Coronaviruset (SARS-CoV-2)

Permalänk
Inaktiv

Lite intressanta axplock man läst idag..

Graf över hur USA ligger till jämfört med Italien, ser ut att kunna bli värre där (källa är officelt rapporterade siffror):

New York ber om militärens hjälp med att utöka vårdplatser:

https://www.silive.com/coronavirus/2020/03/coronavirus-ny-cas...

Pastor i Florida säger att Corona är en ond demon:

https://twitter.com/DavidBegnaud/status/1239376326689198081

En till behandling på gång, återigen antimalaria och HIV medeciner:

"Both medications are safe for use in Australia, one treats malaria, the other HIV and in test tube studies both effectively kill the virus.

The drugs have already been given to patients infected with COVID-19 abroad and on home soil with promising results."

https://7news.com.au/lifestyle/health-wellbeing/australian-re...

Dagens bästa nyhet jag läst, 4 av 4 barn födda utav corona bärande mödrar har ej fått det:

https://eurekalert.org/pub_releases/2020-03/f-ccs031020.php

Om statistiken har stämt, ligger Sverige nu 7 dagar efter Italien, hoppas slutat av veckan inte påvisar det. Tror själv att mindre personer per km^2 gör nog att det blir storstäderna hos oss som dyker först, landsbygden borde klara sig ganska bra, så länge folk följer råden vi fått.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av anon173292:

Om statistiken har stämt, ligger Sverige nu 7 dagar efter Italien, hoppas slutat av veckan inte påvisar det. Tror själv att mindre personer per km^2 gör nog att det blir storstäderna hos oss som dyker först, landsbygden borde klara sig ganska bra, så länge folk följer råden vi fått.

Det verkar som att Italien har blivit tagna på sängen, och antagligen fått ganska bred smittspridning tidigt. Så viruset verkar ha varit mer välspritt där än man förstod eller hade möjlighet att testa. Därav den snabba spridningen där. Större utbredning och fler smittade än deras statistik visar.

Tittar man bara på antal positivt testade fall så ligger vi kanske en vecka bakom. Det behöver emellertid inte innebära att den faktiska smittspridningen är så nära. Eller med andra ord - Italiens smittspridning kan ha varit mer långt gången än deras statistiska underlag visade på. Antagligen är läget inte likadant här. Så gissningsvis är vi nog egentligen inte så nära Italiens utbredning för en vecka sedan.

Märk väl att det var en vecka sedan Italien gick in i full karantän/lockdown efter att sjukvården redan blivit överbelastad.
Så ser det inte ut här en vecka senare.

Så jag skulle nog faktiskt gissa på att vi inte är en vecka bakom Italien

Visa signatur

🎮 → Node 304 • Ryzen 5 2600 + Nh-D14 • Gainward RTX 2070 • 32GB DDR4 • MSI B450I Gaming Plus AC
🖥️ → Acer Nitro XV273K Pbmiipphzx • 🥽 → VR: Samsung HMD Odyssey+
🎧 → Steelseries arctic 7 2019
🖱️ → Logitech g603 | ⌨️ → Logitech MX Keys
💻 → Lenovo Yoga slim 7 pro 14" Oled

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Söderbäck:

Märk väl att det var en vecka sedan Italien gick in i full karantän/lockdown efter att sjukvården redan blivit överbelastad.
Så ser det inte ut här en vecka senare.

Ja, vi verkar trots allt ha gjort något rätt, eller, är det naturliga skillnader i demografi som hjälper oss? Men det känns bra att våra sjukhus inte har blivit totalt överkörda ännu.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon173292:

Om statistiken har stämt, ligger Sverige nu 7 dagar efter Italien, hoppas slutat av veckan inte påvisar det. Tror själv att mindre personer per km^2 gör nog att det blir storstäderna hos oss som dyker först, landsbygden borde klara sig ganska bra, så länge folk följer råden vi fått.

Säg inte det. I min lilla by så känns det som majoriteten inte tar råden alls. Var nyss o handlade och var samma mängd pensionärerna som vanligt. Stod fixerade i täta klungor, snöt sig öppet i äckliga tygnäsdukar och klämde på frukterna. Finns inte en chans att tillräckligt många äldre bryr sig att ändra vanor för att att det ska ge effekt tror jag.

Permalänk
Inaktiv

Måste just religiösa människor vara extra dumma i huvudet? Kyrka i Sydkorea igen, sprutade salt vatten i munnen på följare, då de trodde det dödar viruset. Smittar 46 personer då de använda samma munstycke hela tiden..

https://www.scmp.com/week-asia/health-environment/article/307...

Permalänk
Medlem

@anon173292:

Det ligger ganska djupt i den svenska kulturen att stanna hemma vid sjukdom, speciellt influensa etc.
Och det hjälper.

Så som jag ser det, vi kan inte satsa på att inte få det.Det är ett virus, högt smittsamt. Vi kan isolera oss och försöka så gott vi kan att fördröja sjukdomen så långt det går, för att inte överbelasta sjukvården, så att de som verkligen behöver hjälp kan få det. Visst, viruset är ganska dödligt, och jag fryktar för mina egna föräldrar, båda har underliggande problem från för, och är i riskgruppen. Men jag hoppas bara att dom kan dröja det så länge som möjligt så att dom kan få vård när dom behöver det,

Visa signatur

Bosna u <3

I7-6700K :-: 16gb DDR4 :-: ASUS 1080TI :-: MSI Gaming Carbon :-: NH-U14S :-: FD R5 :-: Seasonic X 760W

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon173292:

Ja, vi verkar trots allt ha gjort något rätt, eller, är det naturliga skillnader i demografi som hjälper oss? Men det känns bra att våra sjukhus inte har blivit totalt överkörda ännu.

Italien har ju långt större folktäthet än Sverige då befolkningsmängden är 6 gånger högre än i Sverige i ett land some är avsevärt mindre.
Samtidigt är det ett land med en större åldrande befolkning, samt att generationsboende är väldigt vanligt. Och hela den Italienska kulturen bygger ju mycket på öppenhet av känslor och kroppslig kontakt.

Allt som allt skulle jag kalla Italien för ett "perfect storm" scenario, där en rad olika faktorer samverkar för att skapa en katastrof.

Visa signatur

| Corsair Obsidian 1000D | AMD Ryzen 9 5950x 3.4 GHz(5 GHz boost) med Corsair iCue H170i Elite Capellix | Asus ROG Crosshair VIII Dark Hero | G.Skill Trident Z neo, 2x16GB 3600MHz C16 | ROG Strix LC GeForce 3090 Ti 24GB | 1x Seagate FireCuda 520 1TB, 1x Samsung 850 EVO 250GB, 1x Samsung 970 EVO 1TB, 2x 1TB HDD, 1x Seagate Ironwolf 16TB HDD | Corsair AX860i | ASUS PG279Q & ASUS XG27AQM|

Permalänk
Medlem

Angående flockimmunititet finns det några vetenskapliga studier som visar att man verkligen blir immun mot Covid-19 om man låter en stor del av befolkningen bli sjuk? Flockimmunitet med vaccin är något annat, jag tycker det känns som en för stor risk att ta, man borde kämpa/hålla emot tidigt med tanke på Svenska vårdens situation. Kanske köper lite tid att få upp fältsjukhus, få igång produktion på skyddsmaterial, respiratorer osv. Ekonomin är körd iaf, världen kommer inte bli sig lik igen som det ser ut kan det vara en historisk händelse och jag är rädd att Sveriges Metod är helt galen. Jag menar föräldrar brukar ju få skäll över att utsätta sina barn för vattkoppor som barn för att bli immuna det här är ju en helt annan riktigt galen nivå.

Visa signatur

“Hard times create strong men. Strong men create good times. Good times create weak men. And, weak men create hard times.”

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av john_doe:

jag är rädd

Jag destillerade fram den relevanta informationen från ditt inlägg. Mänskligheten och ekonomin har kommit tillbaka från långt värre saker än en influensa.

Visa signatur

Det kan aldrig bli fel med mekanisk destruktion

Permalänk
Medlem

Nu stänger Finland skolorna också (från och med Onsdag) samt planerar att stänga gränserna.

Permalänk
Medlem
Skrivet av john_doe:

Angående flockimmunititet finns det några vetenskapliga studier som visar att man verkligen blir immun mot Covid-19 om man låter en stor del av befolkningen bli sjuk? Flockimmunitet med vaccin är något annat, jag tycker det känns som en för stor risk att ta

Nej, det finns ingen sådan kunskap idag, tvärtom råder det stor osäkerhet i frågan hurvida viruset muterar och i vilken takt etc. Därför rekommenderas inte tillvägagångssättet av WHO och det är det som gör det till en riktig chansing av England och Sverige.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aphex:

Jag destillerade fram den relevanta informationen från ditt inlägg. Mänskligheten och ekonomin har kommit tillbaka från långt värre saker än en influensa.

En högst sund och relevant reaktion i detta läge, med en rädsla finns det en respekt för det man står inför och man kan göra väl avvägda beslut. Vi har varken beredskap eller resurser för att hantera detta. Vi vet inte vad vi har att göra med när det är ett nytt virus. Det presenteras statistik åt alla jäkla håll med vetenskapliga studier, dödlighets% riskgrupper osv, men ingenting om det faktiskt ger en immunitiet, speciellt när det likväl kan mutera. Det känns som ett för högt spel.

Visa signatur

“Hard times create strong men. Strong men create good times. Good times create weak men. And, weak men create hard times.”

Permalänk
Medlem

Jag har förståelse för att man inte stänger skolorna. Bland annat för att alla ohängda högstadie- och gymnasiebarn kommer att hänga i köpcentrum (innan dessa stängs) och smitta förvirrade pensionärer som irrat sig ut i onödan. Förutom de visa barnen som stannar hemma vid datorn såklart.

Jag tror att Storbritannien har räknat på det här, och deras politik är ingen slump även om det kan tyckas vara en chansning. Det tycks som att vi kan vara inne på samma spår, som det har spekulerats om i över en vecka (minst) och som nu verkar lite mer bekräftat.

Nästan alla idrottsevenemang är inställda, eller blir det, men ett VM som vi kommer att få se är VM i efterklokskap och bortförklaringar, med många världsrekord slagna.

Några saker går dock inte att förklara bort. Hotet från Corona har underskattats, eller ignorerats. Otillräckliga förberedande åtgärder överlag, i de flesta länder. Senfärdighet när det gäller att minska den initiala spridningen och hamna ett par veckor efter med "puckeln". Det är kanske så att lika många blir smittade i slutändan. Men fördröjer man har man mer tid att förbereda, och fler kommer att kunna få hjälp via medicin (det är en förhoppning åtminstone).

Ok, jag är gammal. Men jag växte upp i ett Sverige som medborgarna trodde var välförberett i kris. Kanske var det så. Kanske inte. Men nu är det garanterat mycket sämre.

https://www.dn.se/nyheter/sverige/skrotat-totalforsvar-ger-sa...

MSB och andra har varnat, men för lite och för svagt.

Den här borde statsministern, oavsett vem det är, skriva ut och rama in.

"I fred förbereds vårt försvar så långt resurserna medger. Personal utbildas och utrustning anskaffas inom krigsmakt och civilförsvar. Befästningar anläggs och skyddsrum anordnas. Förnödenheter som är oundgängliga för folkförsörjningen och sjukvården lagras."
Om kriget kommer (1961) - det kom en uppdaterad version 2018 som en del hånade som orealistiskt fåneri.

Visa signatur

ASUS P8Z68-v Pro i7 2600K@4.5, 32GB RAM, RX 580, 4K Samsung u24e590, Intel SSD, Seagate SSHD, LG BH16NS55 BD/RW, MacOS Monterey, Win 10+11, Linux Mint

Macbook Pro 2009, 8GB RAM, SSD, MacOS Catalina + Windows 7

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Zyriak:

Nej, det finns ingen sådan kunskap idag, tvärtom råder det stor osäkerhet i frågan hurvida viruset muterar och i vilken takt etc. Därför rekommenderas inte tillvägagångssättet av WHO och det är det som gör det till en riktig chansing av England och Sverige.

Fast det handlar väl inte riktigt om att Sverige valt att vi ska ha smittan eller dess utbredning.
Sverige väljer ju inte riktigt att vi ska sprida smittan. Grejen är snarare att vi inte kan hindra att det händer. Det kommer hända oavsett vad vi gör nu att stor del kommer få smittan. Och när vi haft smittan så kommer vi få immunitet - iaf tills nästa säsong när det kan finnas vaccin.
Jag tycker det blir lite missvisande att säga att Sverige och England chansar. Det handlar väl snarare om en realitet vi står inför. Smittan kommer spridas i samhället och det är inget myndigheten kan välja över utan det är vad det är. För att minska trycket på vårdappraten sätts ett gäng insatser in som ska bromsa smittspridningen.
Jag tycker inte det är att chansa riktigt utan man sätter in insatser för att bromsa förloppet som inte går att stoppa.
Eller?

Visa signatur

🎮 → Node 304 • Ryzen 5 2600 + Nh-D14 • Gainward RTX 2070 • 32GB DDR4 • MSI B450I Gaming Plus AC
🖥️ → Acer Nitro XV273K Pbmiipphzx • 🥽 → VR: Samsung HMD Odyssey+
🎧 → Steelseries arctic 7 2019
🖱️ → Logitech g603 | ⌨️ → Logitech MX Keys
💻 → Lenovo Yoga slim 7 pro 14" Oled

Permalänk
Medlem

Presskonferens med WHO: https://www.youtube.com/watch?v=9SSYviES-rI

De rekommenderar att testa folk så mycket det bara går.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Söderbäck:

Fast det handlar väl inte riktigt om att Sverige valt att vi ska ha smittan eller dess utbredning.
Sverige väljer ju inte riktigt att vi ska sprida smittan. Grejen är snarare att vi inte kan hindra att det händer. Det kommer hända oavsett vad vi gör nu att stor del kommer få smittan. Och när vi haft smittan så kommer vi få immunitet - iaf tills nästa säsong när det kan finnas vaccin.
Jag tycker det blir lite missvisande att säga att Sverige och England chansar. Det handlar väl snarare om en realitet vi står inför. Smittan kommer spridas i samhället och det är inget myndigheten kan välja över utan det är vad det är. För att minska trycket på vårdappraten sätts ett gäng insatser in som ska bromsa smittspridningen.
Jag tycker inte det är att chansa riktigt utan man sätter in insatser för att bromsa förloppet som inte går att stoppa.
Eller?

Självklart väljer vi inte smittan, däremot väljer varje land hur man ska hantera situationen och där sticker England och Sverige ut jämfört med resten av världen. WHO har ju varnat för det här tillvägagångssättet “The idea that countries should shift from containment to mitigation is wrong and dangerous.”

Två bra artiklar av sakkunniga som tar upp det här:
https://www.theguardian.com/commentisfree/2020/mar/15/uk-covi...
https://www.theguardian.com/commentisfree/2020/mar/15/epidemi...

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Zyriak:

Självklart väljer vi inte smittan, däremot väljer varje land hur man ska hantera situationen och där sticker England och Sverige ut jämfört med resten av världen. WHO har ju varnat för det här tillvägagångssättet “The idea that countries should shift from containment to mitigation is wrong and dangerous.”

Två bra artiklar av sakkunniga som tar upp det här:
https://www.theguardian.com/commentisfree/2020/mar/15/uk-covi...
https://www.theguardian.com/commentisfree/2020/mar/15/epidemi...

Men vi håller ju på med containmen även i Finland och Sverige. Jag tycker det blir falskt och missvisande att påstå att vi inte tar till åtgärder för att begränsa smittspridningen. Det är ju inte sant.
Eller?

Edit: Jag tycker det är en bättre beskrivning att vi också jobbar för att begränsa spridningen med insatser. Likt andra länder.
Men olika länder tar till lite olika modeller, både baserat på hur drabbade de är och länders förutsättningar.

Visa signatur

🎮 → Node 304 • Ryzen 5 2600 + Nh-D14 • Gainward RTX 2070 • 32GB DDR4 • MSI B450I Gaming Plus AC
🖥️ → Acer Nitro XV273K Pbmiipphzx • 🥽 → VR: Samsung HMD Odyssey+
🎧 → Steelseries arctic 7 2019
🖱️ → Logitech g603 | ⌨️ → Logitech MX Keys
💻 → Lenovo Yoga slim 7 pro 14" Oled

Permalänk
Medlem
Skrivet av Söderbäck:

Det handlar väl snarare om en realitet vi står inför. Smittan kommer spridas i samhället och det är inget myndigheten kan välja över utan det är vad det är. För att minska trycket på vårdappraten sätts ett gäng insatser in som ska bromsa smittspridningen.

Precis! Det verkar som att en del inte fattar att det handlar om att minimera skadorna! Det kommer bli en hel del tuffa avvägningar och bedömningar ur flera aspekter, t.ex. direkta dödsfall, indirekta skador (utebliven vård för andra), ekonomiska skador. Helst ska detta också bli gjort utan att förpassa vår ekonomi tillbaka till stenåldern.

Visa signatur

"I have a hammer! I can put things together! I can knock things apart! I can alter my environment at will and make an incredible din all the while! Ah, it’s great to be male!"

Permalänk
Medlem

Till de som påstår att regering och beslutsfattare i Sverige inte gör något. Här är några åtgärder regeringen/myndigheter/kommuner har vidtagit (ej i kronologisk ordning):

  • Uppmanat folket till att vara noga med hygien och undvika personliga kontakter med personer inom riskgruppen.

  • Besöksförbud på sjukhus och äldreboenden, även anstalter.

  • Socialstyrelsen har tagit över ansvar för inköp av nödvändig utrustning/materiell till sjukvården för att sedan kunna styra fördelningen.

  • Förbjudit offentliga sammankomster större än 500 personer.

  • Man har utökat befogenheter hos skolans huvudmän.

  • Slopat karensdagen.

  • Slopat krav på läkarintyg för sjukdom efter 1 vecka. Detta för att avlasta vården.

  • Hållit kontinuerliga pressmeddelanden och uppdateringar.

  • Uppmanat folk att stanna hemma vid minsta symptom och för de som kan att jobba hemifrån.

  • Man går ut med stora stödpaket till företagen och har infört möjlighet till tillfällig permittering.

  • UD avråder till utlandsresa då man t ex riskerar att inte kunna ta sig hem.

  • Man har gått ut med tips till skolor hur man kan undvika spridningsrisk i skolan.

  • MSB har gått ut med en informationskampanj.

  • Man fortsätter testa misstänkta fall, fast man fokuserar på andra grupper. T ex vårdpersonal och patienter i intensivt tillstånd.

  • Krav på sjukintyg från den 8:e dagen vid VAB slopas.

Visa signatur

🗄️ : NZXT H510 TG White . . . . . . . . . . . 🔌: Corsair RM750X White Series
🏬: MSI z370i Gaming Pro Carbon AC . 🎞️: Corsair 32GB DDR4 3000Mhz CL15
🔲: Intel Core i7 8700K @4.1Ghz . . . . . ❄️: Corsair Hydro H115i
💾: M.2 Samsung 960 EVO 500 GB .. . . 💾: Samsung 860 EVO 1 TB
🏴: MSI GF GTX 1080 Ti GamingX . . . . 🖥️: AOC AG241QG 1440p 165Hz GS

Permalänk
Avstängd

Rätt bra genomgång

Visa signatur

7800x3d, 64GB 6000cl30, Gigabyte X670 Gaming X AX (F9d) 12TB m.2/nvme, 8TB SSD, WD 2x12TB 5400rpm, XFX 7900xt, SoundBlasterX AE-5+, HP X34", Fractal Design Define 7, Corsair HX750, Topping MX3s, Ino Audio piMx, Dan Clark Audio Aeon 2 closed..
LG B1 65", Topping e70, Topping pa5 II plus, Guru Audio Junior+ (primärt) / Canton GLE 90, Nintendo Switch OLED, Pico 4 VR

Permalänk
Medlem
Skrivet av e-mad:

Till de som påstår att regering och beslutsfattare i Sverige inte gör något. Här är några åtgärder regeringen/myndigheter/kommuner har vidtagit (ej i kronologisk ordning):

  • Uppmanat folket till att vara noga med hygien och undvika personliga kontakter med personer inom riskgruppen.

  • Besöksförbud på sjukhus och äldreboenden, även anstalter.

  • Socialstyrelsen har tagit över ansvar för inköp av nödvändig utrustning/materiell till sjukvården för att sedan kunna styra fördelningen.

  • Förbjudit offentliga sammankomster större än 500 personer.

  • Man har utökat befogenheter hos skolans huvudmän.

  • Slopat karensdagen.

  • Slopat krav på läkarintyg för sjukdom efter 1 vecka. Detta för att avlasta vården.

  • Hållit kontinuerliga pressmeddelanden och uppdateringar.

  • Uppmanat folk att stanna hemma vid minsta symptom och för de som kan att jobba hemifrån.

  • Man går ut med stora stödpaket till företagen och har infört möjlighet till tillfällig permittering.

  • UD avråder till utlandsresa då man t ex riskerar att inte kunna ta sig hem.

  • Man har gått ut med tips till skolor hur man kan undvika spridningsrisk i skolan.

  • MSB har gått ut med en informationskampanj.

  • Man fortsätter testa misstänkta fall, fast man fokuserar på andra grupper. T ex vårdpersonal och patienter i intensivt tillstånd.

  • Riksbanken har pumpat in 500 miljarder i det finansiella systemet

  • Man låter skatteverket ge anstånd med preliminärinkomstskatt, inkomstskatter och arbetsgivaravgifter för två månader för att företag ska kunna ha likviditet (se det som ett räntefritt lån till företagen)

  • Staten tar över sjuklöneansvaret under april och maj. Idag kommer de första 14 dagarnas sjukpeng ifrån företagen, vilket kommer bli en enorm kostnad för alla företag (utöver produktionsbortfall) när vi alla stannar hemma så fort vi känner oss minsta snuviga

  • Vi håller skolorna öppna så vi slipper ökad smittspridning på corona-fester (se norge), vi slipper småkriminella som inte har något bättre för sig än att begå brott på dagarna, vi slipper utsatta barn som blir inlåsta med sina alkoholiserade föräldrar i veckovis o.s.v. o.s.v.

Visa signatur

Dator: Mac

Permalänk
Inaktiv

Lite till positiva nyheter:

"USA startar kliniska tester av ett vaccin mot coronaviruset på måndagen, uppger en myndighetskälla för AP."

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon173292:

Lite till positiva nyheter:

"USA startar kliniska tester av ett vaccin mot coronaviruset på måndagen, uppger en myndighetskälla för AP."

Det ska fortfarande testas och godkännas världen över.

Sen kommer de lite väl lägligt efter att börsen dök och står just nu på -8%

Nej jag är inte konspiratoriskt lagd men ibland anar man ugglor i mossen.

Visa signatur

Gammal men bra.

Permalänk
Skrivet av alfs:

Varför uppstod corona? Någon som har en teori.

Det finns massor av coronavirus i olika former, alla från samma familj SARS MERS T.ex nej det är ingen kinesisk domedagsprofessor som kokat ihop i källaren.

Visa signatur

Ryzen 5 3600|Asus X-470|32Gb DDR4|Asus 2060 Super
Ryzen 5 3600|ASRock B-450 itx|32Gb DDR4|2060FE
2xE5-2630v3|DL360G9|256Gb|8Tb|Server 2019|4 Windows 10 & 11 VM |
NES|SNES|N64|Wii|Switch|PsOne|PS1|PS2|PS3|PS4|PS5|Xbox|Xbox360s|Xbox One X|Xbox Series X|

Permalänk
Medlem

@Shudnawz: I syfte för att sakta ned spridningen, vad är det ens för fråga? Sedan kan man ju ta det till olika nivåer, behöver ju inte innebära att man sätter restriktioner för samtliga i din lista.

Tyskland, Denmark, Polen, Spanien, m.fl, har redan tagit åtgärder kring sina gränser. Ryssland stängde sin gräns med Kina så tidigt som i Januari och har som resultat av detta knappt sett några fall.

Det behöver inte vara speciellt svåra beslut att ta, på mitt arbete har man t.ex. förbjudit tjänsteresor till vissa länder. Man hade väl kunnat testa folk som komer in i landet som har ökad risk för att bära på viruset, men verkar som att man gett upp på det med. Minskar man spridningen en dag till en annan så ger det vården mer utrymme som de behöver.

Jag vore onekligen lycklig att få bestämma över Sveriges övergripande strategi, diskutera för- och nackdelar istället för att sitta på tummarna och inte fatta några beslut alls.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av anon173292:

Lite till positiva nyheter:

"USA startar kliniska tester av ett vaccin mot coronaviruset på måndagen, uppger en myndighetskälla för AP."

En källa:
https://www.bbc.com/news/health-51906604

Man har då kopierat viruskoden till något ofarligt och vill testa om det byggs antikroppar.

Visa signatur

ASUS K56CB i7, W10 > Asus VivoBook S15 S530UN
HTC 10
ASUS Transformer Prime 32GB, Nougat :)
Ubiquiti Edge Lite, UniFi AP-AC-Lite (AP) samt ASUS AC68U och N66U (AP), fiber 500/100Mbit/s.
Mitt nätverk: https://imgur.com/aco9XQz Bild https://imgur.com/oQ2WG9Y

Permalänk
Medlem

WHO säger nu att man inte sett att smittan sprids i skolor.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av ronnylov:

WHO säger nu att man inte sett att smittan sprids i skolor.

Superbra nyheter för oss ju..

Permalänk
Medlem

https://www.youtube.com/watch?v=qgylp3Td1Bw

En stream om hur många fall, hur många döda och hur många som har återhämtat sig i varje enskilt land.

Intressant för den som vill hålla sig uppdaterad.

Visa signatur

Science flies you to the moon. Religion flies you into buildings.

Permalänk
Skrivet av anon173292:

Superbra nyheter för oss ju..

Länk? Eller fake?

Visa signatur

i7 920 oc till 3.3ghz , gtx690, asusp6T, 75"tv som datorskärm, philips HUE och Lightpack i kombination med kodi :)