Två datorer, två skärmar, ett tangentbord och en mus

Permalänk
Medlem

Två datorer, två skärmar, ett tangentbord och en mus

Hej!

Finns det någon möjlighet att kunna koppla ihop två datorer och två skärmar med en mus och ett tangentbord. Jag vill kunna se och använda skärmarna följande;

Dator 1 på skärm 1 och 2
Dator 2 på skärm 1 och 2
Dator 1 på skärm 1 samtidigt som jag ser dator 2 på skärm 2.

Det kan väl inte vara omöjligt?

Detta är på jobbet så några programvaror känns osannolikt att få ladda ner men vi har tillgång till kvmp switchar märke ATEN.

Permalänk
Medlem

Ska gå, men du kommer behöva välja input på skärmarna och datorn vet inte vilken skärm som är på så fönster och sånt kommer hamna på fel skärm ibland om du inte kopplar ur skärmen

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Bara att skaffa någon form av KVM switch.
Finns ganska avancerade sådana.

Visa signatur

Game: Intel Core i9-10940X / 128GB DDR4-3200 RAM | 2 x Nvidia Titan RTX | 2 x 2TB Samsung 970 Evo M.2 SSD
Laptop: Zbook 15 G5
Media:Intel NUC Frost Canyon Tall I7-10710U | EVOLV Shift I5 6600K 16GB RAM GTX 2070 2X500GB 2.M SSd
Consol: Playstation 5, Xbox series X, Nintendo Switch

Permalänk
Medlem

Switcharna som vi har tillgång till nu har endast en port för bildskärm, jag behöver alltså en switvh med fler ingångar för skärmar? Har jag förstått det hela rätt då?

Permalänk
Medlem

Du behöver 2x2 ingångar och 2 utgångar åtminstone

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Outtröttlig köprådgivare

@idsy1415:
Logitech har knappar på sina möss och tangentbord så att man kan byta dator som man styr. Finns bra mjukvara för detta som Microsoft Mouse without borders och Logitech Flow, men de kanske inte funkar.
Koppla in båda skärmarna till båda datorerna och byt ingång på skärmarna.

Visa signatur

|i5 6600K|Be-Quiet Dark Rock TF|Vengeance 2x8GB @2133MHz|2x850 EVO 500GB|Asus Z170I Pro Gaming|Lian Li PC-Q10|
Acer CB290Cbmidpr 29" 2560x1080 @76Hz|Infinity ErgoDox w/ Gateron Clear|Corsair K65 RGB w/ Cherry MX Red|Logitech M570|Steam Controller|Wii Remote Plus|Sennheiser HD 558|Antlion ModMic 4.0|

Permalänk
Medlem

En länk säger mer än 1000 ord https://symless.com/synergy

Visa signatur

Race-sim T300 Ferrari 599XX & playseat challenge
Skärm LG OLED 55C9 Bärbar Dell xps 13 9360 Lur iPhone 7
DAC/AMP Aune x1s Lurar Fidelio x2 & Air Pods

Permalänk
Medlem

Tack! Vi får väl se om jag får ihop något.. De switchar vi har idag är aten cs1762a. Krävs säkerligen något bättre..