Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

Kan inte boota windows 10 efter jag har satt in ny HDD (bilder i tråden)

Permalänk
Musikälskare

Kan inte boota windows 10 efter jag har satt in ny HDD (bilder i tråden)

Hej,

Jag köpte en ny 4TB HDD för lagring idag och stoppade in den på en ledig port, men nu kan jag inte boota windows 10 längre, har inte rört den disken alls som har windows på sig

Jag lyckades få den som första boot device men ändå vill den inte, ganska frustrerande, har ni någon ide på vad som kan vara fel?

Datorn finns i min sign, uppskattar alla svar

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk

tog du ur en disk?

kan varit så att bootpartitionen låg på den isf.

kolla även i Hard drive BBS priorities vad det står där.

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk
Musikälskare
Skrivet av Rouge of Darkness:

tog du ur en disk?

kan varit så att bootpartitionen låg på den isf.

kolla även i Hard drive BBS priorities vad det står där.

Hmm så kan det ha varit men jag bet i det sura äpplet och installerade om windows istället, nu är allt uppe och snurrar igen... Måste bara installera drivrutiner / program etc.

Tack för svaret

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Medlem
Skrivet av flashen:

Hmm så kan det ha varit men jag bet i det sura äpplet och installerade om windows istället, nu är allt uppe och snurrar igen... Måste bara installera drivrutiner / program etc.

Tack för svaret

Om du haft en annan disk innan tillsammans med SSDn och installerat Windows så har det säkert hamnat bootfiler på den andra disken och därav går det inte boots till Windows när du plockat ur den. Jag har alltid endast den disk inkopplad som ska ha Windows när jag installerar Windows och kopplar i resterande efter Windows är installerat just för att undvika detta problemet.

Permalänk
Musikälskare
Skrivet av Kelzzor:

Om du haft en annan disk innan tillsammans med SSDn och installerat Windows så har det säkert hamnat bootfiler på den andra disken och därav går det inte boots till Windows när du plockat ur den. Jag har alltid endast den disk inkopplad som ska ha Windows när jag installerar Windows och kopplar i resterande efter Windows är installerat just för att undvika detta problemet.

Tack, ska komma ihåg det tills nästa gång för det var säkert felet

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?