Vill du vara del av diskussionerna i forumet, ställa frågor eller hjälpa andra? Registrera dig här!

Nvidia planerar specialutgåva av grafikkort för Cyberpunk 2077

Nvidia planerar specialutgåva av grafikkort för Cyberpunk 2077

Nvidia lockar med att företaget snart avtäcker något Geforce-nytt relaterat till efterlängtade storspelet Cyberpunk 2077.

Läs hela artikeln här

Såg detta igår. Någon hade skrivit ett förslag att det skulle heta RTX 2077 Ti.

Ah, då är det väl inte helt otänkbart att det bjuds på Ray-tracing också.

Skrivet av Shiftypants:

Såg detta igår. Någon hade skrivit ett förslag att det skulle heta RTX 2077 Ti.

Detta var det första som slog mig, nu kommer RTX 2077

RTX 2077 Ti, baserad på RTX 3080 Ti som bundlas med Cyberpunk 2077.

Även NZXT kommer att släppa specialversion(er) av något/några av deras chassin baserade på Cyberpunk 2077.

Skrivet av THB:

Även NZXT kommer att släppa specialversion(er) av något/några av deras chassin baserade på Cyberpunk 2077.

Du låter väldigt säker på din sak här. Önsketänkande eller säkrare källor? 3080ti skulle ju vara smutt, och då maskerat till 2077ti hade jag nog fan inte kunnat hålla mig även om det blir äckligt jävla dyrt

Annars tänkt avvakta tills både 3000 och 6000 finns lanserade innan jag väljer 1080ti:s ersättare egentligen men något sånt här kan göra att jag skiter i den planen

Skickades från m.sweclockers.com

Skrivet av Zemlan:

Du låter väldigt säker på din sak här. Önsketänkande eller säkrare källor? 3080ti skulle ju vara smutt, och då maskerat till 2077ti hade jag nog fan inte kunnat hålla mig även om det blir äckligt jävla dyrt

Annars tänkt avvakta tills både 3000 och 6000 finns lanserade innan jag väljer 1080ti:s ersättare egentligen men något sånt här kan göra att jag skiter i den planen

Nvidia kommer med största sannolikhet att lansera 3x serien i juni/juli och Cyberpunk 2077 är försenat till september så det skulle vara synnerligen konstigt om de väljer Turing istället för Ampere och bundla det med Cyberpunk 2077.

Nvidia vill ha sin senaste värsting med bäst prestanda i denna limiterade skrud och inte ett flera år gammalt kort.

Skrivet av Zemlan:

Just Cyberpunk 2077 kommer motivera köp av grafikkort för mig men det förutsätter också att 3000-serien släppts. Att kalla kortet 2077 hade varit sjukt kul men är det Turing och inte Ampere så kommer iallafall jag att hålla hårt i mina pengar.

Hårdvara har ju en viss led-tid så det är möjligt att Nvidia redan startat planen för Cyberpunk 2077 när fördröjningen kom...
Just nu är ju läget ganska tråkigt, det var ju nästan bara cyberpunk som skulle lanseras nu eftersom de flesta AAA-spel siktar på next gen konsollerna i slutet av året. Det finns ju inte ens några bundles från nvidia för att blåsa lite intresse i RTX-korten.
Man får hoppas att det är lugnet före stormen och antingen RTX3000 lanseras eller (troligare) att de kör en push för RTX2000 för att tömma lagren och förbereda sig för plattformsskiftet.

Skrivet av THB:

Så, de släpper ett kort som kommer att vara snabbare än 2080 Ti och kallar det för 2077 Ti. Och dessutom inte vill visa upp att det kommer från sin senaste serie som heter 30xx. Så att alla tror att det är ett äldre kort.

Låter extremt osannolikt.

Om det skulle baseras på 3080 Ti så måste det vara chip som har binnats ut hårt.

Återigen, fantastiskt osannolikt imo.

Nvidias nya DLSS implementation lovar gott för god prestanda även med RT, hoppas inte på mer förseningar nu bara.

Ser fram emot Nvidias kommande kort!

En undran, vad är det för grafikkretsar som kommer sitta i kommande Xbox och PS5, båda skulle ha stöd för Ray Tracing, så jag antar det är Nvidia? Vore underbart om de hann peta i Ampere, så det blev snabbare och energi snålare + tystare på samma gång.

Skrivet av Xverminator:

En undran, vad är det för grafikkretsar som kommer sitta i kommande Xbox och PS5, båda skulle ha stöd för Ray Tracing, så jag antar det är Nvidia? Vore underbart om de hann peta i Ampere, så det blev snabbare och energi snålare + tystare på samma gång.

Tror AMD-gpu är spikat för nya konsollerna?

@Xverminator @heffaklumpmamma AMD gpu:er kommer att finnas i både PS5 och XboxSeries. RT är från och med den tidpunkten mig veterligen inte något exklusivt för nvidia. Kommande high end Navi kort ryktas även de stödja RT.

Skrivet av Xverminator:

Zen 2 och Navi (RDNA) har ju varit bekräftat länge nu.

Skrivet av Xverminator:

Det är AMDs nya arkitektur Navi 2

Skrivet av THB:

Nvidia kommer med största sannolikhet att lansera 3x serien i juni/juli och Cyberpunk 2077 är försenat till september så det skulle vara synnerligen konstigt om de väljer Turing istället för Ampere och bundla det med Cyberpunk 2077.

Nvidia vill ha sin senaste värsting med bäst prestanda i denna limiterade skrud och inte ett flera år gammalt kort.

Ja, det är förstås sant. Hoppas det blir så och att de nya korten inte släpps förän senare i höst. Vore grymt.

Vill men samtidigt vill inte. För är det ett 3080ti som gömmer sig bakom det kommer jag vilja ha ett sånt liksom. Är det ett 2080ti så skiter jag i det även om det vore sjukt ballt.

Så jag hoppas på alternativ ett och plånboken hoppas på alternativ två, haha

Skrivet av anders190:

Just Cyberpunk 2077 kommer motivera köp av grafikkort för mig men det förutsätter också att 3000-serien släppts. Att kalla kortet 2077 hade varit sjukt kul men är det Turing och inte Ampere så kommer iallafall jag att hålla hårt i mina pengar.

Håller helt med på båda punkterna!

Snart behöver man en separat arkadmaskin för varje spel.

Aldrig varit så lite intresserad utav ett spel som Cyberpunk 2077 & blev precis ännu mindre intresserad. Warcraft III Reforge är decenniumets spel.

Någon som vill ha ett 5700XT? 😁

Skrivet av r3mpuh:

Aldrig varit så lite intresserad utav ett spel som Cyberpunk 2077 & blev precis ännu mindre intresserad. Warcraft III Reforge är decenniumets spel.

Ojdå, gick det bra? Lite lustigt men du råkade precis trilla rakt in i helt fel tråd.

Hoppas verkligen att det är 3-serien som är på g! Dom kanske startar förhandsbokningar av specialutgåvan nu på GTC och förhoppningsvis släpp då lite mer info.

Skrivet av heffaklumpmamma:

Tror AMD-gpu är spikat för nya konsollerna?

Korrekt. APU:er från AMD med Zen 2 och GPU-kretsar från Navi senast jag kollade.

Skrivet av Xinpei:

Korrekt. APU:er från AMD med Zen 2 och GPU-kretsar från Navi senast jag kollade.

Är vi säkra på att det blir en Navi-krets? Kan det inte vara något annat baserat på RDNA eller till och med RDNA2? Ingen navi-krets har väl något stöd för VRS eller RT?

Men on tic så tror jag inte att det är något mer än vad star wars korten var, dvs bara kosmetiskt, inget med mer upplåsta kärnor eller binnat eller nått.

Senast redigerat 2020-02-17 18:17

Nvidia UK la just upp en videosnutt på FB:
https://www.facebook.com/NVIDIAGeForceUK/videos/4902403949999...

Tro hur mycket detta "Custom Paintjob" kostar då xD

Tippar på ett 2077Ti, där det är billigare än ett 2080 Ti, men dyrare än ett 2080 Super. Känns, som ett Nvidia..

Skrivet av Dallebull:

Nvidia UK la just upp en videosnutt på FB:
https://www.facebook.com/NVIDIAGeForceUK/videos/4902403949999...

Tro hur mycket detta "Custom Paintjob" kostar då xD

Med tanke på Nvidias krav på marginaler tippar jag prispåslaget blir ca 3.000.- på ett vanligt 2080ti

Skrivet av sKRUVARN:

Är vi säkra på att det blir en Navi-krets? Kan det inte vara något annat baserat på RDNA eller till och med RDNA2? Ingen navi-krets har väl något stöd för VRS eller RT?

Men on tic så tror jag inte att det är något mer än vad star wars korten var, dvs bara kosmetiskt, inget med mer upplåsta kärnor eller binnat eller nått.

Navi 2 ska väl vara baserad på RDNA fullständigt? Idag har vi ju en kombination av RDNA och GCN.

Ryktena pekar på "RDNA 1.5" vad det nu är för något.

https://bgr.com/2020/02/17/ps5-specs-vs-xbox-series-x-new-lea...

Skrivet av Xinpei:

Navi 2 ska väl vara baserad på RDNA fullständigt? Idag har vi ju en kombination av RDNA och GCN.

Ryktena pekar på "RDNA 1.5" vad det nu är för något.

https://bgr.com/2020/02/17/ps5-specs-vs-xbox-series-x-new-lea...

Ska dom kalla nästa gen navi 2? Dom brukar väl ändra kodnamn när dom uppdaterar arkitekturen? Men ja får väl se, är ju faktiskt inte omöjligt att det blir ”custom navi gpu”. Men är det en större förändring med massa nya funktioner borde serien/familjen få ett nytt kodnamn kan man ju tycka.

Senast redigerat 2020-02-17 20:34

Hoppas på 77 FPS boost.