Vad kan det vara som gör mitt internet på detta viset?

Permalänk
Medlem

Vad kan det vara som gör mitt internet på detta viset?

Hej på er!

Jag sitter och har riiiktigt frustrerande upplevelser p.g.a. mitt nätverk. Jag förstår inte vad det kan vara som är fel, så jag tänkte kolla om jag kunde få lite svar här. Tips på vart jag ska felsöka eller vända mig.

Såhär ser statusen över mitt internet ut när jag "aktivt" använder det. Dvs, när jag spelar online, streamar på youtube eller diverse.

Jag har Comhem 150 idag, med deras "supergrymma" router model F@ST 3886 V3 CH (från Sagecom).
Det började med att jag körde trådlöst, 3 meter från routern till min ASUS PCE-AC68 som sitter i min desktop.
När det blev problem och jag tillslut inte kunde stå ut (lagg i online-spel gav mig trauma sedan jag var liten då mobilt bredband var det enda som funkade på vischan). Jag grävde fram nätverkskabeln och drog den genom vardagsrummet (inte poppis). Samma problem?!
Panik kvarstår och jag plockar fram min gamla router, TP-Link Archer C58, och bryggar då min Comhem-router eftersom den har koaxial anslutning.
Samma problem.

Vad tror ni det kan vara?
***bort/mod***

Tacksam för råd eller hjälp från någon hjälpsam själ

Permalänk
Medlem

Tvivlar på att operativet i sig är boven i dramat. Det kan inte vara så enkelt att din användning tillsammans med resten av familjen maxar linan? Ser det likadant ut över alla timmar på dygnet, eller varierar det?

Visa signatur

---

Permalänk
Medlem

@Gorian: Nej det blir sådär endast när jag börjar göra saker som kräver nätverk, youtube ex. Förstår ingenting haha - jag får börja testa på lite andra enheter kanske!!

Permalänk
Medlem

Du har kört div virus/malware scanners? Kan vara något sådant som spökar annars

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Hedersmedlem

*Tråd rensad*

Observera att vi inte tillåter piratkopieringssnack/innehav, se §7.

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk
Medlem

@thongdra: Uppd.

Uppgraderade till Windows 10 och nu fungerar det felfritt. Det kan säkert ha varit flera års uppsamling av malware och skit. Tack för era svar!