Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

2x APC Smart-UPS 1000 med nya batterier

Permalänk
Medlem

2x APC Smart-UPS 1000 med nya batterier

Har 2st APC Smart-UPS 1000 till övers och jag har precis i dagarna bytt batterier i dem (RITAR).

Den ena indikerar av någon anledning bara en stapel på batteriet men kontroll av batterier med batteritestare indikerar inget fel och interna testet i UPS’en ger inte heller någon felindikering.

Budstart på 1.000kr/st, skickas ej pga vikt.

Läs hela annonsen här

Permalänk

@Otori: Varning, den som visar dåligt batteri trots att batteriet är bra har definitivt dåliga 22uF 25V kondensatorer i sig. Det gör bland annat också att laddningen av batterierna blir dålig vilket gör att batterierna dör väldigt snabbt. Jag bytte batterier i min begagnade men de nya batterierna var helt döda efter 6månader. Jag bytte de kondensatorerna och de nya batterierna har funkat bra sedan dess. Finns gott om info kring detta att finna på nätet. Det är ett rätt enkelt byte.

22uF 25V 85degC capxon stock kondensatorerna går att byta mot nya specade till 105degC eller tom 22 uF 50V 105degC för några kronor styck. Jag vill minnas att det är 8st. Jag hade bytt dem på den andra också då det bara är en tidsfråga btw.

Permalänk
Medlem

@lord_moggo
Tack för info och dödande av min säljtråd.... Hade ju föredragit att få den infon i ett PM istället

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

Allt jag skrev är hur man lagar felet du själv beskrev, så att ingen blir lurad att tro att det inte är något man behöver bry sig om. Jag blev lurad om samma sak när jag köpte min och hade hellre vetat det då än att behöva slösa pengar på nya batterier innan jag lärde mig vad felet var.

Permalänk
Medlem

@lord_moggo
Har nu plockat isär båda UPS’erna och samtliga 22uF är från tillverkaren iC (Illinois Capacitor, Cornell Dubilier) vilka hör till de bättre. Inga kondingar är toppiga men jag har ingen ESR-mätare att kontrollera dem.

Efter att få stå igång en timme så visar den fullt laddad iaf.

Skickades från m.sweclockers.com