag befinner mig inne på Kicks och inte inne på ett gym för att lyfta skrot och springa på löpband?! Lägg ned luktodören!

Tänker osökt på en scen i Sopranos där den ena säger till den andra, som svar på frågan om han luktar gott, att vederbörande luktar som om Paco Rabanne själv hade krupit upp i stjärten hans och dött därinne.

På tal om det kan jag gnälla om tv-serier idag. Fy farao vilken dynga (det mesta) är. Tacka vet jag gamla godingar som Sopranos. Det var bättre förr minsann.

Visa signatur

Dekadens

Permalänk
Avstängd

Nytt gnäll, varför ska man behöva betala 800kr fr en flaska rött till maten på restaurangen? Man beställer in två grillade biffar med pommes och bea och en flaska rött, vinet står då för 60% av notan. Lite tråkigt att vi ska ha det på detta sätt.

Hade gärna gått ut lite oftare om drickat var lite billigare. Kanske hade man druckit lite mer om man inte behövde bli barskrapad bara för att en whiskey efter maten hade varit gott.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R3 Black, Mobo: ASUS Z170 Pro Gaming, CPU: Intel i7 6700K, kylning CM Hyper 212 EVO, RAM: 32 GB Hyper X 3000 mhz, GPU: Nvidia MSI 1080 Gaming X, PSU: XFX Core Edition Pro 750W, Mus: Logitech G700, Tgb: Corsair Raptor K30, OS: Win10

Permalänk
Medlem
Skrivet av Stefflo:

Nytt gnäll, varför ska man behöva betala 800kr fr en flaska rött till maten på restaurangen? Man beställer in två grillade biffar med pommes och bea och en flaska rött, vinet står då för 60% av notan. Lite tråkigt att vi ska ha det på detta sätt.

Hade gärna gått ut lite oftare om drickat var lite billigare. Kanske hade man druckit lite mer om man inte behövde bli barskrapad bara för att en whiskey efter maten hade varit gott.

Varför beställer du in vin för 800:- för en kioskmiddag med pommes?

Visa signatur

Chassi: Corsair Obsidian 500 RGB SE / Systemdisk Samsung 980 PRO SSD: Samsung 850 PRO 250GB / SSD: Samsung 850 EVO 250GB / SSD: Crucial MX300 1TB / CPU: Ryzen 7 3800X @ 4,2 Ghz / Kylning: Noctua NH-D15S push/pull / GPU: MSI 3080Ti SUPRIM X / PSU: Corsair RM1200i / MB: ASUS X470-f Gaming / RAM: HyperX Fury 2x16GB 3600 mhz / OS: W10 / Mus: Logitech G903 / TB: Logitech G915 TKL Wireless / Ljud: Sound BlasterX Pro-Gaming AE-9, Blue Yeti , Sennheiser HD660S, Skärm: Acer Predator X34P @3440x1440 UltraWide