PermalÀnk
Medlem ★
●

Jag fick ett hot-mail 😳

Ligger hemma sjuk och har trÄkigt sÄ jag tittade igenom min skrÀppost i mailen.
Jag ser ett mail med rubriken "Sista varningen." Blir sÄklart nyfiken och tittar vad det kan vara för skoj.
SÄhÀr löd det.

Citat:

Hej!

Jag Àr en hacker som har tillgÄng till ditt operativsystem.
Jag har ocksÄ full tillgÄng till ditt konto.
Jag har sett dig i nÄgra mÄnader nu.

Faktum Àr att du smittades av skadlig programvara via en vuxenwebbplats som du besökte.

Om du inte Àr bekant med detta kommer jag att förklara.
Trojan Virus ger mig full Ätkomst och kontroll över en dator eller annan enhet.
Det betyder att jag kan se allt pÄ din skÀrm, sÀtta pÄ kameran och mikrofonen, men du vet inte om det.

Jag har ocksÄ tillgÄng till alla dina kontakter och all din korrespondens.

Varför ditt antivirus inte upptÀckte skadlig programvara?
Svar: Min malware anvÀnder drivrutinen, jag uppdaterar dess signaturer var fjÀrde timme sÄ att ditt antivirus Àr tyst.

Jag gjorde en video som visar hur du tillfredsstÀller dig i den vÀnstra halvan av skÀrmen, och i den högra halvan ser du videon som du tittade pÄ.
Med ett musklick kan jag skicka den hÀr videon till alla dina e-postmeddelanden och kontakter pÄ sociala nÀtverk. Jag kan ocksÄ publicera Ätkomst till alla dina e-postkorrespondenser och meddelanden som du anvÀnder.

Om du vill förhindra detta ska du överföra beloppet pÄ 700 EUR till min bitcoin-adress (om du inte vet hur du gör detta, skriv till Google: Köp Bitcoin).

Mina bitcoin-adresser (BTC-plÄnböcker) Àr: 1FW3xFQBRzWw8242Tb6M9deCo7KL7UNXLp

NÀr jag har betalat kommer jag att radera videon och du kommer aldrig att höra mig igen.
Jag ger dig 48 timmar att betala.
Jag har ett meddelande som lÀser detta brev och timern fungerar nÀr du ser detta brev.

Att skicka ett klagomÄl nÄgonstans Àr inte meningsfullt eftersom detta e-postmeddelande inte kan spÄras som min bitcoin-adress.
Jag gör inga misstag.

Om jag upptÀcker att du har delat detta meddelande med nÄgon annan kommer videon att distribueras omedelbart.

VÀnliga hÀlsningar!

Det roliga hÀr Àr ju att jag varken har en cam, mikrofon, antivirus eller varit inne pÄ nÄgon porrsida pÄ evigheter. NÄgra sociala medie-konton har jag inte heller.
Jag funderar pÄ att skicka 0.0000001 bitcoin till denna hacker bara för skojs skull.
Vad hade sweclockers gjort?

Visa signatur

| Fractal Design Define Mini C | MSI Z490M MPG GAMING EDGE | Corsair RM750X 750W v2 | Intel Core i5 10600K |
|GIGABYTE RTX 3070 AORUS Master |Corsair 32GB DDR4 3200MHz CL16 |
| Asus Strix Raid DLX | Acer 27" Predator XB271HK G-Sync 4K IPS | Tobii 4C |
| LG OLED55B6V | nVidia Shield V2 |

PermalÀnk
Medlem ★
●
PermalÀnk
Medlem ★
●

Det Àr en vanlig random scam, inget speciellt.
Fick sÄdana mail stup i kvarten nÀr de var poppis, gissningsvis skickar du pengar och inget hÀnder.

Skickades frÄn m.sweclockers.com

Visa signatur

"One is always considered mad, when one discovers something that others cannot grasp."
- Ed Wood

PermalÀnk
Medlem
●

Jag vill se videon 😂

Visa signatur

i7 4790k | Asus Z97M-Plus | 16gb ram | Asus Strix 970 | Phanteks PH-TC12DX | Samsung 850 Evo 250gb | Corsair Force GS 120gb | Fractal Design Integra M 650w | Fractal Design Define Mini C

PermalÀnk
Medlem ★
●
Skrivet av Snorlena:

Jag vill se videon 😂

Jag ocksĂ„ 😬🙂

Visa signatur

| Fractal Design Define Mini C | MSI Z490M MPG GAMING EDGE | Corsair RM750X 750W v2 | Intel Core i5 10600K |
|GIGABYTE RTX 3070 AORUS Master |Corsair 32GB DDR4 3200MHz CL16 |
| Asus Strix Raid DLX | Acer 27" Predator XB271HK G-Sync 4K IPS | Tobii 4C |
| LG OLED55B6V | nVidia Shield V2 |

PermalÀnk
Medlem ★
●

@keyser: Ja, jag Àr för dÄlig pÄ att söka pÄ sweclockers. Orden jag söker efter ger aldrig nÄgra relevanta resultat.

Visa signatur

| Fractal Design Define Mini C | MSI Z490M MPG GAMING EDGE | Corsair RM750X 750W v2 | Intel Core i5 10600K |
|GIGABYTE RTX 3070 AORUS Master |Corsair 32GB DDR4 3200MHz CL16 |
| Asus Strix Raid DLX | Acer 27" Predator XB271HK G-Sync 4K IPS | Tobii 4C |
| LG OLED55B6V | nVidia Shield V2 |

PermalÀnk
Medlem ★
●
Skrivet av Storage Jar:

@keyser: Ja, jag Àr för dÄlig pÄ att söka pÄ sweclockers. Orden jag söker efter ger aldrig nÄgra relevanta resultat.

Jag brukar ta genvÀgen via Google, fÄ forum-sök som ger vettiga resultat.

PermalÀnk
Medlem ★
●

Dessa har man fÄtt i mÀngder.

Visa signatur

[ Corsair 460X ] [ Corsair HX750i ] [ AMD Ryzen 5800X ] [ Zotac RTX3080 Trinity OC] [ Asus ROG Strix X570-F Gaming]
[ 32GB G.Skill TridentZ Neo 3800Mhz DDR4 ] [ Samsung 980 Pro 500GB + 960 EVO 500GB ] [ Logitech PRO X 2 ] [ Corsair H115i ] [ Win11 ] [Asus TUF Gaming VG27AQ]

PermalÀnk
Bildexpert đŸ“ș ★
●

Det kommer inte var det sista du fÄr. Eftersom trÄd redan finns lÄser jag denna och hÀnvisar till samlingstrÄden: https://www.sweclockers.com/forum/trad/1525045-samlingstrad-h...